WATSON AİLESİ | JANE AUSTEN

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz. İyi ki de geldiniz. Geçen hafta yazı yayımlayamadıktan sonra bugün sizlere bir kitap yorumu ile geldim. Alışverişimde sepetime attığım ve kalemini çok merak ettiğim Jane Austen'ın yazdığı Watson Ailesi kitabı hakkında konuşacağım. Aslında bu kitap pek yazarın kalemini anlamam da yardımcı olmadı. Gelin biraz kitap hakkında konuşalım. Hadi okumaya devam edin 👀

Hakkında

İlk Yayım Tarihi: 1805 

Yazar: Jane Austen

Elimdeki kitap 56 sayfa ve Mavi Çatı Yayınlarına ait. Derya Akküç tarafından çevrilmiş. 

Yazar kitabı ölümünden on dört yıl önce yazmış fakat yarım bırakıp rafa kaldırmış. Babasının ölümünden dolayı olduğu düşünülüyor. Bunu duyunca çok şaşırdım. Normalde kitap roman olacakmış ama yazar kitaba devam etmeyince öykü olarak kalmış. 


Arka kapak yazısı 

Emma Watson'un duygusuz, katı ve merhametsiz ortamında, alışık olmadığı bu içtenlik ve duygusallık esrikinde edilgenleşen hayatını okurken, nefreti, aşkın ve öfkenin vücut bulmuş hallerinin yoğun betimlemeleriyle karşılaşacaksınız. 


Konusu

Çok küçük yaşlarda halası ile birlikte yaşamak zorunda bırakılan Emma Watson, halasının ölümünden sonra ailesinin yanına dönmek zorunda kalır. Ne var ki dönüşü ailede üzüntü ile karşılanır ve sık sık kıskanç kardeşlerinin; kaba, küstah söz ve davranışlarına maruz kalır. Bir taraftan bencil kardeşleri bir taraftan hasta babasıyla uğraşmak zorunda kalan genç kızı, ummadığı bir anda hayatına giren ve ilgisini çekmek isteyen iki erkek, heyecanlandırır. 


Alıntı Köşesi 📍

"Ancak çok az insan ilk aşkıyla evlenir."

"Bir kadın için, bir erkek onun gönlünü fethetmek için kararlıyken onun övgü dolu sözlerine dayanabilmek çok zordur."

"En özgür ve aydınlık zihinler her zaman en güvenilir olanlardır."

"Sevmediğim bir adamla evlenmektense, bir okulda öğretmen olurum daha iyi(bundan daha kötüsünü düşünemiyordum)."

"Öğretmen olmaktansa hiç birini yapmamayı tercih ederim."


Yorum 

Kitabı okurken olayları anlamak için çoğu kez aynı paragrafı tekrar tekrar okudum. Bu biraz da benim dikkat dağınıklığımdan kaynaklı aslında. Son zamanlarda kitap okurken asla odaklanamıyorum. Okuduğumda aklımda kalanlar üzerine konuşuyorum fakat bazı kısımları anlayamadım bile. Belki de düzenlenip roman haline gelseydi daha iyi olacaktı. Ben yazarın başka kitaplarına yönelmeyi düşünüyorum. Yazarı tam anlamıyla başka kitabını okuyarak tanıyacağımı düşünüyorum. Okumak istediğim kitabı da Gurur ve Önyargı. Çünkü Jane deyince aklıma gelen ilk kitabı o oluyor. Her yerde fazlasıyla görüyorum. Bu kitabı da alışveriş esnasında eklemiştim sepete. Ben bu kitabını pek güçlü bulamadım. Pek de sarmadı zaten beni.

 📘 Puanım 10\5 

Jane Austen Kimdir?



Jane Austen 19. yüzyılda yaşamış İngiliz roman yazarıdır. Steventon, Hampshire'da 1775'te doğmuştur. 1783'te bir akrabasının yardımı ile Oxford'da okuduktan sonra Southampton'da eğitimine devam etmiştir. en sonunda da kadınlar için olan Reading, Berkshire'da Abbey okuluna gitmiştir. 

12 Ocak;

1876'da Gemici, serseri, altın arayıcısı ve yazar Jack London doğdu. 

1974'de Agatha Christie öldü.

