ENTLOVİN İLE RÖPORTAJ

 Selamlar herkese ben Gamzeli kız, bloğuma hoş geldiniz. Her yazıda bizlere başka bir Bloggerın eşlik ettiği Röportaj serimizin bu yazısında Entlovin bloğunun yazarlarından Ahmet Ozan ile beraberiz. Kendisi ile çok güzel bir sohbet gerçekleştirdik. Bu haftada onu tanıyacağız. Öncelikle kendisine sorularıma verdiği cevaplar için sizlere de yazıya ziyaretiniz için teşekkür ediyorum. Bloğunu ziyaret ederek bir yorum bırakırsanız çok güzel olur. Röportaja doğru geçelim, hadi okumaya devam edin 👀


Entlovin Profil Resmi


1)  Merhaba öncelikle bize kendinden bahsedebilir misin?

 Merhaba, adım Ahmet Ozan Toprak etkinlikte bana yer verdiğin için çok teşekkür ederim. Ordu'nun Ünye ilçesinde dünyaya geldim, liseden sonra elektrik elektronik mühendisliği okumak için ayrıldım memleketten ve 10 yıl kadar başka illerde yaşayıp çalıştım. Hobi olarak çeşitli diller öğrendikten sonra dijital sanata yöneldim son zamanlarda ve tekrar bir blog sayfası oluşturdum. 

2 ) Sizi tanıdığımıza memnun olduk. Bizlere bloğunuz Entlovin'in içeriğinden bahsedebilir misiniz? Bayağı kapsamlı bir bloğunuz var. 

 Entlovin, özgün içerikler ve kültür sanat yayınları, bir proje ve paylaşım alanı. Uzun bir motto belki, ama oluşturacağımız içerikleri en iyi bu şekilde ifade edebilirim sanırım. Bloğun adı da bir fantastik edebiyat serisinde ormanları koruyan varlıklardan geliyor. Okumayı ve yazmayı seven insanlar için sade ve kapsamlı bir kültür sanat platformu hedefliyoruz. Blogger yazılımını seçmemizin sebebi de bloğu silmezsek tahmin edemeyeceğimiz kadar uzun yıllar var olacağı. İçeriklerimizi zamanla değer kaybetmeyecek şekilde yazmaya ve kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik çalışıyoruz.

3) Başarılar diliyorum. Biraz da Blog maceranızdan konuşalım. Blogger ile nasıl tanıştınız ve bu yolculuğa nasıl başladınız? 

 Bloglarla tr.gg zamanlarında tanıştım, o zamanlar çocukken kitap karakterleri ve önsözleri ansiklopedisi yazıyordum amatör sayfamda, 13 yıl önce sanırım. Blogger yazılımına 2017 yılında geçtim, ama etkin bir şekilde kullanmadım günümüze kadar, daha çok temalar ve diğer teknik diyebileceğim konular ile ilgilendim, bu sürede blogger da kendini geliştirdi tabii ki.

4)  Blog yazılarınız da nelere dikkat ediyorsunuz?

 Blog yazılarında kullanıcının işine yarayacak bilgileri dolandırmadan, kelime oyunları yapmadan sunmaya dikkat ediyoruz genel olarak. Gelişen algoritmalar da 2022'de bunu isteyecek içeriklerden. Bunun dışında SEO uyumlu yazarak niş aramalara cevap veren yazılar üretmeye çalışıyoruz, bir ay gibi kısa bir sürede bunu başardığımız içeriklerimizin olması da moral veriyor açıkçası. Deneme ve hikaye yazarlarına da ayrı bir önem veriyoruz, başarılı olması zor alanlardan gerçekten. Bloğunda okuduğum hikayeler çok güzel ve başarılı bu arada tebrik ederim.

5) İlham aldığınız veya kendinize model olarak gördüğünüz biri var mı?

Örnek almaya çalıştığım insan Mustafa Kemal Atatürk tabii ki, tüm dünyanın saygısını kazanabilmiş bir insanın ülkemizde bazı kesimler tarafından hala anlaşılamamış olması üzücü.

6) Anladığım kadarıyla teknolojik alanda ilgilisiniz ve bilgilisiniz de. Bu ilgi nereden geliyor? 

 Aslında teknolojiye ayak uydurmak çok zor, her an yeni bir gelişme ile karşılaşmak mümkün. Biraz okuduğum bölüm biraz da çocukken internet siteleriyle çalışmam birkaç konuya hakim kılıyor beni, ama büyük resme bakarsak bildiklerim hiç bir şey diyebilirim, tabii önemli olan öğrenmeye ve bir yerden yakalamaya çalışmak.

7) Bloğunuzun görüntülenmeleri ve gelen yorumlar size ne hissettiriyor?

.Bloğa gelen yorumlar çok mutlu ediyor gerçekten, insanların düşüncelerini okumak ve faydalı içerikler sunabildiğimizi görmek çok hoş. Görüntülenme istatistiklerine baktığımızda yüzde 30-35'i organik, geri kalan büyük kısmı da sosyal medya çalışmaları ve diğer blog yazarlarının destekleri oluşturuyor. Adım adım izlediğimiz bir stratejiyi uygulamaya çalışıyoruz.

