DÜŞ TASARIMCISI İLE RÖPORTAJ

 Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz, iyi ki de geldiniz :) Bugün röportaj serimizin yeni yazısı ile beraberiz. Bu yazıda konuğum Sevil Çevirgen bizlerle! Kendisi ile çok güzel bir soru cevap gerçekleştirdik. Bu hafta sorularıma verdiği cevaplar ile onu tanımış olacağız. Öncelikle kendisine sorularıma verdiği cevaplar için size de yazıyı ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.

Yakın bir dönemde yeni bir kitabı çıkmıştı, bundan yazıda daha detaylı bahsettik. Sevil'e yazı yolunda başarılar diliyorum ❤ Röportajın detayları için okumaya devam edin 👀




1)Merhaba! Öncelikle blog okurlarına biraz kendiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Tabii ki. Ben Sevil Çevirgen. Evli ve bir çocuk annesiyim. Ankara Üniversitesi Radyoloji mezunuyum. Yıllarca ilaç firmalarında çalıştıktan sonra oğlumun doğumuyla birlikte bu alandan ayrıldım. Ve hem çocuk büyütüp hem de yazı yazmaya başladım.

Yazı yazmayı, fotoğraf çekmeyi, yardım etmeyi, araştırma yapmayı çok severim. Tipik bir Terazi burcuyum. Sanatsal, estetik, felsefi konuları sever, kavgadan gürültüden hiç haz etmem.

Doğayla, hayvanlarla ve çocuklarla olmaktan çok keyif alırım. Hepimizin dünyaya katkı sağlamak için yaratıldığımızı düşünüyorum ve yüzden yaşamı layığınca yaşamaya özen gösteriyorum elimden geldiğince.

 

2)Seni tanıdığımıza çok memnun olduk Sevil. Blogger’da Düş Tasarımcısı ismi ile bir sayfanız var. Bize blog sayfanızdan bahseder misiniz?

Teşekkür ederim ben de sizleri tanıdığıma çok memnunum. Düş Tasarımcısı ismi birden aklıma gelen ve çok sevdiğim bir isim oldu ve insanlar bloğumu bu şekilde tanıyorlar.

Blogumda fotoğraf yazıları, fotoğraf teknikleri, kitap tanıtımları, dizi yorumları ve bazen de samimi içimden gelen gündelik kısa yazılar yazıyorum. Arada da anne olmak ile ilgili yazılarımı paylaşıyorum.

Sevdiğim bir blog arkadaşım sağ olsun genel şalon, tema düzenlemelerimi O yaptı. Genelde ayda iki ya da üç yazı yazmaya özen gösteriyorum. Daha sık yazmayı çok istiyorum ancak ilgilenmem gereken bir oğlum var, dergiye yetiştirilecek yazılar var, yeni kitap hazırlığım var. Ancak bu sıklıkta oluyor o yüzden. Ama bloğuma yazı yazmayı çok seviyorum. Bu sene daha çok blog yazısı yazmayı planlıyorum.

 

3)Başarılar diliyorum blog hayatınızda. Biraz da blog maceranız hakkında konuşmak isterim. Blogger ile nasıl tanıştınız ve hangi tarihte başladınız?

Blogger ile tanışmam şöyle oldu. İşten ayrıldığımda evde çocuk büyütürken sürekli bir şeyler okurdum. Milliyet blog vardı o dönemde çok popülerdi ve ben oradaki yazıları çok okurdum. Sonra bir gün dedim ki kendi kendime neden benim de bir bloğum olmasın ve yarım saat içinde blogspottan kendi bloğumu oluşturdum. Sene 2010'du. 

Her şey böyle başladı işte.

4)Bu yolculukta kendinize koyduğunuz başlangıç hedefleri neydi ve zamanla bu nasıl değişimlere uğradı?

Ooo olmaz mı çok hedefim çok hayalim vardı. İlk düşüncem diğer blog arkadaşları ile tanışmak ve en çok okunan bloggerlardan biri olmaktı. Çok arkadaşım oldu evet ama en çok okunan blog değilim tabii ki. Ama belli bir okuyucu kitlem var ve bu beni mutlu ediyor.

Sonrasında dergide yazmaya başladım “annebebek” te. Bu benim yazım hayatımda önemli bir değişim oldu.

Ardından da kitap çıkardım. Tüm bunlar yazı yazma arzumda oluşan değişimlerin tezahürüydü aslında.

 

5)Blog yazılarınızı yazarken dikkat ettiğiniz önemli unsurlar var mıdır? Varsa bizimle paylaşır mısınız ?

Yazılarım iki türlü oluyor genelde. İlki samimi, içimden gelen, okuyucuyu hafifleten kısa yazılar yazmak. Hayatın içinden kesitler bunlar.

