RAMAZAN MENÜLERİ 2

     Selamlar ben Gamzeli kız bloğuma hoş  geldiniz. Herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum. Bugün Ramazan için hazırladığım serinin 2. yazısını paylaşıyorum. Bunu Ramazan da yayınlamamın sebebi ramazan da farklı tarifler yapmak istiyoruz genellikle. Yani bizim evde bu böyle ben de kendimden yola çıkarak böyle bir seri oluşturmak istedim. Eğer bu yazıyı iftardan önce okuyorsanız ki büyük ihtimalle öyle olacak öğlen yayınlayacağım çünkü şimdiden hakkınızı helal edin 😊 Neyse fazla uzatmadan yazıya geçelim hadi okumaya devam edelim 👀 



Yemek : Hünkar Beğendi 

Malzemeler
2 adet patlıcan
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı kaşar rendesi

Sosu için

200 gram dana eti
1 domates rendesi
1 adet kuru soğan
2 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 su bardağı sıcak su
Tuz ,karabiber, pul biber, kekik

Yapılışı :
  1. Patlıcanları közleyip soyalım, tencereye yağı alıp eritelim.
  2. Unu kavuralım, sütü ekleyip hızlıca karıştırıp patlıcan ve kaşar tuz ekleyip altını kapatalım.
  3. Ayrı bir tencerede eti suyunu çekene kadar pişirelim.
  4. Üzerine tereyağı ekleyelim.
  5. Biberleri ve soğanı katıp kavuralım domatesi baharatları salçayı ve suyu katıp kıvam alacak kadar pişirelim.
  6. Ardından servis tabağına beğeniyi üzerine de sosu döküp yiyelim, AFİYET OLSUN ❤





Ara Yemek : Pirinç Pilavı

bunu menüye eklemeyi unutmuşum ama olmazsa olmazdır.
Malzemeler

2 su bardağı pirinç
2,5 su bardağı sıcak su
3 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz


Pirinci bol su ile yıkayın. Uygun bir kaba alarak üzerini geçecek kadar ılık su ekleyin. Birazda tuz ilave edip karıştırın ve 15-20 dakika bekletin. Daha sonra yıkayarak suyunu süzün. Nişastası gidene kadar yıkıyoruz. Çıkan suyun berrak olması gerekiyor.

Tencerede tereyağını eritip suyu süzülmüş pirinci ekleyin ve 4-5 dakika kadar kavurun. Pirinçlerin yeteri kadar kavrulduğunu pirinler tane tane dökülmeye başladığında anlayabilirsiniz.

Pirinçler kavrulduktan sonra sıcak su veya sıcak et suyunu ekleyelim. İsterseniz yarım tavuk suyu yarım sıcak su kullanabilirsiniz. Tavuk suyunuz yağlı ise bu şekilde su ile karıştırmanızı tavsiye ederim ancak yağlı değilse tamamı tavuk suyu ile çok daha lezzetli olacaktır.
Son olarak tuzu ekleyin.

Pilavımızı kapağı kapalı bir şekilde önce yüksek ateşte pişmeye bırakalım.

Üzeri göz göz olduğunda yani üzerindeki suyu çekip pilavın üzerinde nokta nokta delikler oluştuğunda kısık ateşe alalım.  Pirinçler yumuşayıp suyu tamamen çekene kadar pişirelim.

Pişen pilavımızı ocaktan aldıktan sonra üzerine havlu peçete sererek kapağını tekrar kapatalım.

Pilavı 10-15 dk dinlendirelim. Daha sonra tahta kaşık ile karıştırarak servis yapabilirsiniz.



Tatlı : Magnolia 

Malzemeler
  • 1 LİTRE SÜT
  • 1 SU BARDAĞINDAN 1 PARMAK EKSİK ŞEKER
  • 2 YEMEK KAŞIĞI UN
  • 1 YUMURTA SARISI
  • 2 YEMEK KAŞIĞI BUĞDAY NİŞASTASI 
  • 1 KUTU SIVI KREMA
  • MEYVELER (ÇİLEK, MUZ ,KİVİ vb.)
  • 2 PAKET BİSKÜVİ
Yapılışı :

  1. Geniş bir tencereye süt, şeker ve yumurtayı alın kısık ateşte çırpmaya başlayın.
  2. Karışım katılaşana kadar çırpın .
  3. En son karışıma kremayı ekleyin, kremayı karışıma mikser yardımıyla yedirdikten sonra muhallebiyi ocaktan alın
  4. Bisküvileri  rondodan geçirin
  5. Meyveleri ince ince kesin
  6. Muhallebinin ilk sıcağı çıktıktan sonra kaplara önce bisküvi tozunu koyun yanlarına meyveleri dizin ve üstüne muhallebiyi ekleyin sonra üstüne yine bir kat hazırlayın en son üstüne bisküvi kırıtısı ekleyebilirsiniz.
  7. Soğuduktan sonra Magnolialar servise hazır AFİYET OLSUN .


İçecek : Ayran

Ayranın yapılışını anlatmak yerine size ayran hakkında püf noktaları vermek istiyorum(annemden aldım 😂) nasıl bol köpüklü olur ?  gibi...

Ayranın Püf noktaları ;

- Bol köpüklü ayran elde etmek için önce ayranınızı önce biraz karıştırın sonra blenderla karıştırmaya devam edin böylelikle ayran  bol köpüklü  olacaktır.

- Hazır ayran tadında bir ayran  istiyorsanız yarı yarıya su-süt karışımıyla hazırlayabilirsiniz.

- Ayranınızın pörtü pörtü olmasını istemiyorsanız önce yoğurdu bir kap da güzelce karıştırın iyice krema kıvamına gelince üzerine yavaşça su ekleyin. bunu ben çok yaparım çünkü diğer türlü sevmem.

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

8 Yorum

  1. hünkar beğendi hiç yapmayı denememiştim biraz ağır bir yemek gibi geldiği için ama bir gün denerim tarifinle :) ayrana süt karıştırmak da ilk defa duydum deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun .Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Hünkar beğendiyi çok severim de kendim yapmadım hiç. Ayran için süt kullanmayı duymamıştım. :)

    YanıtlaSil
  3. her gün bugün ne pişirsme diyenlerdenim :) bu tarzpaylaşımları çok seviyorum bu yüzden emeğiniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Faydalı olması beni mutlu etti :)

      Sil
  4. magnolia en sevdiklerimden, ayran tüyoları saool :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)