GÖLGE OYUNLARI SHERLOCK HOLMES

 Selamlar bloğuma hoş geldiniz. Beni tanımıyor iseniz ben Gamzeli Kız bloğumda farklı kategorilerde paylaşımlar yapıyorum. Umarım bloğumu sever ve kendinizden bir şeyler bulabilirsiniz . Bugün sizlere yeni bir kitap önerisi ve yorumu ile geldim . Bu kitabı buraya kesin koymam gerekiyordu. Çünkü Sherlock okumayı çok seviyorum Bu kitabı da çok sevdim. Dur onu aşağıda anlatacağım hadi okumaya geçelim 👀;

GÖLGE OYUNLARI

"Ne kadar göz önündeysen  o kadar görünmezsin "



KİTAP YORUMU 

Kitap hakkında biraz uzun konuşabilirim hazırlıklı olun derim 😂 Öncelikle dışından başlamak istiyorum kitabın dışını görüp çok sevdiğim için başlamaya karar verdim. Bir kitabın ilk kapağı etkiler beni bu kitapta da böyle oldu. Ve okumaya başladım aşırı heyecanlı ve gizemli gidiyordu acaba ne olacak ? bunu sırrı ne ? hadi çözün şu olayı ? diyerek okumuş olabilirim. Bırakmak istemiyordum başlayınca bırakması zor oluyordu benim için ilk sherlock kitabım buydu sanırım. ilk bu kitapla tanımış araştırmış ve diğer kitaplarını da yavaş yavaş almaya başlamıştım. Türü bana çok hitap ediyor macera gizem olaylarını aşırı çok severim. Bu kitabı beğenme nedenlerimden biri de buydu. Ve kitabın dizisi de var ben izlemedim ama izleyeceğim. 

Biraz da kitabından içinden bahsedelim isterseniz , Kitapta sherlock'un çözdüğü olayların bütünü yer alıyor. Her farklı olayda başka bir macera ve başka bir gizeme adım atıyoruz. Olayların hepsi birbirinden güzeldi kesinlikle ağzı açık okuduğum olaylar oldu.  Özellikle hangisini sevdin derseniz Sakat adam diyebilirim. O kısmı büyük heyecanla okudum ben de acaba şöyle mi ? diye çözmeye çalışıyordum. Ve bir de Abbey Grange olayı var tabii sonunu ne olacak acaba diye merakla beklerken bir baktım bitti üzüldüm açıkçası . Gizem macera severlerin  çok seveceğiini düşündüğüm bir kitap. Okumanızı tavsiye ederim. Siz bu yazıyı okuyun ben biraz sherlock Holmes kitabı almaya gideyim 😂😂 

Kitaba puanım on üzerinden 10 kesinlikle ❤

KİTAP HAKKINDA 

İçinde farklı olayların derlenmiş olduğu kitapta Sherlock ve Dr Watson'un olayları çözme yöntem ve maceralarını okuyoruz. Birbirinden farklı olayları çözmelerine ortak oluyor tam suçluyu bulduk derken yanılıyoruz.

İçindeki olaylar  ;
- Sakat  Adam ,Musgrave Ritüeli  , Deniz Antlaşması , Regiate Bulmacası ,Frances Carfax'ın Gözden Kaybolması , Altın Kelebek Gözlük ,Abbey Grange ,Bruce Partington Olayları  Shoscombe Old Place Macerası , Aslan Yelesi 

"Gölge Oyunları" temponun hiç düşmediği, bitmesini hiç istemeyeceğiniz bir Sherlock Holmes başyapıtı.." 

"Tüm diğer olasılıklar başarısız olduğunda, kalan şey ne kadar olasılıksız görünsede doğru odur."





YAZARI TANIYALIM 

Yazar Sir Arthur , iskoçyalı bir yazardır. 22 Mayıs 1859 da doğmuş , 7 TEMMUZ 1930 da hayata gözlerini yummuştur. Yazarın ilk önemli eseri olan "Kızıl Dosya" hikayesinin önemli olan tarafı Sherlock Holmes'un ilk bu kitapta görülmesidir. 

Yazarı araştırırken hakkında çok garip ve farklı bilgiler buldum. Ne kadar doğru olduğunu bilemem ama onları da eklemeyi istiyorum. 

İngiliz Telegraph gazetesi Sir Arthur hakkında ;

"En ünlü yaratımını neden öldürdü?
Sherlock Holmes, Doyle’un kendi favori kahramanı olmaktan çok uzak bir karakterdi. Yazar kahramanını 1893’te öldürse de on yıl sonra kamuoyunun talebi ve parasal nedenlerle tekrar canlandırdı. Daha önce bir arkadaşına şöyle demişti Doyle: “Elimde olsaydı Sherlock’u en azından yıllarca yeniden hayata döndürmezdim, çünkü bir zamanlar aşırı yediğim kaz ciğerine hissettiğim türden bir doymuşluk hissediyorum ona karşı, o kadarki bugünlerde bende bir mide bulantısına neden oluyor.” Yine de Doyle’un alkolik babasının aynı yıl bir akıl hastanesinde öldüğü düşünülürse, yazarın en ünlü kahramanını öldürmesinin altında başka nedenlerin yatıyor olması da mümkün."

Söylenilenlere göre Arthur , herkes tarafından çok sevilen herkesin beğenisini toplamış bir karakter olan Sherlock 'u  sevmiyormuş ve kitabında öldürdükten sonra gelen tepkiler sonucu hikayeyi çevirip Sherlock'u hayata döndürmüş ve yazar ölene kadar Sherlock holmes okunmaya devam etmiştir. şunu da eklemek istiyorum Arthur gerçek hayatta da Sherlock yöntemiyle bir dava çözmüş. Bunların doğru olup olmadığını kesin bilmiyorum ama böyle yazıyor.

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.


TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

12 Yorum

  1. Hiç Sherlock okumadım. Merak ediyorum aslında ama filmi falan çekilince nedense yeterince ilgi duyamadım. Belki oyuncular hoşuma gitmedi. Tanıtım güzeldi. Yazar çok ilginçmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) ben de filmi izlemedim ama kitapları daha güzel bence .

      Sil
  2. Çok hoş bir teman ve blogun var gamzeli. Bayıldım.
    Kendi temamı da böyle güzel yapabilseydim keşke.
    Sherlock Holmes çok güzel aslında. Elimdeki kitaplar bitip de sıra gelirse okumak istiyorum. Kendimi seri kitaplara fazla doyurdum galiba okumak gelmiyor içimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :) bence teman çok tatlı ama istersen farklı temalar deneyebilirsin , sana uygun olanı bulacağına eminim :)

      Sil
  3. değişik bi dizi izliyom, the irregulars, şerlok ve watson da var :)

    YanıtlaSil
  4. blogunun saatini düzeltsen yaaa :) panel ayarlar saatler istanbul gmt 2 gibi bişi olcak :)

    YanıtlaSil
  5. Dizisinin de hayranıyımmmmm.

    YanıtlaSil
  6. Bir Sherlock hayranı olarak bu yazıyı görmem güzel oldu . Son kısımda yazar hakkında yazdıklarınızı bilmiyordum . Öğrenmem güzel oldu.
    Bende Sherlock Holmes kitabıdır diye bir kitap aldım Sherlock Holmes gibi düşünmek diye ama onun değilmiş ismine bakıp almıştım farketmedim. Şu anda okuyorum bu kitabı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar :D yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)