FİLM YORUMU:NARNİA GÜNLÜKLERİ 1

 Selamlar ben Gamzeli Kız , sizlere yepyeni bir film yorumu ile geldim. Bugün biraz eskilere gideceğiz ve Narnia günlüklerinin ilk filmi Aslan , Cadı ve Dolap isimli filmi inceleyeceğiz. 2005 yılında vizyona giren bu film Disney yapımı ile yayınlanmıştı. Çok sevilen bir film olan Shrek'in yönetmeni Andrew tarafından yönetildi. Film hakkındaki detaylara geçelim  hadi okumaya devam edin

NARNİA GÜNLÜKLERİ : ASLAN ,CADI VE DOLAP 

Narnia C.S. Lewis tarafından yazılmış bir seri çocuk kitabıdır. Fantastik türündeki bu roman 100 milyondan fazla satmıştır. film bu kitaplardan uyarlanmıştır yalnız şu an sadece 3 tanesi film oldu aslan,cadı ve dolap , prens kaspiyan ve şafak yıldızının yolculuğu. Yönetmeni ,Andrew Adamson .

KONUSU

Savaş içerisinde olan bir şehirden çıkarılan çocuklardan 4 kardeş başka bir eve yollanır. Bu evde buldukları bir dolaba tesadüf eseriyle girmeleri sonucu bambaşka bir dünya olan Narnia'ya gelirler. Narnia hayvanların konuştuğu , iyilerin kötülerle savaştığı sihirli bir yerdir. Narnianın bir kehaneti vardır.  kehanet " 2 havva kızı 2 adem oğlunun Narniaya gelmesi ve cadıyla savaşması sonucu Narnia aydınlığa ulaşacaktır" şeklindedir.


FİLM ÖZET

Film öncelikle 4 kardeşin profesörün evine gelmesiyle başlıyor. Saklambaç oynarken en küçük kardeş olan Lucy odalardan birinin içindeki dolaba giriyor. Dolabın arkası Narniay'a açılıyor Lucy hiç bilmediği bu yerde bir Çoban cini ile karşılaşıyor. Ve ısrarları sonucu onun evine gidiyorlar. bu kısımda oldukça ondan  şüphelenmiştim oysa iyi biri sanmıştım hayal kırıklığıydı.

Ormanın şöyle bir kuralı var buraya giren bir insan mutlaka beyaz cadıya teslim edilmelidir. Bu çoban cini de maalesef bu kuralı yerine getirmek için Lucy'yi uyutuyor. Ancak sonrasında pişman olarak gitmesine izin veriyor.. Bu kısımda da çok mutlu olmuştum bu arada ismi Bay Thomas.




Lucy döner dönmez hemen diğer kardeşlerine haber veriyor ama onlar dolaba girdiklerinde içinde bir yere açılan herhangi bir kapı bulamıyorlar. Lucy'nin hayal kurduğunu düşünüp umursamıyorlar. Edmund Lucy'nin abisi bir gece onu takip ederek içeriye giriyor. O sırada oradan geçen Beyaz Cadı ile karşılaşıyor Cadı ona kendisini iyi olarak tanıtıyor. Ve kardeşlerini buraya getirmesini söylüyor. Kehanetten bahsetmiştim Cadı kehaneti gerçekleştirip onu öldürmelerinden korktuğu için tüm kardeşleri toplayıp öldürmeyi planlıyor. Lucy ve Edmund geri döndüklerinde orayı görmediğini söylüyor bu nedenle diğer kardeşler Lucy'ye yine inanmıyor.

Başka bir gün saklanırken hepsi dolaba giriyorlar ve Narnia ile tanışıyorlar.Geriye kehaneti gerçekleştirmek kalıyor ama kardeşler savaşamayacaklarını ve bunu istemediklerini söylüyorlar. Ama Edmund cadının ona vaad ettikleri için gizlice onun sarayına gidiyor. Bu nedenle onu kurtarmak için Narnia da kalmak zorunda kalıyorlar.


Film hakkındaki yorumum ; 

Film gayet güzeldi ne kadar çocuk kitaplarından uyarlanmış ve çocuklar için yapılmış olsa da ben şu an da izlediğimde de keyif aldım. Ben daha önce de  izlemiştim. Ama uzun süre geçti bir tesadüf eseri tekrar izledim bir çok şeyi unutmuşum ve yine keyif aldım. Bence macera fantastik filmler seviyorsanız izlemelisiniz. Filmin müzikleri , çekim açıları çok güzeldi kar görüntüleri efsaneydi. Dublajlar beni çok eğlendirdi özellikle kunduz " burası da bizim fakirhane" deyişi falan 😂  Kaç yaşında olursanız olun sanki dünyadan uzaklaşıp başka bir dünyaya giriyormuşsunuz gibi tabii ki herkesin zevki ayrıdır ama başarılı bir fantastik filmdi. üzerinden 15 yıl geçse de hala izleniyor fikrimce. 

Yukarıda da bahsettiğim gibi ilk başlarda Bay Thoması sevmemiştim ama pişman olması ve Lucy'nin kaçmasına izin vermesine çok sevindim. Bir de kardeşlerin Lucy ye inanmaması yani şimdi küçük bir çocuğun hayal gücü olarak düşünüyorlar tabii ama bilemedim. sevdiğim de sevmediğim de karakterler vardı tabii ki başta kötü beyaz cadı zaten kesin , Peter iyi roldeydi ama Edmunda kardeşine davranışları çok kötüydü hani her dediğine kızıyordu resmen. 


Kunduzları konuşan hayvanları kesinlikle çok sevdim hepsi de çok tatlıydı. Edmund bay Thoması cadıya ispiyonladığı için cadı onu tutuklatıp sonra da dondurdu işte o zaman çok üzüldüm , ona da çok kızdım. Edmund çok hata yaptı ama sonunda anladı. Peter da ona olan davranışlarından pişman oldu. Aslan'ın dublajını ayrıca çok beğendim çok hoştu bence.

Aslanla tanışma sahnelerini çok beğendim ama öldüğünde çok üzülmüştüm. Yalnız assolist gibi hep sonra geliyor😂 Ama tekrar geldiğinde de çok sevindim. sonunda da Tabii ki kötülük biter iyilik kazanır tüm dünyaya yayılması dileğiyle.

Puanım : 10\9 

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/gamzeli_kiz_blog

TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/



6 Yorum

  1. Defalarca izleyebilirim. Çok güzel bir filmdi :)

    YanıtlaSil
  2. Yıllar önce izlemiştim, pek bir şey hatırlamıyorum. Çocuklara daha fazla hitap eden bir film gibiydi. :)
    Gamzeli Kız nerelerdesin? Görünmüyorsun pek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerin için sağ ol :) Buradayım artık İnşaallah :D

      Sil
  3. Filmi izlemedim, izleyeceklerim arasında. En kısa zamanda izleyebilirim umarım:))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)