İREM CAN İLE RÖPORTAJ

     Hafta başından selam herkese ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün Röportaj serisinin yeni konuğu ,  hem genç bir yazar hem de başarılı bir blogger olan Sevgili İrem ile çok keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Buradan sorularıma cevap verdiği için İrem'e çok teşekkür ediyorum.❤Hadi röportaja geçelim. Okumaya devam edin 👀




Merhaba İrem öncelikle kendini bize tanıtabilir misin ?

Ben İrem Can. 2002 yılının Eylül ayında Almanya'da doğdum. Üç kardeşiz ve en büyükleri benim. Şu an 11. sınıf öğrencisiyim. Kitap okumayı ve kitap okuma alışkanlığını yaymak isteyen bir gencim. Bu yolda blog sayfam olsun, diğer web sayfalarım olsun kendimi her zaman yazma konusunda geliştirmeye çalışıyorum. Babam ve annem de bu yolda bana en çok destek olanlardandır. Çok güzel bir söz vardır; ''Ağaç yaşken eğilir.'' Atasözümüzde de anlaşıldığı gibi kitap aşığı olmam annem ve babam sayesinde.


Peki sorulara geçiyorum , bildiğim kadarıyla uzun süredir Bloggerdasın Blogger ile nasıl tanıştın ve nasıl başladın ?

Açıkçası hayatımdaki en iyi karar Blogger ile tanışmak oldu diyebilirim. Yazmaya 2017 yılının Haziran ayında başladım. Bir anda karar verdim yazmaya diyebilirim. İlk başlarda çok sık yazamasam da asla bırakmadım. Kemik kitlem bilir, Konumuz Kitap'ın ilk ismi iremcan6 idi. Çünkü bu ad konusunda da hiçbir şey bilmiyordum. Nasıl bir ad konulur, yazılar ve fotoğraflar nasıl şekillendirilir diye. Kısacası 4 yıldır Blogger dünyasındayım. İlk günden bugüne kadar hem tecrübemin arttığını hem de yazım konusunda kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Sizler neler düşünüyorsunuz bilemem ama ilk yazılarıma baktıkça baya bir yol olduğumu açıkçası görüyorum.


Bir sonraki sorum Blogger senin için bir iş mi ? yoksa bir hobi mi ?

Blogger benim için kesinlikle bir hobi değerinde. Eğer bir iş olarak görseydim bütün amacım Blogger üzerinde olur ve daha sık onunla ilgilenirdim. Ama benim için sadece bir hobi ve kendimi geliştirme yeri diye düşünüyorum. Çünkü yazılarımı sizlerle paylaşıyorum ve kitaplar üzerinden ya öneriler ya da eleştirilerle kalıcı hale getirmeye çalışıyorum. Açıkçası Blogger derslerim üzerine de olumlu bir etki bıraktığını söyleyebilirim. Ama tabii ki günün birinde bir iş olarak kullanmaya başlarsam neden olmasın? 😅


Yakın zamanda bir kitap çıkardın biraz da onun hakkında konuşmak istiyorum , Kitap çıkarmaya nasıl karar verdin ?

Dediğim gibi yazmayı çok seven birisiyim. Şu an lise öğrencisiyim ve seneye sınav yılı geliyor. Ben de bu zamanımı değerlendiriyorum. Ortaokuldan beridir çoğu yarışmalara katıldım. Kompozisyon, hikâye, roman, eleştiri, makale... Aklınıza neler geliyorsa yazdım, çizdim. Özellikle de edebiyat öğretmenlerim beni bu konuda çok yardımcı oldular. Yazıyorum çiziyorum neden yazdıklarımı bir kitaba çevirmeyim ki dedim. İşte böyle karar verdim 8 Dakika'yı çıkartmaya. Zorlu bir süreç oldu ama bu yolda birçok şey öğrendim. Şu anda yazdığım birçok hikaye var. Hatta birkaç güne katıldığım hikaye yarışmasının sonuçları açıklanacak. Bakalım artık neler olacak? 🥰




Umarım güzel sonuçlanır . Sence Yazmak yetenek işi mi? yani herkes yazabilir mi ?


Şöyle bir şey var. İnsanoğlu ''istediği zaman'' her şeyi yapabilme kabiliyeti var. Fakat onu daha ileri bir noktaya çıkartmak onun yeteneğine bağlı. Örnek verecek olursam çocukken herkes top oynar. Fakat herkes futbolcu olamaz. Ona ulaşmak yani futbolcu olabilmek kabiliyet ister. Yazmak işini de buna benzetebiliriz bence. Tabii ki isteyen herkes yazabilir ama bunu devam ettirmek azim ve kararlılığa bağlıdır.


