KARANTİNADA NELER YAPABİLİRİZ ?

     Selamlar ben Gamzeli kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün bu yazıyı içimden gelerek yazıyorum bir anda aklıma geldi ve yazman istedim. Malum tam kapanmaya girdik "sözde" ama bu kısıtlamalara uyan ve dışarı çıkmayanlar da var. Ben de kendimden yola çıkarak çünkü benim de canım çok sıkılıyor sizlere karantinada yapabileceğiniz bir kaç öneri vermek istedim. Hadi okumaya devam edin




BİTKİ VE ÇİÇEKLERLE İLGİLENEBİLİRİZ

Bu madde benim de şu an uyguladığım bir madde limon yetiştirmeyi düşünüyorum şu an filizlenme aşamasında ileride bir yazıda bunun hakkında konuşabiliriz belki size limonlarımı gösteririm 😂 toprakla uğraşmak ilgilenmek insana çok iyi geliyor tavsiye ederim kesinlikle hem onunla konuşarak rahatlamış da oluyorsunuz.



                    
KİTAP OKUYABİLİRİZ

evet bu çok klişe gelebilir ama bu karantina zamanında canımız sıkılıyorken kitap birebir , hayatınızdan kitabı hiç çıkarmayın. ama bunu farklı bir hale getirebiliriz. Ailemizle bir arada seçtiğimiz bir harfteki kitabı okuyabilir ya da renk seçerek okuyabiliriz. Özellikle de ailecek vakit geçirmek için çok güzel biz küçükken babam bize kitap seçer abimle okur sonra anlatırdık sonra da kitapları değişirdik. O okuduğum kitap hala aklımda çok güzeldi. Kitap okumayı çocuklara farklı şekillerde sevdirebilirsiniz.

Örneğin ; A harfi , renk de yeşil





FİLM İZLEYEBİLİRİZ.

Yine klişe belki ama sıradan filmler izlemek yerine bilgilendirici faydalı içerikler izlemenizi öneririm. Bir defter tutarak izlediğiniz filmlerden kısa notlar tutup alıntılar ekleyebilirsiniz. Yıllar sonra açıp baktığınızda o zamanları  hatırlamak çok hoş olacaktır hatta filmle ilgili bir eşya ya da fotoğraf eklerseniz daha da hoş olabilir.

                     

 


FARKLI HOBİLER EDİNEBİLİRİZ

İnsanlara bazen farklılıklar iyi gelir . Örneğin sulu boya şu anda bir çok kişi kullanıyor ve aşırı eğlenceli ya da spor gibi vücudunuzu dinç tutacak yoga gibi sizi rahatlatacak ya da eğleneceğiniz  aktiviteler uygulayabilirsiniz. sessiz sinema , tabu ,kulaktan kulağa gibi eğlenceli sohbetli oyunlar oynayabilirsiniz. Kendinizi ve çocuklarınızı internete kapamayın onun yerine beraber aktiviteler yapın.





                            
DİL ÖĞRENEBİLİRİZ 

Bu dönem de ve diğer zamanlar da mutlaka dilinizi geliştirin yeni diller öğrenin. Hayatın bir çok yerinde işinize yarayacaktır bunun dışında kendinize bir şey katmanın sevincini de yaşamış olursunuz . Ben bir ara korece öğrenmeye çalışmışım bayağı da dizi izlemiştim. Mesela "çalçineyo , anyonghaseyo , mianhe " gibi kelimeler cümleler öğrenmiştim çok eğlenceliydi. 


                   
 HİKAYE YAZABİLİRSİNİZ

Çok güzel bir uğraş , hayal gücünüzü kağıtlara dökebilir hem vakit geçirmiş hem de kendinizi geliştirmiş olursunuz ben de kendi çapımda küçük bir şeyler yazıyorum çok keyifli oluyor.illa çok güzel yazmak zorunda değilsiniz önemli olan eğlenmek.




                            

  EL İŞİ İLE UĞRAŞABİLİRİZ
Yine benim de denediğim bir madde ama sadece örgü vs gibi algılamayın. Kendin yap fikirleri de uygulayabilirsiniz. mesela ben sepetten puf , yazı tahtasından pano , ev süsü gibi şeyler yapmıştım. Çok keyifli oluyor ailecek yaparsanız daha da keyifli olacaktır. onun dışında penye ipten sepet falan da yapmıştım onları da deneyebilirsiniz. Maket evler , eşyalar hepsi çok eğlenceli oluyor.




10 GÜNÜ VERİMLİ GEÇİRELİM

Ramazanın son 10 gününü mutlaka verimli geçirelim. Çünkü bir ayette Kadir gecesinin son 10 günde saklı olduğu söyleniyor. Teheccüd , teravih namazlarını kılabilir , tesbih çekebilirsiniz. günlük cüz okumaları yapın çünkü kuran şifadır ve insanı rahatlatır .




Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

 Peki başka ne yapabiliriz sizin önerileriniz nedir ?

21 Yorum

  1. Hepsi de çok güzel aktiviteler ve ben sulu boya dışında diğerlerini yapmaya çalışıyorum, boş vaktim oldukça 👏

    YanıtlaSil
  2. Güzel paylaşım. Hepsi de uygulanabilir evet. :) Filmleri not tutma fikri iyiymiş, ben de animeleri ve dizileri not tutayım bari. :))
    Hikaye, roman yazmayı seviyorum zaten şu an da bunlarla uğraşıyorum. Arkada fon müziği çalarken şiir dinlemek iyi geliyor bir de. :)
    Ramazanın sonuna yaklaşıyoruz. Çabuk geçti aslında ve kalan zamanı güzel değerlendirmeliyiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir ve fon müziği be de çok severim :D Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş. Ben son zamanlarda kendime farklı hobiler edinmeye çalışıyorum aslında yazınızda bulunan tavsiyelerin hepsinden biraz oluyor içerisinde. Kendimi oyalamaya çalışıyorum işte :)
    Yazı için teşekkürler :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumun için , bir şeylerle uğraşmak iyi oluyor :)

      Sil
  4. Her biri birbirinden keyifli aktiviteler, bu zamanları boş geçirmemek lazım 🙏

    YanıtlaSil
  5. Aktiviteler çok güzel bence:)) Bana en uygun olanlar kitap okumak, hikaye yazmak, film izlemek:)) Bu arada yemek yapmak da bayağı iyi geliyor, ben çok seviyorum, terapi gibi:))Tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu günlerde ben de farklı tarifler deniyorum :) yorumun için sağ ol :D

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık 🤗Aileniz ile yaptığınız kitap etkinliğini ve filmler için not alma önerinizi çok sevdim 🧚‍♀️

    YanıtlaSil
  7. o zamansa bol dua ve dilek olabilir evet :)

    YanıtlaSil
  8. Selamlar da gamzeli kız. Buraya ilk gelişim.
    Bir pandemi nedeniyle kilitlenme döneminde zamanı doldurmak için tüm fikirleriniz ilginçtir.
    Onu seviyorum. Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, yorumunuz için teşekkürler , Endonezya'ya selam :D

      Sil
  9. Çocuklu, kafasını kaşıyacak vakti olmayan çalışan anne babalar ne yapsın 😊

    YanıtlaSil
  10. Güzel yazı, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. kitap okumayı zoraki sürece bağlayıp sıkıştırmak pek sağlıklı gelmese de aktararak bunu sürdürmek keyifli olsa gerek:)

    YanıtlaSil
  12. Spor yapmak ve film izlemek bu ikisi aynı anda yapılabilir :) İzlediğim filmler için bir deftere not almak güzel bir fikir. Uygulamaya çalışacağım. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)