RAMAZAN MENÜLERİ 1

 Selamlar herkese Ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Herkese hayırlı ramazanlar. Bugün ramazan ayına özel bir seri yaptım. Her hafta Ramazan menüleri paylaşmayı düşünüyorum. Hem iftara fikir olmuş olur. İftara ne yapacağım diye kara kara düşünmezsiniz ❤ en güzel en farklı tarifleri derlemeye çalıştım hadi okumaya devam edin 





YEMEK : MAKLUBE

Önceki yazılarımda tarifini vermiştim çok sevdiğim bir yemek olduğu için buraya da eklemek istedim.

MALZEMELER

  • Yarım - 1 kilo tercihe göre kuşbaşı kuzu eti 
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 2 adet havuç
  • 2 adet patates
  • 1 adet kuru soğan 
  • 100 gr tereyağı 
  • sıvı yağ [kızartma için]
  • su 
  • karabiber , tuz            
  • SÜSLEMESİ İÇİN 
  • yarım kg yoğurt 
  • salata 
  • kırmızı biber 

YAPILIŞI :
  • Pirinçleri güzelce yıkayarak bir müddet suda bekletin.
  • Kuşbaşı etleri düdüklü tencerede az su koyarak bir müddet haşlayın. (suyunu pilavına kullanıyoruz, böylelikle et suyu ile pilav daha lezzetli olacaktır. )
  • Et haşlanırken, patates ve havuçları küp küp ya da halka şeklinde doğrayın ve ayrı bir tavada yağda kızartın.
  • Kızardıktan sonra başka bir kaba alın. Et haşlandıktan sonra suyunu süzerek başka bir kaba alın, suyunu ayırın.
  • Derin bir tencerenin iç kısmını tereyağı veya sıvı yağ ile iyice yağlayın. Sonra en alta halka şeklinde doğranmış soğanları dizin, birkaç halka dilim de kızartılmamış patates yerleştirin.
  • Üzerine pişen etin yarısını döşeyin. Etin de üzerine suda bekleyen pirinci süzerek yarısını ilave edin.
  • Orta kısmına gelince kızartılan havuç ve patateslerin yarısını ve kalan etin bir miktarını karıştırıp ekleyin
  • . Pirincin kalan yarısını da ekleyin ve en son kata kalan et ile kızartılanların kalanını ekleyin ve biraz aşağıya doğru bastırın.
  • Et suyunu ilave edin, eğer 2-2, 5 su bardağı kadar çıkmıyorsa biraz daha ılık su ve tuzunu ekleyin, kısık ateşte tencerenin kapağını kapatarak pişmeye bırakın.
  • Maklube pişerken, dilediğiniz salata malzemelerini kullanarak mevsimine göre salatayı hazırlayın. Ayrıca yoğurdu hafif sulandırın.
  • Maklubenin pilavı suyunu iyice çektikten sonra pişmiş demektir, ters çevirmeye az kaldı. Eğer tam piştiğine kanaat ettiyseniz, kullanacağınız siniyi tencerenin kapağını açarak üzerine tam ortaya ters olacak şekilde çevirin ve sininin kenarlarını yoğurt ve salata ile süsleyin

TATLI : CENDERE TATLISI

MALZEMELER

4 su bardağı un
2 adet yumurta
1 çay kaşığı tuz
250 gr ceviz içi
1 su bardağı nişasta
250 gr tereyağı
Aldığı kadar su
Şerbeti için: 3 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Yarım limon

YAPILIŞI ;

Un, çukur bir kaba alınır ve ortası açılır. Yumurtalar ve tuz çukura eklenir. Aldığı kadar su ilavesi ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğurulur. Yoğurulan hamur 20 dakika dinlendirilir.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde beze kopartılır. Daha sonra bezeler oklavayla ince ince açılır. Arasına ceviz serpilip, oklavayla sarılır ve her iki taraftan büzülür.
Daha sonra küçük lokma şeklinde kesilerek, tepsiye döşenir. Son olarak üzerine kızdırılmış tereyağı gezdirilir ve 180 derece sıcaklıktaki fırında pişirilir.
Tatlı pişerken şerbeti hazırlanır. Bir tencere içerisinde şeker ve su birlikte kaynatılır. Şerbet hazır hale geldiğinde yarım limon sıkılır ve şerbet ocaktan alınır.


İÇECEK : ŞALGAM 

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/


14 Yorum

  1. Sadece Ramazan'da değil genel olarak evlerde bu akşam ne pişireceğim derdi var diye düşünüyorum:-)) Güzel bir menü, paylaşım için sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle :) ama ramazan da bambaşka bir arayış içine giriyoruz :D

      Sil
  2. Faydalı bir yazı olmuş :) Blogunu takipteyim bu arada

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gazeli Kız. Hazırladığın yemek menüsü için teşekkür ederim.

    Maklube, çok eskiden beridir yemeyi sevdiğim bir aş. Belki ilgin vardır belki yoktur bilemiyorum. Konuya siyaset de karıştırmak istemiyorum sadece bir dipnot olsun diye söylüyorum. Maklube bilinen bir Fetöcü yemeğidir.

    Bu sebeple uzun bir zamandır evimizde ve etrafımızda bu yemeği yapan yok. Aslında bu yazıyla birlikte bir Maklube yemeği yapsak iyi giderdi.

    Evdekilere bir söyleyeyim bakalım ne diyecekler..

    Selamlar..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba CZBN , öncelikle hoş geldiniz. Evet söylediğin bilgiden haberim yoktu. Ama bir yemeği böyle ayırmanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir yazı. Fikir olmuş oldu bize de. Çok teşekkürler. Hayırlı İftarlar dilerim şimdiden :)

    YanıtlaSil
  6. Ramazanda ve diğer zamanlarda biz bayanların yemek derdi var, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Hiç yemedim, ama merak ettim. Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. cendere mi aaa duymadım hiç saol :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)