GÜNDEM VAKTİ 27-31 ARALIK

 Selamlar Blog dünyası, Gündem Vakti köşemizden yeni gündem haberlerini okumaya hazır mısınız?

2021 yılına veda ederken bu yıl çok fazla şey yaşadık. Özellikle şu son iki yıldır. Gelen yeni yılda bambaşka güzellikleri hayatımıza buyur etmek istiyoruz. Yeni yılın ilk gününde herkese Sağlıklı, huzur dolu geçireceği bir yıl olmasını diliyorum. ❤ Yavaş yavaş da yazıya doğru alıyorum sizleri hadi bakalım geçen sene😂 geride bıraktığımız bu hafta neler olmuş? Hadi okumaya devam edin 👀


KORONAVİRTÜS

Türkiye
Toplam vakalar
9.480.000
+40.786
Vefat sayısı
82.361
+163
Tüm dünyada
Toplam vakalar
288.000.000
+1.720.000
Vefat sayısı
5.440.000

  

TARİH                                                                     Bugünkü Vaka S.     Test S.     Vefat S.   İyileşen S.

31 ARALIK 202140.786372.51616323.968
30 ARALIK 202139.681369.64713924.854
29 ARALIK 202136.684366.36314225.638
28 ARALIK 202132.176368.84218423.104
27 ARALIK 202126.099362.53515722.024


Her gün Koronavirüs'ü uğurlamayı hayal edip bunu iple çekerken yeni yıla da yine onunla beraber girdik. E o zaman 3. yaşı kutlu olsun mu diyelim? Yeni yılda özellikle Allah hepimize sağlık nasip etsin. Bir an önce virüsten kurtulalım İnşaAllah ❤


Twitter gündeminde;

#İyikiVarsınEren

Şehitlerimiz Eren Bülbül ve Astsubay Kıdemli Başçavuş Ferhat Gedik'in hikayesi TRT ortak yapımı "Kesişme; İyi ki Varsın Eren" 1 Ocak'ta yani bugün sinemalarda. 

#Dolar18

Doların 18'den 13'e düşmesinden sonra benzin, doğalgaz, elektrik ve market fiyatlarının düşmemesi üzerine tepki tweetleri atılıyor. 

"Dolar 18 den 12 ye düşünce Benzine 62 kuruş zam gelmişti. Dolar tekrar 12 TL den 13 TL ye çıkınca benzine 68 kuruş zam geldi. "


Yeni Yıla girerken Gelen Yeni Zamlar !

Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikasından (EPGİS) alınan bilgiye göre, Ankara'da ortalama 11,69 liradan satılan benzinin litre fiyatı 12,37 lira olacak.

AA'da yer alan habere göre, benzinin litresi İstanbul'da 11,63 liradan 12,31 liraya, İzmir'de 11,71 liradan 12,39 liraya çıkacak.

Akaryakıt fiyatları, Türkiye'nin de dahil olduğu Akdeniz piyasasındaki işlenmiş ürün fiyatlarının ortalaması ile dolar kurundaki değişiklikler baz alınarak rafineriler tarafından hesaplanıyor.

Bu hesaplama sonucunda dağıtım firmalarınca uygulanan fiyatlar, rekabet ve serbesti nedeniyle şirketler ve kentlere göre küçük değişiklikler gösterebiliyor.

30 aralık 


Köprü Geçiş Zamları!

Yeni yılda otoyol, Boğaz Köprüleri, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli geçiş ücretleri zamlandı. Boğaz köprülerinde tek yön otomobil geçiş ücreti 8.25 TL; Avrasya Tüneli'nde ise otomobil geçiş ücreti 05.00-24.00 saatleri arasında tek yönde 53 TL, 00.00-05.00 saatleri arasında yüzde 50 indirimli olarak 26.50 TL olarak belirlendi. Zam oranları yüzde 25'i buldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü; 1 Ocak 2022'den itibaren geçerli olacak otoyol, Boğaz Köprüleri ve Avrasya Tüneli geçiş ücretlerini açıkladı. Yapılan yazılı açıklamada, düzenlemede bakım-işletme maliyetlerindeki artışlar ile işçilik ve malzeme fiyatlarındaki artışların göz önüne alındığı belirtildi.

