KİTAPKEŞFİM İLE RÖPORTAJ

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz, sefalar getirdiniz. Bir aradan sonra bir röportaj yazısı ile buradayım. Hayat gerçekten de sürprizlerle dolu ve ne zaman şapkadan tavşan çıkacağı belli olmuyor. Bazen pozitif geçen bir günüm bazen çok negatif geçebiliyor. Bu aralar oturtamadığım düzenim ile de çok fazla işim aksıyor. Bunlardan biri de blog yazmak. Sekmeyi ve yeni sayfayı açıyor ama bir türlü kendimde yazacak heyecanı bulamıyorum. Çünkü aklım yapmam gerekenlerin derdinde. bu yüzden de uzun zaman yazamayabiliyorum. bunun için kusura bakmayın.

Gelelim bugünkü yazımıza, röportaj serisinin çok tatlı bir konuğu var, Kitap Keşfi. Kendisi ile çok hoş bir röportaj geçekleştirdik, sorularıma özenle verdiği cevaplar için ona buradan çok teşekkür ederim. Kendisine blog hayatında başarılar ve bol okunmalar diliyorum.  Hadi hızla röportaja geçelim ve Kitap Keşfi'ni yakından tanıyalım  👀




 Soru 1: Merhabalar Öncelikle bize kendinizi tanıtabilir misiniz lütfen?

Merhaba, ben Kitap Keşfi. AÖF İşletme bölümünü bitirdikten bir süre sonra çalışma hayatına başladım. Mağazacılık sektöründe 10 yıl çalıştım, personel olarak girdim ve yöneticiliğe kadar yükseldim. 2018 yılında ayrıldım bazı ailevi problemler ve sağlık sebepleri yüzünden.  1 sene sonra bloğumu açtım ve yazmaya başladım. Daha sonra Blog Yazarlığı, İçerik Editörlüğü, SEO dersleri aldım kendimi daha fazla geliştirmek ve öğrenmek için. Öğrenmeyi, araştırmayı çok severim.
Çok neşeli, enerjik, duygusal biriyim. İyi kalpli olmanın mükemmel olmaktan çok daha güzel olduğuna inanırım. Gülümsemenin ve içtenliğin, iletişimin çok önemli olduğunu düşünürüm her zaman. Çocuk gibiyimdir, çizgi filmleri, dizileri, filmleri seyretmeye bayılırım. Disney kahramanlarını çok severim. Psikolojiye tarihe bayılırım.  Kitap okumak ve yazmak benim için bir tutku. Kitapçılarda bütün günümü geçirebilirim. Ayrıca kitap okurken çikolata yemeyi çok severim. Dışarıdan genelde soğuk biri olarak görünsem de çok sevdiğim insanlar ne kadar sıcak kanlı olduğumu bilirler.  Elimden geldiğince anı yaşamaya çalışıyorum arada bazı sorunlar olsa da geç kaldığım ve yapmak istediğim şeyler var, onlar için çabalıyorum. Çook uzun zaman kitap okumaktan ve yazmaktan uzak kaldım, şimdi o arayı kapatmaya çalışıyorum.

Soru 2: Sizi tanıdığımıza çok memnun olduk. Blog kullanmaya ne zaman başladınız?

Çok teşekkür ederim😊 Blog kullanmaya 1 Haziran 2019 yılında başladım ve o zamandan beri içimdeki heyecan her geçen gün arttı. Blog ismimi  ve temamı 2 defa değiştirdiğim  için profilimde Ekim 2020 olarak görünse de asıl tarih belirttiğim gibi😊

Soru 3: Blog sayfası açmaya nasıl karar verdiniz, neler paylaşmayı düşünüyordunuz?

