NEDEN OKUMUYORUZ?

" Kitaplar zamanın büyük denizinde dikilmiş deniz fenerleridir"

Yazıma bu söz ile başlamak istiyorum . Ben Gamzeli Kız bloğuma hoşgeldiniz. Bugün sizlerle bir konu hakkında sohbet etmek istedim. "Okumak" . "Okumak nedir?" "Neden okumuyoruz?"  bu konular hakkında konuşmak ve doğru bilinen yanlışları düzeltmek istiyorum. Sizi fazla sıkmadan hemen başlamak istiyorum. Okumaya devam edin 👀


Yukarıda da gördüğünüz gibi uzun tutmak istemedim çünkü insanlar yazıları gözlerinde büyütüyor okumak istemiyor. Peki neden ? neden okumayı bıraktık ?

NEDEN OKUMUYORUZ ?

    Teknolojinin de ilerlemesiyle beraber görsel ağırlıklı şeyler daha çok hayatımıza girmeye başladı. Okumayı bırakıp izlemeye başladık. Tabii ki hayatımızı belirli noktalarda kolaylaştırsa da belli zararları da var . önemli nokta Bilinçli kullanım , kullandığımız herhangi bir şeyi doğru kullanmak bizi yararsız şeylerden korur. Her şeyin fazlası da zarar bunu da unutmamak gerek. Gerektiği zaman görsel ürünleri de izleyeceğiz tabii ki ama vakitli bir şekilde , Okumayı anlamayı bırakmadan yapacağız. 

Bakın şöyle düşünelim ; günde 10 sayfa kitap haftada 70, ayda 300 sayfa , Yılda 3600 sayfa okumak demektir. 

Ya da , Haftada 5 gün 1 saat kitap okursanız yılda yaklaşık 3.120.000  kelime okumuş olursunuz. Bu da yaklaşık 400 sayfalık 40 kitap demek.

    Sizlere kendimden bahsederek devam etmek istiyorum. Benim de 1 2 yıl öncesine kadar çok fazla kitap okuma alışkanlığım yoktu. Okumayı severdim ama bunu alışkanlık haline getirememiştim. Daha sonra elime birbirinden güzel kitaplar geçti ve okumaya başladım okudukça rahat ve iyi hissettiğimi fark ettim. Tüm samimiyetimle söylüyorum , kitapları anlamak aklımda canlandırmak çok eğlenceliydi. Daha sonrasında ansiklopedi okumaya başladım onlar ilgimi çekmeye başladı. İlgi alanlarımla ilgili bilgiler alıp not tutuyordum.  Ancak dışarıda kitap okumanın bana daha iyi geldiğini anladım. Yolda bir yere giderken elimde okuyarak gitmeye başladım şöyle söyleyeyim o an okuduklarım hala aklımdadır. Önümü görebilecek şekilde yapıyordum düşmüyordum tabii 😂 Garip gelecek ama böyleydi. 

Sizde bu şekilde nerede nasıl okumayı sevdiğinizi anlamaya çalışın. Okumaya başlayın illa her hafta bir kitap okumak zorunda değilsiniz. Ayda 1 kitap  ile başlayın , sevdiğiniz türleri , ilgi alanlarınızı okuyun. Kalın kitaplar okumak , resimsiz kitaplar okumak zorunda  değilsiniz. Kalıplardan çıkın , sizin okurken iyi hissetmeniz önemli. Okumak için değil anlamak zevk almak için okuyun. Ben bunu okudum , ben şu kadar okudum demek için değil ! Size şöyle güzel bir söz bırakmak istiyorum 

"Okuma  ihtiyacı  barut  gibidir  bir  kere  tutuşunca  artık  sönmez"

OKUMANIN FAYDALARI NEDİR ?

Peki tamam okuyalım da bunun yararları faydaları nedir ? dediğinizi duyar  gibiyim( demeseniz de problem değil 😂) O zaman biraz da buna değinelim okumanın faydaları nedir ?

  • Öncelikle hayal dünyanız genişler bir iş yaparken hayallere dalabilir kendinizi o maceraların içinde bulabilirsiniz.
  • Bilgi kitapları da hayatınıza yeni bilgiler katabilir ,  Unutmayın fazla ilimin zararı yoktur.
  • Gireceğiniz sınav veya testlerde hızlı okumanız gelişir ve soruları kolay anlayıp çözebilirsiniz.
  • Hafızanız kuvvetlenir. 
  •  Kelime dağarcığınız gelişir, yazma yeteneğiniz gelişir.
  • Kitap okumak sizi rahatlatır ve stresle başa çıkmanızı sağlar. 
Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

7 Yorum

  1. Her şeyden önce istemek lazım. Sadece istemek. İnsanoğlu sadece istediklerini yapıyor. Zararına yararına çoğu zaman odaklanmıyor bile. Hepimiz yapmak istediklerimizi yapıyoruz. Okumak farkındalık kazanmak aslında. Bende ansiklopedi okumayı sevenlerdenim senin gibi. Farkındalık yaratan bu yazın için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle istemek çok önemli :) yorumun için teşekkür ederim .

      Sil
  2. Çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Dediklerine yüzde yüz katılıyorum. Emine sağlık... 😍🤩

    YanıtlaSil
  3. Ne yazık üreten değil, tüketen bir toplum olduk:( Insanlar hazır gıdalar misali herşeyin hazırını seviyor artık.Bir linke tıklamak bile zor geliyor artık.Emegine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim :) Maalesef öyle :(

    YanıtlaSil
  5. Yorumunuz için teşekkür ederim: ) Ben de araba da okuyamıyorum.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)