DİZİ YORUMU : FATMA (2021)

Selamlar ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün kısa bir aradan sonra yeni bir yazı ile beraberiz Karantina döneminde yazı yayınlayamadım maalesef çünkü pek vaktim yoktu ama şimdi yeniden güzel yazılar yayınlayacağım İnşaAllah :) 

Karantinada izlediğim dizilerden biri olan Fatma'yı konuşalım dedim bugün. Son dönemlerde yıldızı parlayan adından çokça söz ettiren oynadığı diziler ile dikkat çeken Burcu Biricik'in baş rolünü oynadığı Fatma dizisi.  Özgür Önürme'nin yazdığı ve Özer Feyzioğlu ile yönetmenliğini paylaştığı Fatma dizisini incelemeye başlayalım okumaya devam edin 




DİZİ KONUSU :

Temizlik işlerine gidip çalışan Fatma engelli bir çocuğuyla yaşıyordur. Kayıp eşi Zafer'i ararken beklenmedik şeyler yaşar ve bir girdap'ın içine girer. Yanlışlıkla işlediği cinayet sonrası başına bela alır ve Zafer'in karanlık bağlantıları bu cinayeti öğrenir. Ve Fatmanın istemeden de olsa cinayet işlemekten başka çaresi kalmaz. 



FİLM YORUMU :

Önce dizi hakkında biraz bilgilendirme yapayım , dizi Netflix için çekilmiş bir internet dizisi. Baş roller de Uğur Yücel yazar rolünde, Burcu Biricik de Fatma rolünde. Dizinin ilk bölümü  27 Nisan tarihinde yayınlandı toplam 6 bölüm. Açıkçası biraz şaşırdım ve devamı var sandım çünkü bildiğim kadarı ile Netflix genellikle 8 bölümlük diziler çekiyor. Dizi , gerilim suç türlerinde.

Fatma kocası ortadan kaybolmuş , temizlik işlerinde çalışarak geçimini sağlıyor. Bir de bir çocuğu var Engelli , onla beraber kalıyor ve kocasını arıyor. Ve sıkça bir numaradan telefon geliyor ancak karşıdaki kişi hiç konuşmuyor. Bu arada kadının ismi Fatma ve " temizlik , saflık " gibi anlamlara geliyor. Küçükken üzücü bir olay yaşamış bir travması var. Kız kardeşi zengin biriyle evlenerek köyden ve ondan uzaklaşmış kendisiyle pek görüşmüyor. 



Fatma bir gün kocasını ararken bir anlık panikle bir cinayet işliyor ve silahın sahibi peşine düşüyor. Fatma'nın hikayesi  de tam olarak burada başlıyor işte. Bu şekilde başlayan ilk cinayetinden sonra silahın sahibi bir adamını silahı ondan alması için gönderiyor. Adamı trenin önüne itiyor adam da kilolu ve gücü yerinde biri. Aslında Fatma'nın bu macerası tesadüfler silsilesi. Böylelikle bir çok insanı daha öldürüyor bir kadına tecavüz eden adamı , kocasının kardeşini , silahı almak isteyen diğer adamı, eltisini...

En sonunda da Zafer'i bulup hapse tıktırıyor. Oraya giderken ise eltisini şeker iğnesinin dozunu arttırarak öldürüyor. Otobüste onu arayan polisler eltisini Fatma sanarak alıyor. Ateşe verdiği bir şirkette de yakalanıyor ve karakola götürülüyor. Önceden işlediği cinayetler ortaya çıkıyor. Bölüm sonu ise çok üzücü burada spoiler vermek istemiyorum :(




Dizi hakkındaki düşüncelerim başarılı bir yapım .Ama yani bazı kısımlarda bunaldım. Burcu Biricik  kesinlikle rolünün hakkını vererek oynamış. Dizinin konusu da güzel ve ilgi çekici , ben  sonlar da hep çok üzüldüm. Yaşananlar kadını gerçekten çok yıpratmış. 

Çok gıcık olduğum karakterlerden biri Emine kardeşi her zor durumunda onu aradı ama o ilgilenmedi. En sonunda pişman oldu ama işte bazen son pişmanlıklar fayda etmez :(  Yine birileri daha İsmail ve Fatmanın eltisi özellikle İsmail , ne diyeyim bilemiyorum ama yani iğrenç bir roldü. 

Uğur Yücel'in rolü de güzeldi Fatma'dan ilham alan bir yazar. Anlatımları çok hoştu. Fatmayla olan samimi hallerini çok sevdim. oda esinlenerek yazdığı kitaplar da çok güzel :) Bir şeyi gerçekten de merak ediyorum Burcu Biricik bu rollerden sonra nasıl hala sağlıklı kaldı acaba çünkü normal roller değil bence zor.  Genel olarak  güzeldi karakterler de iyidi. 


Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

Not : Düşünceleriniz benim için çok önemli yorum yapmadan geçmezseniz sevinirim :))

12 Yorum

  1. Aramıza tekrar hoşgeldin, ben de merak etmiştim seni. :)
    Netflix izlemediğim için duymadım bunu. Güzel bir tanıtım olmuş. İlgini çekti ama kısaymış. O kadar olayı nasıl sığdırmışlar. Burcu Biricik' i çok başarılı buluyorum ben de. Diğer çok övülen ama hep aynı şekilde oynayan oyunculardan sıkıldık yeterince. Anlattığına göre sinirleri zorlayan bir konusu var sanırım. Bazen böyle şeyler kafama çok takıldığı için ileride izler miyim bilmiyorum. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim ! :D Evet biraz kısa bir diziydi ben biraz özet geçtim tabii :)

      Sil
  2. Annem izlerken arada baktım. Arada sırada bakmama rağmen çok sürükleyici geldi bana. Oldukça ilgi çekici ve insanı ekrana bağlıyor. Başarılı bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de başarılı , yorum için sağ ol :)))

      Sil
  3. Ben de Netflix izlemeyenlerdenim. Ama daha önce nette bir kaç kez çıktı karşıma Fatma karakteri. Burcu Biricik'in oyunculuğunu severim. Hatta Nalan karakteri gibi yine psikolojik bir dizide oynadığını düşündüm Fatma karakteriyle. Sanırım daha farklı bir konu ve karakter.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim , dizi daha çok gerilim ve suç tarzı :))

      Sil
  4. Bu diziyi ben de sık sık duyuyorum. Belki izlerim bende yorumunu çok keyifli buldum :)

    YanıtlaSil
  5. İnanılmaz fazla reklamı yapıldı ama ben henüz izlemeyenlerdenim 🙈🙏 Hoşlgeldiniz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için çok teşekkür ederim :) Hoş buldum

      Sil
  6. Öyle gerçekten de , Yorum için çok sağ ol :)

    YanıtlaSil
  7. Dizinin o kadar çok adını duydum ki son zamanlarda, henüz izlemedim. Burcu Biricik çok başarılı. İzlerim diye düşünüyorum:)) Bu arada tekrar hoş geldin:)))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)