Aslında çok uzun yıllardır düşünüyordum ama işteyken zaman bulamayacağım için açmadım. Tabii çalışma saatlerimin de etkisi çok büyük, günde 12 saat olunca kendime zaman ayıramıyordum. Bunların yanında cesaret de edemedim, çekindim önceleri. Sonrasında cesaretimi toplayıp açtım ve yazmaya başladım. Aslında bloğu ilk açtığım zamanlarda her şeyden paylaşım yapmayı düşünüyordum. Sonrasında kendimi kitaplarla daha iyi ifade ettiğimi düşündüm ve çok daha hakim olduğum bir konu üzerine olsun istediğim için kitap bloğu olmasına karar verdim.

Soru 4: Blogger dünyasını nasıl buluyorsunuz, hakkındaki düşünceleriniz neler? Ve ilk tanıştığınız Blogger kimdi?

Blogger dünyasını çok seviyorum. Sizlerin yazılarını okumak, yeni bir şeyler öğrenmek bana çok iyi geliyor. Ben blog için ''büyülü dünya'' derim hep😊 Ayrıca sizler gibi çok tatlı ve iyi arkadaşlar edindim, çok sevdiğim kişiler var. İlk tanıştığım blog Şule Uzundere Hayata Dair Her  Şey bloğudur. Sonrasında Kitap Eylemi ve Meczup Yazar.


Soru 5: Bloggerı bir iş olarak mı yoksa bir hobi olarak mı görüyorsunuz?

Blogger her şeyden önce tutku benim için, hobi olarak tanımlayamam. İş diyemem. Başka bir dünya benim için, kendimi mutlu hissettiğim, içimdekileri dışarı vurduğum çoook tatlı bir dünya. Her sabah heyecanla bloğumu açıp yeni yazılar okumak, yazmak bambaşka bir şey. 


Soru 6: İmzalı kitabınız var mı? İmzalı kitap hakkında bir anınız varsa bizimle paylaşırsanız çok seviniriz. 

İmzalı kitabım var, çok seviyorum imzalı kitapları, o konuda biraz takıntılıyım diyebilirim hatta😊
İlk imzalı kitabım Ayşe Kulin'dendir. Ben gitmemiştim ama annem ve kardeşim benim için kitap imzalatıp sürpriz yapmışlardı, çok mutlu olmuştum. 
Emre Kongar'ın imza gününde heyecanla beklediğimi hatırlıyorum, ama nasıl bir heyecan anlatamam. Ankamall AVM'de D&R önünde sıra hemen bana gelsin diye sabırsızlıkla bekliyordum. Sıra bana geldiğinde ne yapacağımı bilmez bir halde yanına yaklaştım, kitabımı imzalattım ve biraz sohbet ettik 10 dakika kadar. Yazdıklarımdan, hikayelerimden söz etmiştim ve bana ''her gün yaz, hiç bırakma yazmayı, zordur ama çok keyiflidir'' demişti. Kendi yazdığı kitapları da kısa sürede yazmadığını, uzun zaman sonra çıktığını söylemişti ve dilin akıcı olması gerektiğini anlatmıştı.  O günü hiç unutamam, çok güzeldi. 
Bunların dışında Canan Tan, Bircan Yıldırım'dan imzalı kitaplarım var.


Soru 7: Çok tatlı bir hatıra olmuş. Ayşe Kulin gibi bir yazardan imza almak da güzel bir histir eminim ki. Şu ana kadar en sevdiğiniz kitap ve yazar kimdi? Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sorular içinde sanırım benim için en zor olanı bu😊
En sevdiğim kitap Senden Önce Ben, Jojo Moyes en sevdiğim yazarlar arasında.  Etkilendiğim çok fazla kitap var; Bülbülü Öldürmek, Tünel, Hayat Cesurlara Torpil Geçer, Sahildeki Kulübe, Kral Kaybederse, Şeker Portakalı, Küçük Prens, Sıradan Bir Gün, Olağanüstü Bir
 Gece, Başucumda Müzik, İtalyanca Aşk Başkadır, Kürk Mantolu Madonna, Simyacı.... Bu kitap listesi uzar gider benim için...