İkincisi bilgilendirici tarzda olanlar; Mesela fotoğraf makinesi ya da teknikleri hakkında ya da bir kitabın, dizinin tanıtımı, yorumlanması şeklinde.

Ama ne yazarsam yazayım çok uzun olmamasına dikkat ediyorum bir de samimi, içten, sıcak olmasına özen gösteriyorum.


6)Hayatınızda ilham ve ya örnek aldığınız biri var mıdır?

İlham gibi değil belki ama tarzını beğendiğim, etkilendiğim insanlar oluyor. Bu kişiler gençliğimde başkaydı şimdilerde başka belki ama genelde üretken, pozitif düşünen kişileri beğeniyorum.

Mesela Betül Mardin ilerleyen yaşına rağmen her gün çalışan, aktif, kendine özen gösteren ve yaşlandım diye karamsar olmayan birisi. Bu özellikleri nedeniyle takdir ediyorum onu. Ve yaşlandığımda ben de aktif ve sağlıklı olmak istiyorum inşallah.

Bir de 25 ülke gezen Ayşe Teyze var bilenler vardır belki. Bayılıyorum ona. Kendisi kısıtlı imkanlarıyla dil bilmeden tek başına dünyayı gezdi. Kesinlikle örnek alınacak birisi. Aynısını yapmak istiyorum Allah’ın izniyle.

 

7)Biraz da yeni çıkarmış olduğunuz kitap hakkında konuşmak isterim. “Ya Başka Bir Hayat Mümkünse” isimli kitabınızı bize anlatabilir misiniz?

Tabii. Kitap çıkarmak hep çok istediğim bir şeydi. Ama doğru zaman bu zamanmış sanırım. Hayatımın  zor bir döneminde yazmaya başladım ben bu kitabı ve yazarken aynı zamanda iyileştim sanırım.

Yıllardır aldığım notlar, yazdıklarım, aklımdakiler hepsi bir anda birleşti ve kurduğum olay örgüsü ile harmanlandı. İki  senelik hazırlık ve bir sene boyunca yayınevi arayışımın ardından nihayet basıldı.

Başka bir gezegende mutsuz insanların arasında yaşayan Mira isimli genç bir kızın bu karanlıktan çıkışı var aslında özünde. Yazar Pirigori Garanarga ile tanışması ile hayatının değişmesi, gelişmesi ve farklı bir dünyaya açılan bir kapı. Yazarın notları ve önce Mira’nın sonra da etrafındakilerin şifa bulmasını konu ediyorum kitabımda.

Hepimizi anlatıyorum, yalnız olmadığımızı, farklı bakabileceğimizi ve sonunda sürpriz bir finalle de bitiriyorum. Bu sonu herkes kendince yorumluyor ve bu da benim çok hoşuma gidiyor.

Kitabım 92 sayfadan oluşan fantastik ve kişisel gelişim ögeleri içeren kurgusal bir roman. Umarım daha çok insana ulaşır zaman içinde.Şu anda aktif olarak birçok kitapçının internet sitesinde satışta.


 

8)Peki daha önce yazdığınız ve çıkardığınız başka kitaplarınız var mı? Bizlere onlardan bahsederseniz seviniriz.

Var aslında. Masal kitabım “Hayalci Cüce” var. Hayal kurmayı çok seven bir cücenin maceralarını anlatıyor.

2020 Haziran ayında e kitap olarak Publitory isimli bir e- yayıncılık sitesinde yayımlandı, çocuklar için ücretsiz yayınlamıştım kolayca ulaşabilsinler diye.

Sonra site kapandı maalesef. Şimdi masala ulaşılamıyor o nedenle yeniden baskılı bir kitap haline getirmeyi planlıyorum.

 




9)Sizin de bu konudaki fikrinizi merak ediyorum açıkçası. Sizce yazmak yetenek işi midir yani isteyen herkes yazabilir mi?

Aslında kimse bana kızmasın ama ben yazı yazmanın da, resim yapmanın da, heykel yontmanın da bir yetenek işi olduğunu düşünenlerdenim. Zaten yazı yazma isteği içten gelir, yazmadan duramazsın. Bazı insanların kelimeleri, cümleleri daha bir dokunur insana. İşte bu yetenektir.

Ancak geliştirilebilir de. Yani azimle, istekle her gün yazan ve bazı kuralları uygulayan herkes bir şeyler yazar ama işin yetenek kısmı hep özel, parlayan bir şeydir kişiye ait olan.

 

10)Bloggerlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok seviyorum blogger arkadaşlarımı. Kaliteli, dürüst, samimi, üretken insanlar hepsi de. Kendimi çok ait hissettiğim, içinde olmaktan gurur duyduğum bir topluluk.

