TÜRK DİZİ ANALİZİ

        Selamlar bloğuma hoş geldiniz ben Gamzeli Kız . Bugün yeni bir  yazı ile geldim.Bugün biraz da Türk dizilerini konuşalım dedim ve bir kaç tane şu an revaçta olan Türk dizisi seçtim. Dizilerin analizini yapacağız siz de düşünceleriniz yorum olarak bırakmayı unutmayın .Çok uzatmadan dizilerin oyuncuları konuları ve daha fazlasına bakalım hadi okumaya devam edin 👀

TÜRK DİZİLERİ 


GÖNÜL DAĞI  

Konusu :  Sapsarı toprakların , yıllarca anlatılan efsanelerin , unutulmaz aşkların hikayesi...  Dilek'in yıllar sonra gedelli köyüne dönmesiyle birlikte Taner'in hayatı değişir. Mucit olan 3 amca oğlu imkansızlıklar içinde hayallerinden vazgeçmez. Her bölümde başka birinin hikayesinin anlatıldığı bu dizi de  sevgiyi , sıcaklığı , samimiyeti , birlik ve beraberliği sonuna kadar hissedeceksiniz.


Dizi yorumu : dizi hakkında öncelikle şunları söylemek isterim kesinlikle çok başarılı bir proje. Aslında bizlere değerleri aşılayan izlediğimizde yüzümüzde bir tebessümle izleyebileceğimiz bir dizi. İçerisinde bazı sahnelerin bulunmadığı kötü oyunların olmadığı aşkın değil de gerçek sevginin tatlı ve hoş bir biçimde anlatıldığı bir dizi. Genel olarak algıları yıktığını düşünüyorum çünkü şöyle bir algı var bazı sahneler konulmazsa çok iyi bir senaryo yazılırsa dizi tutmaz. Ama bu dizinin gayet güzel ilerlediğini ve bu algıyı yıktığını düşünüyorum dizinin yorumlarını okuduğumda herkesin iyi ve güzel cümleler yazdığını gördüm bence böyle dizileri daha çok görmeye ihtiyacımız var. Dizi ilk başladığında bir ön yargım vardı anlamamıştım biraz da saçma gelmişti  ama sonradan izleyince çok beğendim ve çok da tebrik ettim. hem komik hem başarılı hem de içindeki değerleri çok güzel yansıtıyor.

Oyunculara gelirsek her karakter tam oturmuş gibi Dilek karakterini ilk başlarda samimi bulmuyordum. Gülsim Ali'nin rolünde yabancılık çektiğini düşünüyordum ama onun da zaman ilerledikçe rolüne bağlandığını ve kendini rolünde geliştirdiğini düşünüyorum. Sevdiğim karakterlerden biri Ramazan çok  komik bir karakter ve babası da aynı şekilde mimiklerini çok güzel kullanıyor ve güldürüyor. Dizi genel olarak çok güzel , beğendiğim bir noktada her bölümde birinin hikayesi anlatılıyor o kısım aşırı hoş. Sevdiğim çift ise kesinlikle Elif ve Serdar ikisi de çok saf ve temiz seviyor.



 KARDEŞLERİM 

Konusu Anne ve babasını kaybetmiş 4 kardeşin hüzün dolu ve içler acısı hikayesi anlatılmaktadır. Bu 4 kardeş hayatta kalmak için çok çalışsalar da hayat her zaman beklenildiği gibi ilerlemez. Karşılarına çıkan zorlukları beraberce atlatan bu kardeşler bizlere ailenin sevginin güçlü bir bağ olduğunu gösteriyor.

Dizi yorumu : Çok sevdiğim dizilerden biri Kardeşlerim , ilk 3. bölümü ile karşıma çıktı merak edip izlemek  istedim ve ilk bölümde çok ağladım oyunculuklar ve verilen duygu muazzamdı. Asiye karakterini çok seviyorum ve Yazgı'nın oyunculuğunu çok beğeniyorum. 

Dizinin popüler çifti AsDor 'a gelelim Asiye ve Doruk ikisi de  çok başarılı ve çok yakışıyorlar . Aslında ikisi de farklı hayatlar yaşıyor ve farklı karakterler de ama onları ortada buluşturan bir şey var Sevgi... 

Dizi kimi zaman üzse de kimi zaman da güldürüyor tabii bunu Oğulcan'a borçluyuz 😅  Şengül karakterine kimi zaman anlam veremiyorum vicdanı var mı yok mu anlayamıyorum çocuklara yaptığı davranışlardan ötürü çoğu zaman sinirleniyorum. Yine Akif Atakul çocukların ailesini öldürdü çocukların hayatını mahvetti ve hiç vicdan azabı çekmiyor ya pes. Karısını aldatması , şirkette dolandırıcılık yapması da cabası. Yalnız Nebahat'i  ilk başta bayağı tebrik etmiştim ama aldatıldığı halde yine de Hala nasıl Akifle berber oluyor anlamıyorum. 

 Harika rolü ne kadar gıcık bir karakter olsa da tabii ki Gözde Türker'i tebrik etmek gerek ilk oyunculuk deneyiminde bu güzel performansı gerçekleştirmesi gerçekten çok güzel. ilk oyunculuk demişken Aybike yani Melis'i de konuşalım çünkü o da başarılı ama zamanla kendini geliştireceğini düşünüyorum. Dizi için karakterler çok güzel seçilmiş ve dizi çok başarılı gidiyor. Çekimler de önde gidiyor aslında bu tam kapanma sürecinde umarım yayınlanır.