"Otoyol, Boğaz Köprüleri ve Avrasya Tüneli geçiş ücretleri, 1 Ocak 2022 Cumartesi günü saat 00.00'dan itibaren geçerli olmak üzere yeniden düzenlenmiştir. Daha ekonomik, güvenli ve daha kısa sürede ulaşım imkânı sağlayan erişme kontrollü otoyolların, Boğaz Köprülerinin ve Avrasya Tüneli'nin servis sürelerinin uzatılması ve vatandaşlarımıza daha kaliteli hizmet sunulması amacıyla yapılan düzenlemede bakım-işletme maliyetlerindeki artışlar ile işçilik ve malzeme fiyatlarındaki artışlar göz önüne alınmıştır" 


Meteorolojiden Uyarı !

Son dakika Meteoroloji'den alınan bilgiye göre bugün Marmara, Ege, İç Anadolu, Akdeniz ile Karadeniz bölgelerinde sağanak yağış; Doğu Anadolu'da ise kar yağışı bekleniyor. Hava sıcaklığının batı kesimlerde mevsim normallerinin biraz üzerinde, diğer yerlerde mevsim normalleri civarında seyredeceği tahmin ediliyor. İşte son dakika hava durumu ve illerimizde sıcaklıklar

Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından yapılan son değerlendirmelere göre ülkemiz genelinin parçalı ve çok bulutlu, Marmara’nın doğusu, İç Ege, Batı Akdeniz, İç Anadolu’nun kuzeyi, Karadeniz, Doğu Anadolu’nun kuzey ve doğusu ile Kırklareli ve Tekirdağ çevrelerinin yağışlı geçeceği tahmin ediliyor

Batı'da Sıcaklık Normal Mevsim Değerlerinin Üzerinde

Hava sıcaklığında önemli bir değişiklik olmayacağı, batı kesimlerde mevsim normallerinin biraz üzerinde, diğer yerlerde mevsim normalleri civarında seyredeceği tahmin ediliyor.

Marmara'da Orta Kuvvetle Rüzgar

Rüzgarın güney ve güneybatı, akşam saatlerinden sonra batı ve kuzeybatı yönlerden hafif, akşam saatlerinden sonra Marmara ve Karadeniz'de yer yer orta kuvvette esmesi bekleniyor.

Doğu Anadolu'da Kar Var 

Yağışların; genellikle yağmur ve sağanak, Doğu Karadeniz’in iç kesimleri, Doğu Anadolu’nun kuzey ve doğusu ile Sivas çevrelerinin karla karışık yağmur ve kar şeklinde olması bekleniyor. Gece ve yarın (Pazar) sabah saatlerinde iç ve doğu kesimlerde buzlanma ve don ile birlikte yer yer pus ve sis hadisesi tahmin ediliyor.


- Haftanın gündemleri pek de şahane ve iç açıcı değilken henüz 2021'i de geride bırakmışken biraz inceleyebileceğimiz birkaç yazı eklemek istiyorum. Gelin beraber yılın enlerine bakalım 😄


En Çok okunanlar 

Doğan Cücenoğlu - Var mısın? 

Jose Saramago - Körlük 

Ahmet Ümit - Kayıp Tanrılar Ülkesi 

Anton Çehov - Altıncı Koğuş 

Zülfü Livaneli - Balıkçı ve Oğlu 

Madeline Miller - Ben Kirke 

Orhan Pamuk - Veba Geceleri 

Aldous Huxley - Cesur Yeni Dünya 

İlber Ortaylı - Yakın Tarihin Gerçekleri 

Amin Maalouf - Empedokles’in Dostları

Hepsi de gerçekten şahane kitaplar bazılarını okudum bazıları ise listemde, konularını ve yorumlarını okumuştum. Siz bu sene ne tür kitaplar okudunuz?


