FİLM YORUMU : SİGHTLESS

    Selamlar ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün Cooper Karl'ın yazdığı ve yönettiği film olan Sightless'i inceleyeceğiz. Sightless kör demek , hikayede bu konu etrafında dönüyor.Gerilim dram türünde bir film , baş rollerinde Madaleine Petsch ve Alexander Koch yer alıyor.Hadi hemen filmi incelemeye koyulalım. Okumaya devam edin 👀


                                  
FİLM HAKKINDA 

Cooper Karl tarafından yazılmış  ve yönetilmiş bir filmdir. Baş roller de Madaleine Petsch ve  Alexander Koch var. Film dünya prömiyeri 2 eylül 2020 'de Dances with film festivalinde yapılmış.


FİLM KONUSU 

Ünlü keman sanatçısı Ellen yaşadığı bir olay sonucu gözlerine aldığı darbelerle görme yetisini kaybeder. Abisinin gönderdiği bakıcı ile uzakta bildiği bir evde yaşamaya başlar. kısa sürede bir paranoyanın içine girer. Ve saldırganın geri dönüp ona zarar verdiğini etrafındaki kimseyi inandıramaz.




Önce filmin kısa bir özetini geçerek başlayalı. Aslında fazla spoiler vermek istemiyorum çünkü film sürprizlerle dolu.Ellen Ashland bir keman sanatçısı ve bir gün eve dönerken bir saldırı sonucu gözlerine biber gazı sıkılıyor ve görme yetisini kaybediyor. Hastahaneye kaldırılıyor ve şehirden uzağa çekiliyor güvenli bir evde yaşamaya başlıyor. Abisinin tuttuğu bakıcı Clayton da bu dönemde ona yardımcı oluyor. Günün belirli saatlerinde evde olup daha sonra gidiyor. Günler bu şekilde ilerlerken bir gün yan komşularından bir çığlık sesi duyuyor. Kadın misafirliğe geliyor ve yüzündeki yara izini görüyor. Her şeyden şüphelenmeye başlıyor. Bu paranoyanın içine girdikten sonra yaşanılanlar sonucu her şeyin yalan olduğunu öğreniyor.

Şimdi gelelim bu film hakkında konuşmaya Önce oyuncular konusunda Madaleine çok sevdiğim bir oyuncu onu ilk projesi olan riverdale de görmüştüm. Uzun süre izledikten sonra artık sıkıldım ve bıraktım. Bir video da o diziye seçilmesinin tesadüf olduğunu aslında marvel da küçük bir rol için başvuru yapığını söylemişti. ama bu dizide Cherly rolü ile bayağı bir parladı
Bir diğer oyuncu  Alexander filmde Clayton rolünü canlandırıyor bence performansı gayet iyidi. Ama sonlara doğru parlıyor. 




Filmin afişi ve oyuncu kadrosu çok ilgimi çekti ve izlemeye başladım. Film ilk başlarda gayet normal bir şekilde ilerliyor. Aralar da izlerken sıkıldım ama sonu  bence izlemeye değer. Yaşanılan olaylarda herkesten şüphelendim ilk başta ama ondan asla  şüphe etmedim filmin sonunda iyi bir ters köşe yaptılar. İnsanları önce ellenın gözünden sonra da gerçeğiyle göstermeleri çok güzel bir kısımdı biraz da kafa karıştırıcı. Genel olarak başarılı bir filmdi tam çözmeye çalışırken birden beklemediğim bir yerde ip koptu. 

Her şeyin oyun olduğu ortaya çıktı bu oyunu kuran kişi Clayton çıktı. Çok şaşırdım ya hiç beklemiyordum sonrası da Saldırgandan kurtulma aşaması tabii. lana başlarda kocasının dövdüğünü  zannettiğimiz kadın ,  Claytonın kardeşi çıktı. Ellen a yardım etti ama o oradan çıkamayacak diye üzülmüştüm ellen sayesinde o da kurtuldu. Ellen oradan kurulunca çok şükür dedim. Sonunda kurmaca bir oyunun içinden kurtuldu.En çok şaşırtan konulardan biri de Claytonın orayı öyle bir dizayn etmesi ki ,Ellen zaten kör olduğu için göremiyor. hastahane odası , ev , kameralar , mikrofonlar , kostümler , birden fazla kişilik... 





Filmlerde kör , sağır insanlar olunca gerilim daha çok oluyor , katilin nerede olduğunu kestiremiyorsun kötü bir durum. Çoğu yerde ben burda olsam ne yapardım diye düşündüm. Ben size izleyin derim çünkü gerilimi tadında bir filmdi bence , 



TEASER  



Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/


7 Yorum

  1. Yorumun için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

  2. Bu filmi beğenerek izlemiştim. Emeğine yüreğine sağlık 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  3. Film izlemeyi çok severim. Bu filmi bilmiyordum, sayende öğrenmiş oldum:))

    YanıtlaSil
  4. izliycem iyimiş teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)