Sabahattin Ali, Kürşat Başar, Ernesto  Sabato, Pauolo Coelho, Antoine de Saint-Exupery, Sarah Jio, Jojo Moyes, Harper Lee, Stefan Zweıg benim için biraz daha önde olan yazarlardır. Başka bir anlatımları var bence, bu yazarları okuduğunuz zaman çok başka yerlere gidiyorsunuz. Unuttuklarım olabilir, biraz uzun bir cevap oldu😊

Soru 8: Bu sorunun cevabını sizden de duymak istiyorum ve açıkçası görüşünüzü merak ediyorum.  Sizce yazmak bir yetenek işi mi yoksa herkes yazabilir mi?

Bu konuda  düşüncelerim çok net değil aslında. Yazmak yetenek işi diyorum ama yazı yazmayı seven biri de her gün yazarak kendini geliştirebilir ve çok güzel yazılar yazabilir.  Herkesin yeteneği ayrı, bazı insanlar belli alanda daha öne çıkar. Aslında şöyle bir şey de var; herkes yazabilir evet ama her yazılan okunur mu sanırım orada ayrılıyor bazı şeyler. 

Soru 9: Blogunuzda Gördüğümüz kadarıyla kitap okumayı da epeyce seviyorsunuz. Yazılarınızı zevkle okuyoruz. Peki, ilk okuduğunuz kitabı hatırlıyor musunuz? Bize biraz o kitaptan bahsedebilir misiniz?

Kitap benim için aşk, başka bir şey😍 Çok teşekkür ederim. İlk okuduğum kitap Küçük Prens, annemin hediyesiydi, o kitabın yeri bende ayrıdır. Küçük Prens çocuk kitabı gibi görünse de  büyüklerin okuması gereken, içinde mesajları olan bence ders niteliğinde bir kitap. Herkes okumalı, herkesin kütüphanesinde bulunmalı diyorum. Yaşam felsefesi diyorum bu kitap için ben hep. Zamansız kitaplardandır, her cümlesi başka bir anlam taşır.

Soru 10: Küçük prens çoğumuzun gönlünde taht kurmuştur. Bloggerda yazdığınız ilk yazıyı hatırlıyor musunuz? Bize biraz o yazıdan bahsedebilir misiniz?

Hatırlıyorum, nasıl heyecan doluydum, hala öyleyim o ayrı😊 Kısa, blogtan, kendimden bahsettiğim bir yazıydı. Blog yazmaya başlamamın heyecanını yazmıştım kısaca.

Soru 11: İlham aldığınız veya hayatınızda örnek aldığınız bir insan var mı?

Her zaman ilham aldığım ve örnek aldığım tek insan annemdi. Başkaydı onun hayat enerjisi, neşesi, hayata karşı bakış açısı, çocuklar gibi eğlenmesi, azimli olması, başarısı... Kendi mücadelesini veren ve ayaklarının üstünde duran kadınları ayrıca takdir ediyorum, bunu da eklemek isterim.

Soru 12: Her zaman kendine güvenen kadınların arkasındayız. Blog sayfanıza yazdığınız yazılarda nelere dikkat ediyorsunuz?

Öncelikle içten ve enerjisinin yüksek olmasına, okuyacak kişiyi heyecanlandırmasına dikkat ediyorum. Severek yazdığınız, enerjisi yüksek yazılar okuyucuya geçer, keyifle okunur. Bunların yanında olmazsa olmaz imla kuralları, noktalama işaretlerine dikkat ediyorum, etmeye çalışıyorum. 

Öyle kolay yazamam, defalarca üstünden geçerim yazdığım yazıların. Yazıyı bitirsem de ertesi güne bırakırım, tekrar okurum, bazen unuttuğum şeyler olabiliyor. Beğenmediğim cümleler olabiliyor, onları çıkarıyorum, ekleme yapıyorum. Gözümden kaçan yanlış bir şey varsa düzeltiyorum.

Soru 13: Blog sayfalarının popülerliği hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce blog sayfalarının popülerliği azaldı mı?