KIRMIZI ODA

Konusu : Bir psikolog olan Gülseren hanım'ın gerçek danışanlarının hayatlarını kaleme döktüğü kitaplarından Madalyonun İçi  uyarlaması olan kırmızı oda. Psikiyatr'ın danışanlarının  hayatlarının gözler önüne serildiği bu dizide Binnur kaya Doktor hanım karakterini canlandırıyor.



Çok sevilen ve ilgi çekici bir konusu olan Kırmızı Oda  gerçek hayat hikayelerinin, yaşanılan travmaların korku ve acının , keder ve sevincin yaşandığı psikoloji dram türünde bir dizidir. Dizide bir psikiyatr 'ın danışanlarının hayat hikayelerini dinlediği onları sıkıştıkları o çıkmazdan çıkarmasını ve travmaların doğurduklarını izliyoruz. Binnur Kaya rolünü ustalıkla oynuyor, o sesindeki yumuşaklık ve bakışları  insanı rahatlatıyor. 

Bu dizi sayesinde izleyicilerin gerçek hayatları dinlemesi ve çoğu zaman kendilerini dinlemeleri olağan hale geliyor. Dizi "hep dizilerde olur" cümlesini bize unutturuyor. Aslında kimi zaman izlemesi acı hale geliyor , bunların yaşanmış olduğunu bilmek insanı çok üzüyor. Dünyada sadece kendimizi görüyor ve kendimiz etrafında dönüyoruz oysa bambaşka hayatların , yaşam mücadelelerinin , yaşanılan travmaların olduğundan bi haberiz. Dizide şu an yaşanılan duyguların geçmişte yaşanılan travmalara bağlı olduğu gösteriliyor. Sevgisizlik bu travmaların en büyüklerinden biri. 


CAMDAKİ KIZ  

Konusu : Gülseren Budayıcıoğlu' nun kitabından uyarlanmış olan bu dizide adeta cam bir fanusta büyütülmüş olan Nalan'ın hikayesi anlatılmaktadır. Nalan başarılı bir mimar aynı zamanda annesi olarak bildiği  Feride hanım tarafından büyütülmüş travmaları olan bir kızdır. Sedat ise kendinden yaşça büyük kadınlarla takılan ailenin yaramaz çocuğudur. İkilinin aralarındaki ilişki konu alınıyor.


Dizi yorumu : Son zamanların popüler konularından gerçek hayat hikayesi dizilerine dahası da ekleniyor. Camdaki Kız , Gülseren hanım'ın Camdaki Kız kitabından uyarlanmış bir dizi. Burcu Biricik Nalan karakterini canlandırıyor kesinlikle çok başarılı ve rolünün hakkını veriyor. Bence dizi onu hatırına dönüyor diyebilirim özellikle ilk bölüm kamera açıları falan bayağı kötüydü ama şu an  daha güzel çekiliyor bence.Dizi beklenilen etkiyi alamadı Gerçek hayat hikayelerinin revaçta olduğu bu dönemde bu dizi pek beğenilmedi. Dizinin konusu kesinlikle hiç hoş değil ama bu maalesef ki gerçek, Nalanın gerçek hayat hikayesini dinledim ve çok acı yaşanılan olaylar, Feride'nin ona yaptıkları, annesinin yaşadıkları. Ama ben Feride'nin onu sadece korumaya çalıştığını düşünmüyorum ayrıca altında yatan bir psikolojik sorunu olduğunu ve  bunların karışmasıyla Nalan'a bunları yaptığını düşünüyorum. 

Asla anlam veremediğim bir nokta da  , Babasının  bu yaşanılanları hiç öğrenmemesi ve bihaber olması ne kadar kötü. Aslında kötülüğe susan herkes o kötülüğü yapan kadar suçludur. Bir nokta daha var ki Sedat  kendinden yaşça büyük kadınlarla takılıyor ve babası bundan kurtulmak için Nalan gibi temiz ve saf bir kızı tehlikeye atıyor neden oğlunu kurtarmak için kızın hayatını mahvediyorlar.  Feyyaz bence Kırmızı Oda da beğenildikten sonra bu diziye seçildi ama oyunculuk için uygun olduğunu düşünmüyorum. Çok donuk bir ifadesi var ama belki kendini geliştirir. Dizi şu an da bir şekilde gidiyor ama ne kadar sürer final yapar mı bilemiyorum ancak pek sevilmedi bence.



Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

6 Yorum

  1. Gönül Dağı' na ara ara bakıyorum ama pek sarmadı nedense. Yani izlerken merak duygusu oluşmadı bende.
    Kardeşlerim dizisini belki severdim ama bazı öğrenciler çok itici geldiği için izlememeyi tercih ettim. Dikkat çekmek için uçlarda davranan, giyinen karakterler olunca sevemiyorum o diziyi. Su Yazgı' ya bayılmama rağmen izleyemeyeceğim.
    Kırmızı Oda' yı da ara ara izlerim. Saran bir hikaye olursa bakıyorum. Genelde ruhumu daralttığı da bir gerçek. :)
    Camdaki Kız' a gelirsem biraz baktım ama çok sinirim bozuluyor. Ona da devam etmeyeceğim galiba. Yaşanmış hikaye de olsa gerçekleri birebir yansıtmıyorlar zaten.
    Bu aralar en takip ettiğim diziler Mavera ve Masumlar Apartmanı. :)
    Çok güzel anlatmışsın dizileri, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Duygu , Camdaki kızı izlemek benim de çok canımı sıkıyor. Maveraya da biraz baktım pek ilgimi çekmedi ama . Masumlar apartmanı da güzel gerçekten. düşüncelerin için sağ ol:)

      Sil
  2. Sadece Kırmızı Oda'yı izliyorum aralarından. Hikayelerin yaşanmış olması çok etkileyici geliyor.

    YanıtlaSil
  3. maraşlı ve teşkilat izliyoom :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)