Çok doğru , peki Hiç kitabını çıkarmaktan , yazmaktan vazgeçtin mi ?

Evet çok oldu diyebilirim. 8 Dakika'yı bir yıl önce yazmaya başladım. Okul olduğundan dolayı sabah gidip akşam dönüyorduk. Bu zaman diliminde de yazmaya zaman ayıramıyordum. Tam o zamanda da pandemi dönemi başladı. Ben de bu fırsat kaçmaz diyerek kaldığım yerden devam etmeye başladım. 2021'nin ilk günlerinde de kitabım raflardaki yerini aldı. Açıkçası çok uzun ve yorucu bir dönem oldu benim için. Uzun uzun sayfamda da anlattım. Hatta detaylarıyla birlikte kitap çıkartmak isteyen ya da bu süreci merak edenler için de bir yazı hazırladım. Merak ediyorsanız sayfamda okuyabilirsiniz.

Hayatında örnek aldığın biri var mı ?

Tabii ki çok var. Her türlü alanda örnek aldığım kişiler var. Edebiyat alanında özellikle de tanışmayı çok istediğim ve kitaplarına hayran kaldığım Stephen King var. Beni yakından takip edenler bileceklerdir ki bir Stephen hayranıyım. Çoğu kitabını temin etmeye çalışıyorum. Bunun yanı sıra Sabahattin Ali'nin de kalemini çok severim. Edebiyat alanında hem Fransız, Alman hem de Türk Edebiyatı'nı okumayı çok seviyorum. Ülkemizde o kadar çok iyi yazarlar var ki. Biz sadece onları harcıyoruz.


Biraz da eskiye gidelim diyorum , İlk okuduğun kitabı hatırlıyor musun ? bize Kitabı biraz anlatabilir misin ?

İlkokulda okumayı yeni yeni öğrenmiş bir çocukken elime ilk aldığım kitap Jules Verne'nin Bir Gazetecinin Notları'ydı. İlk başta tabii o heyecanla zar zor bitirmeyi başarmıştım fakat anlamışıydım orası meçhul. 😅😂 Kitabı yeniden elime alıp okumaya başladığımda fark ettim ki kaçırdığım birçok yer olmuş. Ama okumayı yeni yeni çözmüş ve heyecanlı bir öğrenci iken bunu kendime anlatmak zor olurdu. Ah, zaman çok hızlı geçiyor...

Çocukluğunda kitapla ilişkin nasıldı ? Her zaman sever miydin kitap okumayı ?

Tabii ki. Kitapların dünyasına aşığım denilebilir. Bunun rolü de hem ailem hem de ilkokul öğretmenim yani bana okumayı öğreten kişilerdi. Öğretmenimin kitapsever oluşu beni bu yolda hazırlayan önemli insanlardan birisiydi. Her ziyaretinde bize kitaplar verirdi. Okurduk, sınıfla tartışırdık. Çok güzel bir ortam olurdu. Bu sayede okumayı meraklı bir kitapsever oldum.

kitaplığındaki en pahalı kitap nedir  ?

Bu soruya birçok konudan cevap verebilirim. Özellikle de Türkiye şartlarında kitap alabilmek lükse giriyor. Gerçekten de öyle. Örneğin Stephen King'in bir kitabı en düşük 45 TL'den başlıyor. Kitaplığımda da en pahalı kitap kesinlikle Stephen King'in kitapları maalesef. Sadece kitap alanında değil defter, kalem, kırtasiye ürünleri... Ben her zaman kitap alışverişimi internet üzerinden yapıyorum. BKM, Kitapseç, Kitapyurdu, Kitap Sepeti... Bu alanda birçok site var. Onlardan alışverişimi yapmaya özen gösteriyorum. Çünkü çok büyük indirim günleri oluyor. Bazen klasikler bir liradan başlıyor. Onları da sıkı sıkı takip etmeye çalışıyorum. Bazen sorular kitapları online üzerinden almak daha mı iyi diye. Kesinlikle öyle. Bir D&R mağazasına gittiğinizde en ucuz kitap kaç TL'den başlıyor. Bu yüzden onlinedan alışveriş yapmaya ve hiç alışveriş yapmayan arkadaşlarıma da öneriyorum.

Kitap çıkarmak isteyen birine ne demek isterdin ?