Yazının sonuna geldik. Bu kitabı okumuş muydunuz? cevabınızı benimle yorumlarda paylaşabilirsiniz. Ayrıca kitap hakkındaki düşüncelerinizi de yazmayı unutmayın. kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın ❤

İnstagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog

18 Yorum

  1. Çeviri de bazen okurken dikkati dağıtabiliyor. Jane Austen'in başka kitaplarını okumuştum, akıcı olduklarını hatırlıyorum. Gurur ve Önyargı kitabını seversin diye düşünüyorum... Öğretmenlik Emma Watson'a göre değilmiş alıntılardan bu çok net anlaşılıyor. Kitabın sonunda öğretmen olmamıştır umarım, öğrencilere yazık :)

    YanıtlaSil
  2. Austen'in bu kitabını hatırlıyorum, birkaç önemli yazarın daha var bitirmediği romanları ve tabii ki ölümlerinden çok sonra yayınlanan eserleri, ilk aşkıyla evlenmemeli bence insan ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet birçok yazar duydum bu şekilde. Hatta Aslan Asker Şvayk'ın yazarı da kitabı yazarken ölmüş ve arkadaşı ilk baskı uydurma bir bitiş yazmış. Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Çeviriler orijinali gibi olmuyor. Belki ondan da lezzet almamış olabilirsin. Sevgiler selamlar 🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler Yıldız :) Olabilir. Belki sakin kafa ile de tekrar okurum.

      Sil
  4. Austen okumayı severim. Bu kitabını daha önce okumadım. Konusu da iyiymiş. Kitabın anlatımı da bazen okuru etkiliyor. Özellikle yayınevi bu gibi durumlarda en önemli kriterlerimden biri oluyor. Bu kitabı -eğer varsa- Can Yayınları ya da İş Bankası Yayınları'ndan okumanı tavsiye ederim.
    Gurur ve Önyargı kitabını okuyup çok beğenmiştim. Bu kitabını İş Bankası Yayınları'ndan okumanı öneririm. Sevgilerle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş bankası yayınlarını ben de çok okumak istiyorum. Özellikle tasarımlarını da çok beğeniyorum. Ben de Gurur ve Önyargı kitabını okumak istiyorum :) Yorumun için sağ ol :)

      Sil
  5. Yarım kalmışsa okumayalım o zaman. :) Yazarı tek ben okumadım galiba. Herkes söz ediyor ama hâlâ yeterince ilgimi çekmedi. Öğretmen olmak nede o kadar kötüymüş anlamadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim Duygu. Kitap beni sarmadı ama istersen bir şans verebilirsin. :)

      Sil
  6. Alıntılar kısmı çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.
    Bu kitabı okumadığım gibi, varlığından da sizin bu paylaşımınız sayesinde haberim oldu. Zaten yarım kalmış bir romanın hikayeleşmiş kalanından da bir sonuç çıkmayacağı belli. Tercüme de çok önemli biliyor musunuz? Ben blog sayfama isim verirken etkilendiğim Alphonse Daudet'in "Değirmenimden Mektuplar" kitabını aldım ve sadece içindeki hikayelerden birini okuyabildim. Hiçbir zevk alamadığım bu kitabı insanlar öve öve bitiremiyorlardı. Bunun sebebinin ise, daha sonraları tercümeden kaynaklandığını öğrendim.

    Söz konusu kitap hakkında hiçbir bilgim olmadığı için, kitapla ilgili herhangi bir yorumda bulunamayacağım. Bakın siz bile kitabı çözememişsiniz. Anlayabilmek için paragrafları kaç kez okuduğunuzu söylüyorsunuz. Yazarı çok merak ediyorsanız, düşündüğünüz gibi bitirdiği diğer kitaplarından birini okumayı deneyin derim.
    Bu güzel kitap tanıtımınız için emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Emma Watson adını duyunca aklıma Harry Poter filmi geldi. :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma o gelmişti :D Yorumun için sağ ol :)

      Sil
  9. Dikkat dağınıklığı bende de var malesef. Ilk alıntı çok doğru..

    YanıtlaSil
  10. jane austen ne yazsa okurum, bunu da okuycam, eksik bile olsa fark etmez :)

    YanıtlaSil
  11. Yazarı hep çok duyarım ama bir türlü kısmet olmadı okumak..
    Ben de Gurur ve Önyargı isimli kitabına bir şans vermek istiyorum .
    tanıtımın için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  12. Jane Austen çok sevdiğim yazarlardan biridir. Bu kitabını bilmiyordum. Bazen okuduğumuz kitaplara kendimizi veremiyoruz, bende de oluyor. Sonra tekrar okuyorum:))) Alıntılar çok güzelmiş, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)