Hepimizin ortak özelliği yazmadan duramamak, bu şekilde kendimizi ifade etmek ve iletişim kurmak. Yani bana göre Bloggerlar özel insanlar, iyi ki varlar.


11)Bloggerlara söylemek istedikleriniz veya vermek istediğiniz tavsiyeler var mı? Varsa buyurunuz…

Bazen yazılarını takip edip okumaktan keyif aldığım arkadaşlarım birden yazmayı bırakıyorlar. Buradan onlara sesleniyorum : “ Lütfen geri dönün, arada sırada da olsa bizleri yazılarınızdan mahrum bırakmayın!”.

Bir de yeni arkadaşlara sesleneyim buradan; “Pes etmeyin, hep yazın, konu bulamıyorum demeyin, kendinizi, hayatınızı, kuşları, çiçekleri, karıncaları yazın ama ne olur hep yazın! ”

Umarım biz bloggerlar birbirimizle iletişimimizi hiç kesmeyiz. Dilerim ki ilerleyen teknolojiye ve yitip giden zamana yenilip birer birer eksilmeyiz ve gelecekte de var oluruz…

Son olarak Sevgili Gamzeli Kız sana da çok teşekkür ederim bu güzel röportajı benimle yapmak istediğin için. Soruların birbirinden güzeldi ve cevaplarken çok keyif aldım. İyi ki varsın. Sevgilerimle…

*

Röportaj serisinin bu yazısında sevgili Düş Tasarımcısı bloğunun sahibi Sevil ile beraberdik. Umarım yazıyı beğenmişsinizdir, düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Son olarak sizlerden bir ricam var, Düş Tasarımcısı bloğunu ziyaret ederseniz bir de yorum bırakırsanız çok güzel olur. 💛

Sevil Çevirgen'in bloğuna ulaşmak için; Buraya tıklayın



15 Yorum

  1. Düş Tasarımcısı gerçekten yaratıcı bir isim benim de sevdiğim bir blogger, güzel bir röportaj olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim! Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  2. Senin röportajlarını çok seviyorum ve keyifle okuyorum, emeğine sağlık:))) Düş Tasarımcısı çok severek takip ettiğim sayfalardan biri, yazılarını keyifle okuyorum. Kitabını da çok severek okudum ve yorumladım, kitabı okumayan varsa hemen alsın ve okusun derim:))) Sorular da çok güzel, cevaplar da çok güzel:))) Söylediği bir cümleyi çok sevdim ve kesinlikle aynı fikirdeyim:))) ''Bloggerlar özel insanlar iyi ki varlar'' demiş:))) Kesinlikle özel insanlar, çok sevdiğim bloggerlar var:))) Tekrar ikinizin de emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerini okumak beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim! Ben de Sevil'in bu sözünü çok beğendim :) Aynı fikirdeyim :D

      Sil
  3. Çok güzel bir röportajdı Gamzelli Kız. Keyifle okudm. Emeğine sağlık. Sevilciğimin bendeki yeri çok ayrı, çok özel hep de öyle kalacak. Kendisi güzel yürekli, çok yönlü, paylaşımcı, üretken, sanatçı ruhlu bir insan. Zira o bir düş tasarımcısı; benim düşümün tasarımında da yanıbaşımdaydı. İyi ki tanımışım. Yolu açık, başarıları daim olsun. İkinize de en derin sevgi ve selamlarımla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için çok teşekkür ederim Yıldız :) Sevil'i derinden tanımak çok güzeldi, blogda benim de sevdiğim bir insan. Umarım başarıları daim olur :) Sevgilerle <3

      Sil
  4. Benimle bu güzel röportajı yaptığın için çok teşekkür ediyorum.Sorular çok güzeldi ve cevaplarken çok keyif aldım🙏
    İyi ki varsın ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuğum olduğun için ben teşekkür ederim :) Çok keyifli oldu :)

      Sil
  5. Çok güzeldi, ikinize de teşekkürler. Samimi yazıları okumayı hep severim, bu röportajdan da keyif aldım. Geniş bir blog ailesi olduk. :)
    Kitabı çok merak ediyorum, konusu oldukça ilgi çekici. Sayfa sayısı biraz azmış ya hemen bitecek o üzücü. :)) Hayallerimizin peşinden gidelim hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Duygu :) Beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  6. Severek takip ettiğim bir blogger. Burada da denk gelmek sevindirdi :)

    YanıtlaSil
  7. Çok samimi ve keyifli bir röportaj olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Böyle güzel röportajlarla bizleri buluşturduğun için teşekkür ederim. ^-^

    YanıtlaSil
  9. ah çok severim tabii onuuu, seni de sevdiğim gibiii :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)