DİZİ YORUMU : MS HAMMURABİ

     Selamlar ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün sizlere yeni bir dizi  önerisi ile geldim. Dizi Güney korede çekilmiş bir kore dizisi . Bir yargıç'ın  kaleminden yazılmış , adalet konulu çok güzel bir dizi. Ve insanlar tarafından çok beğenilmiştir . Tüm izleyicilerin beğenisini toplayan ve adından çokça söz ettiren bu diziye hadi beraber bakalım. okumaya devam edin 👀

  DİZİ HAKKINDA
Dizi Moon Seo Yook tarafından yazılmıştır. 
Dram Romantik hukuk türlerindeki bu dizi 20 Mayıs 2018 yılında ilk bölümü ile yayınlanmıştır.Toplam 16 bölümdür İMDb puanı 7,5 dir. Baş roller de  Go Ara , Kim Myung soo, Sung Dong İll oynuyor.  

Kim Myung Soo 'nun yaptığı bir röportajda dizi hakkında söyledikleri ;

S : Baş rol olarak sizce, Miss Hammurabi’nin vermek istediği mesaj nedir?

K : Genellikle bu soruya hemencecik cevap verirdim ama dizi biteli baya oluyor ve cevabı düşünmem gerek😂 Bence bir yargıcın ön yargılı olmaması gerektiğini anlatmaya çalışıyordu. Bir yargıç sadece dışarıdan bakmamalı, olayları farklı yönlerden incelemelidir.



Hammurabi : milattan önce 18. yüzyılda yaşamış babil kralı. en çok kısasa kısas mantığı kanunlarıyla ün salmıştır

DİZİ KONUSU

Dizi farklı kişiliklere ve farklı bakış açılarına sahip bir grubu buluşturuyor. Dizi de kullandıkları yöntemleri ve davaya bakış açılarını izliyoruz. Hakim Park adalet sağlamaya çalışan ,  yaşadığı zorluklara karşı her şeye rağmen adaleti sağlamak için elinden geleni yapan bir hakim. Ba Reun ise kurallara katı bir şekilde uyan sakin bir hayat isteyen bir hakimdir.Zaman geçtikçe aldıkları davalar onları olgunlaştırır ve bakış açıları değişir.


DİZİ YORUMU 

Evet önce oyuncuları konuşarak başlayalım. Baş roller de kadın karakterimiz Go ara oynuyor. Adaleti sağlamak isteyen bir kadın hakim rolünü bence güzelce canlandırıyor. Ancak kullandığı yöntemler biraz farklı peki işe yarıyor mu ? bence yarıyor. Ayrıca Go ara çok sempatik bir insan ve dizi de de bu sempatik hallerini görebilmekteyiz. "Hâkim kürsüsünden, insanlara duygusuzca bakan bir hâkim olmayacağım."

bir diğer baş rolümüz   Ba reun ilk başlar da biraz soğuk gözükse de film de güzel oynuyor. O da bir diğer hakim olmak için çok çalışmış ve sadece işini yapmak isteyen sıradan bir hakim rolünde.Kurallara  bağlı kalarak işini sürdüren sakin bir hayat yaşamak isteyen bir hakimdir.Lise yıllarında hakim park yani kadın hakimle aynı lise de okumuş ve ondan hoşlanan biri. Çoğu zaman Hakim parka hayran kalsa da , kimi zaman  da onu durdurmaya çalışıyor. 

Diğer oyunculardan sevdiğim , en çok  Bo wang çünkü dizi de biraz daha komik bir karakteri canlandırmış. Onu izlerken gerçekten de eğlendim özellikle de Do Yeon la izlerken ayrı bir keyifliydi. Herkesle dostça geçinen birisi. "Hâkim olmak mı? Seni kadınlar arasında popüler yapar!"

Diğer bir hakim olan Baş hakim dizi de en sevmediğim karakterlerdendi. Öncelikle çok soğuk duruyor onun dışında da Hakim parka olan davranışları dizinin başlarında çok kötüydü ama git gide o da Hakim parka destek vermeye başladı. Bir de Lee Doe Yeon var bir zabıt katibi çok başarılı bir kadın. İzlerken çok etkilendim çok fazla çalışıyor ve duruşu çok güzel. 

Dizi hukuk olanlara motive sağlayacak bir dizi kesinlikle. Dizi de çoğu zaman gerçek hayatta da adalet sadece kurallara bağlı kalıp değil de gerektiği zaman inisiyatif kullanılabilse. İşimi yapayım yeter değil de bu davayı adaletli bir şekilde çözeceğim dense mesela. 

Diziye tren sahnesini görerek rastlamıştım zaten o tren sahnesi izleyince büyük bir merak uyandırmıyor değil. Ve izlemeye karar verdim önce baş roller dikkatimi çekti izleyesim daha da arttı ve başlamış bulundum. Ben çok hızlı bitirdim sıkılıp yarıda bırakmadım ama herkesin zevki ayrı olduğu için hoşunuza gitmeye de bilir tabii. İlk başlarda dizi güzel gitse de zorluklara karşı yine de vazgeçmese de bir zaman sonra ipler kopuyor. Hakim park'ın bakış açısı ve yöntemleri diğer hakimleri mutlu etmiyor. Ona destek olan bir kaç hakim ile direnmeye devam ediyor. Tabii ki sonun şaşırtmıyor. Sevmediğim sahneler de vardı ama genel olarak diziyi sevdim

Benim diziye puanım 10 \ 9

                                     FRAGMAN 


Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/gamzeli_kiz_blog

TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/


12 Yorum

  1. Çok güzel yazı tebrik ederim! Bu arada siteme girmeyi unutmayın!

    YanıtlaSil
  2. severek izlediğim dizilerden bir tanesi öneri için sağ olun :) devamı gelir umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) devamı gelecek takipte kalın ;)

      Sil
  3. Konusu fazlasıyla ilgimi çekti. İzlemek istiyorum. Korelilerin mahkeme sahnelerini izlemek zevkli ve ilginç oluyor zaten. Güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Duygu :)) evet gerçekten de ilginç oluyor. :D

      Sil
  4. Ben de çok severek izlemiştim diziyi <3

    YanıtlaSil
  5. kız kardeşimin seveceği bir konu ona söyleyeyim :) bu aralar kore dizisi izlemiyorum başka dizilere başlamıştım onlar bittikten sonra belki ben de izlerim :)

    YanıtlaSil
  6. hukuk dizileri çok iyi oluyo yaaa :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)