Blog sayfaları daha önceleri çok popülermiş, o zamanlar benim bloğum yoktu zaten. Yeniden o popülerliği kazanıyor diye düşünüyorum. Blog arkadaşlarımı seviyorum ve sayfalarından çok güzel bilgiler öğreniyorum. Bu zamana kadar bir bloggerla sorun yaşadım sadece. Blogların çok daha samimi olduğunu düşünüyorum. 

Soru 14: Röportajın sonuna yaklaşıyoruz. Sormak istediğim son soru da, Bloggerlara bir tavsiyeniz var mı?

Tavsiyem yok aslında. Sadece şunu söyleyebilirim; içlerinden geldiği gibi yazsınlar, kim ne der diye düşünmeden. Sırf takip etmiş olmak için kimseyi takip etmesinler, özellikle yorum yapmayan arkadaşlar var. Beğenmediğin, sevmediğin, yorum yapmadığın bir bloğu takip etmenin anlamı yok diye düşünüyorum. 

Bu güzel röportaj için çok teşekkür ederim, sorular çok güzeldi, içimden gelerek, keyif alarak cevapladım.  3 ay önce yapacaktık ama benim uygun olmamam yüzünden bu zamana kaldı ve bence daha güzel oldu diye düşünüyorum. Bu zamana denk gelmesinin bir hayrı vardır diye düşünüyorum. Bu büyülü dünyayı çok seviyorum, hem heyecanlanıyorum, hem de çoook keyif alıyorum. Çok sevdiğim insanlar tanıdım, güzel arkadaşlıklar kurdum. Şunu da belirtmeden geçmek istemiyorum; yazılarını tatlı bir keyifle okuduğum ve bloglarını çok sevdiğim, kendime daha yakın bulduğum kişileri de izninle söylemek istiyorum :  Şule Uzundere (Hayata Dair Her Şey), Kağıttan Dünyam, Ent Meclisi, Hayat 40tansonra, Meczup Yazar, Kitap Eylemi, Bir Yıldızın Hikayesi, Murat Karakılıç, Konumuz Kitap, Kitaplık, Düş Tasarımcısı, Duygu'nun Mekanı ve Gamzeli Kız 😊

Bu yazdığım blog arkadaşlarıma ayrıca teşekkür etmek istiyorum, her zaman yapıcı ve destek oldular😊 

Anlayışın için ayrıca teşekkür ederim😊 Röportajlarından birinde bana yer verdiğin için teşekkür ederim😊  Tatlı geçsin günün, yeni ay çoook mutlu geçsin senin için😊😍

İyi Çalışmalar 

Evet, bu haftaki Röportaj yazımınızın da sonuna geldik. Bugün bizlere Kitap Keşfi eşlik etti. Onu daha detaylı tanımış olduk. Sizlerden ufak bir rica, aşağıya linkini eklediğim Kitap Keşfi'nin bloğunu ziyaret ederek bir de yorum bırakırsanız çok tatlı olur. Yazıyı okuyan siz blog okurlarına ve Kitap Keşfi'ne bugün bu yazıda bana konuk olduğu için çokça teşekkür ediyorum. Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın. Yeni yazılarda mutlulukla görüşmek dileğiyle ❤

Kitapkesfi bloğuna ulaşmak için buraya tıklayın...




24 Yorum

  1. Çok keyifli bir röportajdı:))) Çooook mutluuu oldum bana yer verdiğin için, bunun için ayrıca teşekkür ederim:))) Röportajlarını çok seviyorum, hep söylüyorum bunu:))) Şimdiden okuyan, yorum yapan herkese tek tek teşekkür ederim:))) Tatlı geçsin gününüz ve bütün haftanız:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teklifimi kabul ettiğin ve verdiğin güzel cevaplar için çok teşekkür ederim. Seninle aynı hisleri paylaşıyorum. Röportaj serisine olan ilgin de beni ayrıca çok mutlu ediyor :) Sevgiler <3