En Çok İzlenen Filmler

1 Örümcek-Adam: Eve Dönüş Yok  (17 Aralık 2021)

2 Hızlı ve Öfkeli 9   (2 Temmuz 2021)

3 Aykut Enişte 2      (3 Aralık 2021)

4 Venom: Zehirli Öfke 2   (15 Ekim 2021)


Benim burada çok izlemek istediğim özellikle iki film var. Venom ve Örümcek Adam. Eve Dönüş Yok,  Sinemalarda gösterim yapalı daha iki hafta gibi bir süre olmuşken toplam seyircisi bayağı fazlaydı. Bu pandemi döneminde de sinemaya gitmek pek doğru gibi gelmiyor bana. Siz hangilerini izlediniz?


En Çok dinlenen Türkçe Şarkılar

Ezhel- Bul Beni. ...

Edis- Martılar. ...

Ege Balkız feat Burry Soprano – Affet Beni Sevgilim. ...

Sefo- Bilmem Mi. ...

Buray & Arem Özgüç & Arman Aydın – Senin Yüzünden. ...

Hadise- Hay Hay. ...

Dolu Kadehi Ters Tut- Madem.

Madem, Affet Beni Sevgilim, Martılar özellikle en sevdiklerimden. Siz hangilerini dinlediniz?


Evet bu haftanın da sonuna geldik. Beraber gündemleri yorumlarda fikirlerini belirterek tartışabiliriz. Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın ❤


Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog

10 Yorum

  1. Aykut eniştenin venomu geçmesi ironik bence:)
    Yeni zamlar da bitmek bilmiyor...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir yazı olmuş:))) Kitaplardan Doğan Cüceloğlu, Jose Saramago, Orhan Pamuk'un kitaplarını çok merak ediyorum; henüz almadım. Listede alınmayı bekleyen kitaplar arasında. Örümcek Adam'ı izlemeyi çok istedim ama gidemedim. Martılar çok güzel bir şarkı bence. Zamlar konusuna değinmek istemiyorum artık, iyice psikoloji bozuyor son yaşananlar. Hava durumu için şunu söyleyebilirim, Ankara'da yaşadığım için hep soğuk geliyor bana, gerçi yılbaşı günü günlük güneşlikti anlam veremediğim bir şekilde:))) Umarım bu sene hastalıktan da kurtuluruz. Maske, mesafe ve hijyene dikkat edilse geçecek ama işte. Aşı olmayı da unutmamak gerekiyor. Emeğine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  3. Korona virüs vakalarıyla yeni yeni karşılaşmaya başladığımız günlerdi.
    Körlük romanını okumuştum. Kitabın ikinci serisini de okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bilgiler için teşekkürler, bayağı uğraşmışsın. :)
    Her şeye zam gelirken sinema bile lüks olacak galiba artık. :/ Listedeki kitaplardan şu an elimde olan sadece Ben Kirke. Şarkıları ise bilmiyorum, hiçbiri dinlediklerimden değil.

    YanıtlaSil
  5. Selamlar, iyi seneler diliyorum :)
    İstanbul'daki P.O. pompa fiyatlarına baktım. 1 Ocak itibariyle kurşunsuz benzin 12.93 olmuş.
    Kitap ve şarkı top listelerine çok aşina değildim. Bilgi sahibi olmak hoşuma gitti :) Film listesinden Aykut Enişte 2'yi merak ediyorum. İzlemek istediğim filmler arasında bulunuyor.

    YanıtlaSil
  6. Bu yıl güzellikler getirsin bize diyelim. Zamları getirdi şimdilik ama ben güzellik bekliyorum. En çok okunanlarda okuduklarım var ama en çok izlenenler izlediğim yok.

    YanıtlaSil
  7. En çok dinlenen şarkılar listesine baktım. Benim dinlediğim herhangi bir şarkı yok. İşin garibi listedeki şarkıcıları da tanımıyorum desem yeridir. Ben nerede yaşıyorum acaba? :))

    YanıtlaSil
  8. Zam zam üstüne. :(

    Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  9. En çok dinlenenleri ben dinlememişim galiba :)
    Umarım hepimiz için güzel bir yıl olur...

    YanıtlaSil
  10. zamlara da zam gelcek mii :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)