Öncelikle kendine güven. Sabırlı ol ve asla pes etme. Çünkü belli bir süre sonra arkanı dönüp baktığında keşke yapsaydım demek sizi hayal kırıklığına uğratacaktır. Bu yüzden ne yapmak istiyorsanız şimdi, şu an yap ki ilerde keşke deme.


Yazdığını kimsenin okumayacağını bilsen yine de yazar mıydın ?


Yine de yazardım. Bunu her zaman diyorum; hiç kimse ilk kitabından bir Stephen King, Namık Kemal, Sabahattin Ali ya da Victor Hugo olamaz. Bu yazdıkça gelişir. Ben de bu felsefe ile yazmaya devam ediyorum. İnşallah bir gün onlar gibi usta bir yazar olabilirim.

Genç yazarlara tavsiyelerin var mı ?

Ben de bir genç yazar doğrusu ''yazar adayı'' olduğumu düşünüyorum. Bu konudaki hem tecrübelerimi hem de önerilerimi sayfamda uzun uzun anlattım. Birçok konu var. Yayınevi, yazım aşaması, konu seçimi... Bana hem Blog sayfamdan hem de sosyal medyadan gelen birçok soruyu severek yanıtlıyorum ve yanıtlayama çalışıyorum. Buradan da değinmek gerekirse bana her zaman ulaşabilirsiniz. Bire bir tavsiyeler verebilirim. Bu konuda her zaman açığım. Yazımı da okumak istiyorsanız sayfamda mevcut.


Kitabın 8 dakikayı bize biraz anlatır mısın ?

Spoiler vermeden arka kapaktan ilerlemek istiyorum. 😅 Yok olmak sadece bir başlangıçtı! İngiltere’de başarılı bir gazeteci olan Mel’in hayatı, doğum gününde Profesör Becker’in ona verdiği hediyeyle tamamen değişecektir. Mavi göl, gizemli iglo, siyah şapkalı adam... Peki kendisini sırların içinde bulan Mel “Korunaklı Şehir” efsanesini çözebilecek midir? İzlanda’da geçen bu gizemli hikâyeye siz de ortak olmak ister misiniz? Bilim kurgu ve aksiyon türünde bir kitap 8 Dakika. İkincisi de yolda. İki kitaplık bir seri planlıyorum şu an. Bakalım...


Sorular bu kadardı çok güzel bir röportaj oldu sorularıma verdiğin güzel cevaplar için çok teşekkür ederim

Ben teşekkür ederim. Çok güzel bir röportaj oldu. Yazmak istediğim daha çok konu vardı fakat okuyucuları daha fazla yormak istemedim. Seni de tebrik ediyorum. Umarım bu güzel yolda birçok başarıya imza atarsın. O zaman klasik bitirişimi yapayım; Kendinize çok iyi bakın, kitapla kalın. Seviliyorsunuz!



İrem'in Bloğuna da  buradan ulaşabilirsiniz : https://www.konumuzkitap.com/                                                          



Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/










21 Yorum

  1. Çok güzel bir röportaj olmuş, Gamzeli Kız.Irem'e de genç bir yazar olarak başarılar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel, samimi bir röportaj olmuş. Keyifle okudum. İrem' e yazı hayatında başarılar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle çok teşekkür ederim bu güzel röportaja beni de kattığın için. Bu uzun ve güzel yolda başarılar dilerim. Kaçırmadan sayfanı takip etmeye çalışıyorum. Bu serinin de devamını merakla bekliyorum. İyi ki varsın! 😘😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim beni çok mutlu ettin :) Her şey gönlünce olsun , iyi ki varsın :D

      Sil
  4. Her ikinizinde kalemine sağlık 👏👏 Kitap yazmak isteyen arkadaşlar için rehber niteliğinde güzel bir röportaj olmuş 🙏☺️

    YanıtlaSil
  5. her ikinizin de yüreğine sağlık ...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir röportaj olmuş. Samimi ve akıcı ilerledi. Yüreğinize sağlık ikinizin de :):) Bu serinin devamını bende merakla bekliyor olacağım 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) Güzel serilerle geleceğim İnşallah :D

      Sil
  7. Ropörtaj çok güzel. Teşekkürler Gamzeli Kız. Sizi tanımaktan mutlu oldum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben de aynı şekilde .

      Sil
  8. Genç yazarlara, yazmayı sevenlere bayılıyorum. Yolunuz açık olsun gençler. ikinizin de emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel :) Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. S. King'e bende bayılıyorum. Güzel çalışma olmuş. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  11. Zevkle okunan bir yazı :) İrem'e ve sana başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)