      Sil
  2. KitapKeşfim çok sevdiğim bir blogger arkadaşımız.Aramıza iyi ki katıldı 😍
    Güzel bir blogu var.İnstagramda hikayelerini de takip ediyorum, bu röportaj ile onu daha yakından tanımış oldum sayende...
    Sorular yine çok güzeldi Gamzeli Kız😍
    Harika sorular ve harika cevaplar nedeniyle ikinizi de kutluyorum. Sevgilerimle ♥️♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için çok sağ ol Düş Tasarımcısı :) Beğenmene sevindim, Sevgiler :)

      Sil
  3. İlgiyle okudum. Çok samimi bir röportaj olmuş. "İyi kalpli olmanın mükemmel olmaktan çok daha güzel olduğuna inanırım." Şu kısma özellikle hak veriyorum. :) Beni de andığın için teşekkür ederim KitapKeşfi. :)) Gamzeli Kız senin de emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Duygu :)

      Sil
  4. Sevgili Kitap Keşfi, çok sevdiğim blog arkadaşlarımdan bir tanesi😊. Her seferinde blog sayfasından pozitif elektrik alıyorum, paylaşımlarını çok içten buluyorum. Güzel bir enerjisi var ve bu enerjisini okuyucuya geçirmeyi başarıyor🧿. Okuma aşkını, yazma tutkusunu çok takdir ediyorum👏👏. Bu alanda güzel şeyler üretmeye ve paylaşmaya kesintisiz devam etmeli. Adımı sitayişle andığı için kendisine ayrıca çok teşekkür ediyorum 🙏😍.

    Sevgili Gamzeli Kız bu güzel röportaj için sana da çok teşekkürler. Sayende arkadaşlarımızı çok daha yakından tanımış oluyoruz. Sıradaki kim acaba diye merak ediyoruz. En derin sevgi ve selamlarımla💐 🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarını çok doğru buluyorum, o pozitif enerji eminim ki hepimize yansıyordur :) Seri için güzel dileklerine de çok teşekkür ederim Yıldız :) Çokça sevgiler :)

      Sil
  5. Çok tatlı bir röportaj olmuş :) kitap keşfi ve gamzeli kız bizim de takip ettiğimiz sevdiğimiz blog yazarlarından, röportajlarla kesinlikle daha çok tanıma fırsatı buluyoruz insanları :) bizden de bahsettiğiniz için ayrıca teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Ayrıca düşünceniz için de çok teşekkür ederim. Röportaj serisinin ilgiyle okunması beni çok mutlu ediyor :)

      Sil
  6. Çok keyifli ve samimi bir sohbet olmuş:) Ayrıca keyifle takip ettiğim blogların başında geliyor:)

    YanıtlaSil
  7. Neşe abidesi :))
    Çok içten ve samimi bir röportaj olmuş:)
    Görüşlerinin arasında bana da yer verdiğin için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Severek takip ettiğimiz Kitap Keşfim'i burada yakından tanımak harika oldu😊Emeğinize sağlık😊

    YanıtlaSil
  9. Kendi adımı görünce çok mutlu oldum. Zamanında blog açmadan önce benim de takip ettiğim, çok beğendiğim bloglar vardı. Şimdi ben birilerine destek oluyorsam ne mutlu bana.

    Keyifle yazılar yazacağımız günler diliyorum bütün blogger arkadaşlarıma. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. derslerin vardır, onları çalışıp planlamaktan düşünmekten başka şeylere zaman bulamıyorsundur. hepimize olur zaman zaman. neşeli, enerjik bir sohbet olmuş, güzeldi, özellikle ilk sorunun yanıtı çok hoştu kitap keşfinin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmak hiç bitmiyor, yaşınız kaç olursa olsun :D Tempolu bir hayatta zorluyor çoğu zaman. Yorumun için çok sağ ol Deep :)

      Sil
  11. Yorumun için teşekkürler İlkay :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel röportaj olmuş hemen oraya da uğrayım :)

    YanıtlaSil
  13. Ne tatlı bir röportaj olmuş. Gerçekten sıkılmadan okudum ve merak ettim başka röportajların varsa onları da okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için çok teşekkür ederim! Evet, var. Bloggerlar ile birlikte düzenli yapıyordum ve yeniden devam etmeyi düşünüyorum :)

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)