Bir İdam Mahkumunun Son Günü | VİCTOR HUGO

 Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz. Bugün çok sevdiğim bir yazar olan Victor Hugo'nun bir kitabı hakkında konuşacağım. Dediğim gibi çok sevdiğim bir yazar belki en sevdiğim bile olabilir. Yazarı, ilk çok bilinen Sefiller romanı ile tanımıştım. O kitaptan sonra da mutlaka diğer tüm kitaplarını okumam gerektiği kanısına vardım. Beni çok derinden etkilediği ve kitaba hayran kaldığım için buraya da bu yazıyı eklemek istedim. Kitabın içine doğru girelim. Hadi okumaya devam edin 👀

"Aslında ne zaman öleceğini bilmemek ne büyük nimettir."


Kitap Hakkında 

Yazar: Victor Hugo

Basım yılı: 1829

Çeviri Derya Akküç

Yayınevi: Aperatif Kitap 


Kitabın Konusu:

İdama mahkum edilen baş karakterin hapiste yazdığı sayfaların toplanması. İdam mahkumu, idamına 6 hafta kala yalnız başına bir hücrede kalıyor. Ve görevlilerden bir kalem ve bir kağıt isteyerek günlerini, hissettiklerini yazıyor. Böylelikle idam edilmek istemediğini, ailesini ve kızını, tüm hislerini okumuş oluyoruz. 


Alıntı Köşesi

"İnsanların hepsi belirsiz bir süre için ertelenen ölüm cezasına mahkûmlardır."

"Ölüm kararı verilene kadar, soluk aldığımı hareket ettiğimi, diğer insanlarla aynı ortamda yaşadığımı hissetmiştim ; şimdi dünyayla benim aramda bir sınır olduğunu kesin bir şekilde kavrıyordum."

"Manevi acının yanında fiziki acının ne önemi var?"

"Bilirsin hayatta her şeyin bir sonu vardır."

"Böylesine korkunç sözlerin, o kırmızı ve temiz dudaklardan dökülmesi ürkütücüydü. Adeta gülün üzerinde salyangozun sümük izi kalmıştı."

"Her zaman mutluydum hayal dünyamda. İstediğimi düşünebiliyordum, özgürdüm."

"-Hiç konuşmuyorsun, kederli bir halin var, dedi. Oysa yüreğimde cenneti taşıyordum. Bütün hayatım boyunca hatırlayacağım bir akşamdı."

"Ama artık aynı kişi değildim."


Kitabın Yorumu:

Dünya klasikleri arasına girmeyi kesinlikle hak ettiğini düşündüğüm bir kitap. O kadar alıntı bolluğu vardı ki. Okurken çok fazla his barındırıyor içinde ve bu kesinlikle size geçiyor. Mahkumun hissettiği çaresizlik, keder hissi çok etkiliyor. Kitabın çevirisini beğendim. ama aldığım tavsiyeler ve gördüklerim dahilinde dünya klasiklerini iş bankası yayınlarından okumayı tercih edeceğim yeni alışverişlerimde.  Bu arada Fransızcadan çevrilen kitaplar için Volkan Yalçın Toklu'nun çevirileri öneriliyor. 

Sadece tek bir şey söyleyebilirim kötü anlamda baş kısımda bir yer vardı. Tiyatro metni tarzında. O kısmı bir türlü anlayamadım. Onun dışında kitabı başından sonuna kadar çok sevdim. 

Benim de takıldığım bir nokta var ki zaten Victor yazarken bundan şikayetçiymiş. Sadece yönetim sistemi, yönetenler veya filozoflar hedef alınmıyor bu kitapta. Bu kitap birini hedef göstermek için değil bir problemin var olduğunu hissettirmek için yazılmış. Sokakta yaşanan idamı alkışlayan ve mutluluk kahkahaları atan insanları da eleştirmiş yazar. Ben de okurken mahkumun kulaklarına dolan bu şen seslerden rahatsız oldum. İnsanlar birinin gözleri önünde ölmesine seviniyor ve bu normal değil. Bu aksine çok tuhaf. 

Jan Valjanda da olduğu gibi insanların suçlarının farkına varıp bunu düzeltme şanslarının verilmediği, insanların dışarıdan bakılarak eleştirilmesi, o insanı anlamaya çalışmamak tüm bunları aslında işlemiş yazar.  

Bir de bir videoda kitabın yazılma amacını dinlemiştim. sizlere kısaca onu anlatmak istiyorum. İdamların yapıldığı Greve Meydanında bir genç asılır. Oradan geçerken buna şahit olan Victor Hugo derinden etkilenir. Ve bu duruma artık bir son verilmesi gerektiğini düşünür. Kağıdı kalemi alır ve bu eseri yazmaya koyulur. Eser ilk basıldığında Victor'un adıyla basılmamıştır. Çünkü dönemin insanları, halk ve yönetim, buna hazır değildir. 


Victor Hugo Kimdir?

26 Şubat 1802 de doğmuş 22 Mayıs 1885 de de vefat etmiştir.  En büyük ve ünlü Fransız yazarlarından biri olarak kabul edilir.  Romancı, oyu yazarı ve romantik akıma bağlı Fransız şairidir. 

1851 de 3. Napolyon un hükümet darbesini engellemeye çalışmış başaramayınca Belçika ya kaçmak zorunda kalmış. Fransa da her zaman sisteme ve döneme isyan etmiş. 


