GÜNDEM VAKTİ 15-20 MART

 Selamlar ben Gamzeli kız bloğuma hoşgeldiniz . Bloğun yeni kategorisi Gündem Vakti ile haftayı değerlendireceğiz. Hadi sizlerle birlikte bu hafta neler olmuş ? onları inceleyelim. Okumaya devam edin 

Twitter Gündemi

Günlük erişimi 1 milyona yakın olan Twitter ,  Türkiye de temsilci atamasına yönelik düzenleme kapsamında ,uzun süredir bu kararı hayata geçirmediği için bir süredir reklam alamama cezasıyla karşı karşıya ancak yasal yükümlülüklerini yerine getirme kararı alırsa cezadan çıkmış olacak. Sizce twitter kapanır mı ?

Twitter'ın gündeminde ise ;                   

 #İstanbulsözleşmesi   103 bin tweet ile ilk sırada 

#Morardınızmı?           72,3 bin tweet ile ikinci sırada

#Gülegülemorhalka     30,9 bin tweet ile üçüncü sırada


    Bu 3 konuda kadınlarla ilgili , kadınların korunmasıyla ilgili  herkes bu konulardan şikayetçiyken herkes sesini duyurmak isterken kulakların kapatılması ne kadar doğru sizce ?
neden böyle bir toplum olduk ? Neden hayatın mihenk taşı olarak adlandırabileceğimiz değer vermemiz gereken kadınların gözyaşlarında kaybolup gidiyoruz ? Akan gözyaşlarına ve atılan çığlıklara nasıl sessiz kalabiliyoruz ?

Haftalık Koronavirüs Tablosu

Tarih \ Bugünkü Hasta Sayısı \ Bugünkü Test Sayısı \  Bugünkü Vefat Sayısı \ Bugünkü İyileşen Sayısı

19 MART 2021        934          187.859                   87                       18.119

18 MART 2021        902           184.452           81                        18.615

17 MART 2021       869           167.526             73                        17.161

16 MART 2021       874           158.386                  71                         17.893

15 MART 2021       858               151.113            63                         15.893

 

EKONOMİ DURUMU                    

BIST 1528.99 %-1.43            

EURO 8.591 %-1.56

DOLAR 7.214 > %-1.46

ALTIN  1744.74 %0.48 


İSTANBUL SÖZLEŞMESİ SON DAKİKA !

İstanbul sözleşmesi cumhurbaşkanı kararıyla feshedildi!

Cumhurbaşkanı Recep tayyip erdoğan'ın imzasını taşıyan kararda şöyle yazıyor ;

""Türkiye Cumhuriyeti adına 11/5/2011 tarihinde imzalanan ve 10/2/2012 tarihli ve 2012/2816 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile onaylanan Kadınlara Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi'nin Türkiye Cumhuriyeti bakımından feshedilmesine, 9 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 3'üncü maddesi gereğince karar verilmiştir."

Cumhurbaşkanlığı iletişim bakanı Fahrettin  Altun'un konuyla ilgili açıklaması ;

"Dünden bugüne Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde kadınların toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel hayata daha fazla katılmaları için verdiğimiz mücadeleyi kararlılıkla sürdürüyoruz. Kadınlar, hayatın nesnesi değil öznesidir! Her zaman 'Güçlü Kadın Güçlü Türkiye' diyeceğiz."

Bu karar üzerine Sosyal medya platformlarında tepkiler büyüyor. 

BUGÜN DÜNYA MUTLU OLMA GÜNÜ !

Türkiye mutlu ülkeler arasında 149 ülke içinde 104. sırada .
Türkiye OECD ülkeleri içinde kadına en fazla şiddetin uygulandığı ülke 
Dünya mutlu olma gününde size mutluluklar dilerim ama mutlu olamayanlar var maalesef 😐



Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.


TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/







14 Yorum

  1. Gündem Vakti kategorisi çok başarılı olmuş gerçekten. İçler acısı halimize denecek pek fazla birşey yok. Çok klişe gelebilir ama her şeyin başı eğitim. Ama bu eğitim akademik eğitim değil Ailede başlayan ve devam eğitim:-) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :) O kadar haklısınız ki artık eğitim akademik olarak algılanmaya başladı. aile eğitimi karakter eğitimi kenara atıldı. Herkes akademik başarıya göre yargılanıyor ama dediğiniz gibi eğitim ailede başlamalı ve devam etmeli.

      Sil
  2. Blogunuzu daha bugün gördüm. Gündemi takip edemeyen birisi olarak bana çok faydası olacak sanırım:) Tweter kapanacağını hiç sanmıyorum.Aslinda sosyal medya ile ilgili bir düzenlenme gelmesi taraftarıyım ben, bakalım ilerde neler olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :) Faydalanmanıza çok sevindim. Ben de size katılıyorum bir düzenleme gelmeli.

      Sil
    2. Blogunu bugün gördüm gerçekten çok güzel.
      ve gündemi takip eden bir
      Kişi olarak bloguna bayıldım
      Sanırım,Bana Faydası olacak sanırım.

      Sil
    3. Hoşgeldiniz çok mutlu ettiniz :D

      Sil
  3. Gündem Vakti fikri çok hoş olmuş. Bu sayede haftalık olaylarla ilgili kısa özetleyici bilgiler alabiliriz. Haftanın özeti için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kendimi geliştirip daha güzel yazılarla geleceğim İnşaallah :D

      Sil
  4. Her hafta haber takibi için buradayız :)

    YanıtlaSil
  5. "Türkiye mutlu ülkeler arasında 149 ülke içinde 104. sırada ." bilmiyordum. 1. ülkenin hangi ülke olduğunu tahmin edebiliyorum. O ülkede bulunanlara çok imrendim şimdi :))
    Elinize,emeğinize sağlık. Güzel bir fikir ve güzel bir yazı olmuş. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) güzel düşünceniz için sağ olun.ben de kesinlikle :D

      Sil
  6. Blogunuz hayırlı olsun bloguma beklerim.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)