8) Sizce yazmak yetenek işi midir? 

Yazmak bence yetenekle alakalı olan bir şey, her gün 20 sayfa yazarak da bu yeteneğin kazanılabileceğini okumuştum bir araştırmada, ama bence yetenekli yazarlar kendini belli ediyor. 

9) Bloggerlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

 Bloggerlar hakkında düşündüklerim çok güzel bir hobiye sahip oldukları, insan blog yazarak kendine ve okurlarına çok şey katabilir. Öğrendiklerini paylaşabilir, kurgularını ve deneyimlerini sunabilir, arkadaşlıklar kurabilir ve kaliteli zaman geçirebilir.


10) bloggerlara bir tavsiyeniz veya söylemek istedikleriniz var mı?

Bloggerlara tavsiyem bir ürün satmıyorlarsa diğer bloggerları rakip olarak görmemeleri, birbirlerini desteklemeleri olacaktır. Örneğin isminde site adı bulunan yorumları yayınlamayanlar ya da kendini çok bilgili çok okur diye tanıtıp basit bir eleştiriyi kaldıramayan insanlardan olmamaları. Bu gibi durumlar bloğun günlükle karıştırılması yüzünden oluyor sanırım ve kimin kaybedeceği bu örneklerde açık. Ayrıca Google Konsol ve Analitik kayıtlarını yapıp istatistikleri kontrol etmeleri, güçlü ve zayıf yönleri belirleyerek iyileştirme çalışmaları yapmalarını da tavsiye edebilirim.

--
Röportaja katıldığınız için çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :) 

Ben teşekkür ederim, iyi yıllar.

Entlovin blog linki: https://www.entlovin.com/

Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog

26 Yorum

  1. Çok güzel bir röportaj olmuş:))) Çok seviyorum bu röportajları, birbirimizi biraz olsun daha yakından tanıma fırsatımız oluyor:) Son soruda verilen cevaba kesinlikle katılıyorum, birbirimize destek olmalıyız. Birazdan bloğu incelemeye gidiyorum:))) Bloğun adı çok güzel ve ilginç:))) İkinizin de emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim kitapkesfi :) Beğenmene sevindim.

      Sil
  2. Severek takip ettiğim bloglardan biri. Bloğunda farklı yazarlara yer vermesi de çok hoş. Güzel sorular, güzel tavsiyeler olmuş. Elinize, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için sağ ol Kayıp fısıltı :) Bence de, farklı yazarları okumak güzel oluyor. :)

      Sil
  3. Çok güzel bir roportaj olmuş. Ikinizinde emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Şule :)

      Sil
  4. Çok güzel bir röportaj olmuş👏👏. Gamzeli Kız'a bu güzel soruları Ahmet Bey'e de içten cevapları için çok teşekkürler. Kendisini daha yakından tanımış olduk. Hemşehrimin yolu açık, başarıları daim olsun 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok sağ ol Yıldız :) Beğenmen beni mutlu etti. Ben de başarılar diliyorum Entlovin'e :)

      Sil
  5. Güzel bir blog, ilgiyle takip ediyorum. Özellikle son iki sorunun cevabını beğendim, samimi ve güzel.
    Röportaj için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. Yakın zamanda takip etmeye başladığım ve her yazıyı merakla beklediğim bloglardan biri:) Çok keyifli bir sohbet olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıları gerçekten de ilgi çeken bir blog. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Entlovin blog yazarını tanımak güzeldi. Blog adının ormanları koruyan bir varlığın adını taşıyor olması da ayrıca güzel. Röportaj için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş, sorularda cevaplarda :)

    YanıtlaSil
  9. Tekrar teşekkür ederim bana yer verdiğin için, çok keyifliydi 🤗 okuyan ve yorum yapan herkese sevgiler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli oldu, katılmanız beni mutlu etti :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Böyle röportajlar blogları tanımamız için çok güzel ve önemli, her ikinize de teşekkürler ve başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir röportaj olmuş.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir röportaj olmuş ,arkadaşımızı daha yakından tanımış olduk :)
    Her ikinizin de emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. entlovin, çevremizde sevilen bloglardan artık :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel röportaj olmuş keyifle okudum

    YanıtlaSil
  15. Blog isminin geldiği yer ilginçmiş. Çok güzel röportajdı. Teşekkürler.
    Bu arada bloğuna mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  16. Roportaj için çok teşekkür ederim Gamzeli Kız. Daha önceden Eğitim Pınarı isimli bloğuma yapmış olduğunuz değerli yorumlar için size müteşekkirim. Ayrıca özellikle öğrencilerimize faydalı olabilmek adına açmış olduğum yeni bloğumu da https://saymuallim.blogspot.com/ ziyaret ederek değerlendirme yapmanızı beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  17. Entlovin kısa zamanda işlediği konularda dikkatimi çeken bir site oldu. İlgi alanlarıma hitap eden yazılar bulduğum için uğramaktan keyif alıyorum. Röportaj da harika olmuş Gamzeli, ilgiyle okudum, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)