Bugünlük kitap yorumu yazımın sonuna geldim. Umarım beğenmişsinizdir. Kitabı okumuş muydunuz? Cevabınızı benimle yorumlarda paylaşın. Düşüncelerinizi de eklemeyi unutmayın. Sağlıcakla kalın, kendinize iyi bakın ❤

Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog



24 Yorum

  1. Okuduğum kitaplar arasında ve beğendiğim kitaplar kategorisinde yer alan eserlerden biridir. Alıntılar ve güzel yorumun için teşekkür ederim, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! Sevgiler :)

      Sil
  2. Çok değerli bir yazarı ve eserini ele almışsın bugün. Alıntılar çok güzel. Kısa da olsa yazarın özgeçmişiyle birlikte vermen paylaşımını daha da değerli kılıyor Gamzeli Kız. Emeğine yüreğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler! Paylaşımı beğenmen beni mutlu etti. Çok sevdiğim bir yazarın kitabını da yazmak çok güzeldi. Sevgilerle :)

      Sil
  3. Sevdiğim bir kitaplardandır hatta filmini de yıllarca önce izlemiş çok etkilenmiştim emeğinize sağlık paylaşımınız çok güzel :)
    sizi takibe aldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yorumun için çok teşekkürler! Filmini izlememiştim, ona da bir bakayım :)

      Sil
  4. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem benimde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Güzel düşünceleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. kitap gerçekten de sorun olduğunu ve bu sorunun farkına varılmasını sağlamak için yazılmış birçok konuda, ilk alıntı çok güzeldi, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! Kesinlikle öyle. kitabında katkı sağladığını bilmek daha güzel :)

      Sil
  6. Bir İdam Mahkumunun Son Günü gördüğüm kadarıyla etkileyici bir kitap, okumak isterim. İdamların sokaklarda gerçekleştirildiği o dönemlerde izlemeye gidenleri hiç anlayamamışımdır. Ölüm anını izlemek için orada bulunmak zihinsel anlamda bir hastalığa sahip insanların işi gibi gelir bana. Hiç normal değil. Bir de giyotin... Off diyorum. Bir de taş atılarak gerçekleştirilen idamlar var onlara hiç girmeyeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! Mutlaka okumanızı tavsiye ederim :) Bu konularda filmler izlediğimde ben de bu seyircilere asla akıl sır erdiremedim. Dediğiniz gibi bir travma yaratması bile olası. Sanırım o zamanın insanları kendinde değildi :(

      Sil
  7. hımmm hem konu güzel hem de mesaj var hem de yazarın yazma serüveni güzelmiş, saol yaa, okurum bu romanı o zamansa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler! Mutlaka okumalısın, tavsiye ederim. :)

      Sil
  8. Bu kitabı okumadım henüz. Tanıtım yazısı için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Victor Hugo, adam gibi adammış. Saygıyla rahmetle anıyorum. Ortaokul Türkçe dersi kitabımızın içinde bir okuma parçası vardı "Köpekle At" diye, çok severdim bu parçayı. Ancak şu anda hangi Fransız yazarın ve hangi kitabın içinden bir alıntıydı hatırlayamıyorum. Yaşayan bir insanın öleceği günü bilmesi kadar daha kötü ve korkunç bir durum olamaz!
    "Bir İdam Mahkumunun Son Günü" isimli eser tanıtımınız için teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! Tam da söylediğiniz gibi. birinin bu tür olaylara susmuyor olması çok güzel. Victor'un yazdığı romanları sevme nedenim de işlediği konular ve işleyiş tarzıdır. :)

      Sil
  10. Ben okumuştum kitabı. O tiyatro metni gibi olan kısmı ben de beğenmedim, samimi gelmedi hiç.
    İnsanların idamı sevinçle izlemesi gerçekten üzücü ve kötü bir şey. İdam cezası eskiden çok basit nedenlerle bile veriliyormuş. Yine de yaşamayı hak etmeyen insanlar da var, o kadar iğrençlik yapıyorlar ki. İdamdansa cehennemden korkmalı asıl insanlar. Yazara katıldığım nokta idamın gösteriye dönüştürülmesinin acımasızca olduğu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler! evet, söylediklerinde çok haklısın. O dönemde yaşamak çok zor bir şeydir eminim ki insanları için. İdam aslında bir an önce cehenneme gitme fırsatı hak edenler için. Ama insanların korktuğu şey idam anı ve yaşama ettikleri veda.

      Sil
  11. Kitabı devamlı görüyorum ama bir türlü alıp okumadım. Merak ettiğim kitaplardan biri, Victor Hugo çok değerli yazarlardan biri:) Alıntılar çok güzel, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  12. Kitabı duydum ama okumadım. Alıntılar çok etkileyici, eminim kitapta öyledir, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Tanıtım ve alıntılar çok güzel, bu arada temanız da harika; kendiniz mi düzenlediniz?

    YanıtlaSil
  14. Aa kitabı 2 gün önce A101'de gördüm 5 tl'ye aldım 🤣 Bu arada kaç sayfaki kitap. Bu kadar ucuza aldım ama bazen böyle ucuz kitaplar özet gibi bir şey oluyor. Umarım tamdır. :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)