ŞEKERSİZ TATLI TARİFLERİ / Gamzeli Kız

Yeni bir günden selam herkese Ben Gamzeli Kız  bloğuma hoş geldiniz bugün sizlere sağlıklı alternatiflerle geldim. Tatlı neredeyse hepimizin vazgeçilmezidir açıkçası benim öyle  😄 Tatlı yemeyi çok severim ha bir de sağlıklı ,lezzetli tatlılar oldu mu da tadından yenmez. Ben de sizlere şekersiz sağlıklı tatlı tariflerini listeledim Umarım beğenirsiniz O zaman okumaya devam edin 👀

ŞEKERSİZ TATLI TARİFLERİ

  • Fıstık Ezmesi
yemek.com

Fıstık ezmesi yapılışı ;

  1. tuzsuz kavrulmuş 1 kilo fıstık alıyoruz isteğe bağlı daha fazla da alabilirsiniz.
  2. Fıstıkları soymadan fırın tepsisine diziyoruz Fırında yaklaşık  10  dakika ısıtıyoruz.
  3. Fırından çıkarttığımız fıstıkların kabuklarını soyup robotun içine atıyoruz. Burada biraz hızlı olmanız lazım fıstıklar soğumadan robota atmalıyız.
  4. Soyduğumuz fıstıkları  robota atıp robotu çalıştırıyoruz. Yaklaşık 8 10 dakika içinde fıstıklar ezme kıvamına geliyor.
  5. Kıvama geldikten sonra kavanoza koyup kapağını kapatıp istediğiniz gibi tüketebilirsiniz .AFİYET OLSUUN ❤
Sizler birkaç tane de kullanım önerisi vermek istiyorum ;
 muzla fıstık ezmesi çok güzel bir ikili mutlaka denemelisiniz.
yaptığınız lapaların üzerine de döküp yiyebilirsiniz.
Hurma ortadan ikiye ayırıp arasına dökünce de çok güzel oluyor. 
  • İrmik Topları

pinterest

İrmik topları yapılışı ;
  1. 3 su bardağı sütü, 2 yemek kaşığı balı , 1,5 su bardağı irmiği tencereye alıp kısık ateşte pişiriyoruz. Eğer kakaolu isterseniz içine 1 tatlı kaşığı kakao ekleyebilirsiniz.
  2. Kısık ateşte pişirdiğimiz irmiği kıvam alınca altını kapatıp 2 dakika kadar dinlendiriyoruz.
  3. Biraz soğuyunca elimizde yuvarlayarak hindistan cevizine batırıyoruz. Buzdolabında biraz dinlendirdikten sonra hazır . AFİYET OLSUN ❤
  • Fit Cookie
lezzet.com


Malzemeler

1 yumurta
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı bal
1 su bardağı tam buğday unu
Yarım paket kabartma tozu

Yapılışı ;

  • Tereyağını pişireceğiniz tavada hafif eritin. İçerisine bal, yumurta ekleyip karıştırın.
  • Ardından kalan kuru malzemeleri ekleyip yapışmayan hamur elde edin. Parça çikolataları ekleyip hamuru tavanın büyüklüğünde yayın. 
  • Son olarak damla çikolatayla üzerini süsleyin. (İsteğe bağlı) Kısık ateşte kontrollü şekilde pişirin.
  • Piştikten sonra sıcak tüketmeniz tavsiye edilir. AFİYET OLSUN❤



  • Mely Çikolatası 
pinterest.com

Mely çikolatası yapımı ;
bu tarifi melis'in youtube kanalında görmüştüm ve sizlere de tavsiye etmek istedim.

  1. 1çay bardağı  kakao, 4 yemek kaşığı süt , 4 yemek kaşığı pekmez ,2 yemek kaşığı tahin bir kaba alıp karıştırıyoruz. 
  2. kıvama gelince yağlı kağıdın  üzerine güzelce yayıyoruz.üzerini kapatıp  buzdolabında 4 5 saat bekletiyoruz.  Buzolabından çıkarttıktan sonra kesip kahve yanın da tüketebilirsiniz . AFİYET OLSUN ❤

 Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/





8 Yorum

  1. Hepsi de çok güzel görünüyor. Özellikle irmik topları ve mely çikolatayı denemek istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun için çok teşekkür ederim :) şimdiden afiyet olsun

      Sil
  2. Hmmmmm.... Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli duruyor. Yarın gazetede!

    YanıtlaSil
  3. Ablama önerdim yaptı muteşem oldu teşekkürler ����gamzeli kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)) iyi günler

      Sil
  4. Aman Allah, saoool saooool, hep yaz bunnardan :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)