TATLI TARİFİ :KARAMELLİ MUHALLEBİ

    Selamlar ben Gamzeli kız bloğuma hoşgeldiniz. Bugün sizlere canınız tatlı çektiğinde pratik bir şekilde yapabileceğiniz çok sevdiğim bir tarif vereceğim. Ben canım tatlı çektiğinde çoğu zaman yapıyorum sizlere de bu tarifi önermek istedim. Hadi tarife geçelim. Okumaya devam edin 👀



KARAMELLİ MUHALLEBİ MALZEMELER


MUHALLEBİ İÇİN ;
  • 500 ml SÜT
  • 3 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
  • 2 YEMEK KAŞIĞI UN
  • 1 YEMEK KAŞIĞI NİŞASTA
  • 1 PAKET VANİLYA
  • 1 YEMEK KAŞIK TEREYAĞI 
KARAMEL İÇİN ;

  • 1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
  • 50 GRAM TEREYAĞI
  • 1 PAKET KREMA

Yapılışı :

Süt ,şeker ,yumurta , nişasta ve unu güzelce soğukken çırpıyoruz. Daha sonra tencerenin altını açıp kısıkta karıştırarak pişiriyoruz.

Kıvama gelince altını kapatıp tereyağı ve vanilya ekleyip 5 dakika karıştırıyoruz. 

Başka bir tavada şekeri kısık ateşte güzelce karamelize ediyoruz.  Şeker eridikten sonra tereyağı ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. 

Tereyağı eridikten sonra kremayı ekliyoruz. Pürüzsüz bir kıvam olana kadar pişirmeye devam ediyoruz. Kıvamı olunca altını kapatıp biraz dinlendiriyoruz.

Ayarladığımız kaplara biraz muhallebi üzerine de karameli koyuyoruz. Hepsini hazırladıktan sonra soğuyunca buzdolabında birkaç saat dinlendirip servis edebilirsiniz. 

AFİYET OLSUN ❤

DİPNOT : . Hazır kek alıp ya da bisküviyi  toz haline getirip arasına koyarak da servis edebilirsiniz. Ben keki toz haline getirip arasına koyuyorum çok güzel oluyor tavsiye ederim 😊❤


Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.


TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/



8 Yorum

  1. Çok pratik bir tarif ve evdeki malzemelerle yapabileceğimiz tarzda... Sevgili Gamzeli Kız teşekkürler paylaşımına :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor. Eline sağlık. Severim bu tür tatlıları. :)

    YanıtlaSil
  3. Karamel çok ilgimi çekmez ama bu tatlı hafif ve güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevdiğim bir tatlıdır, tavsiye ederim :) çok teşekkürler.

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)