GEMİ | STEFAN MANİ

"Sonsuz uykuda olan ölü değildir!"

Selamlar herkese yeni bir kitap yorumu ile beraberiz. Ben Gamzeli Kız, bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. 😃 Bugün sizlerle çok severek okuduğum bir kitaptan bahsedeceğim. Daha önce başladığım fakat o zamanlar da yarım bıraktığım bir kitaptı. Pek sarmamıştı fakat şimdi tekrar okudum ve birçok şeyi unuttuğumu ve kitabın farkına varamadığımı anladım. Aşırı mükemmeldi. Her bir sayfayı heyecanla çevirdim diyebilirim. 

Elimde olan kitap Doğan Kitap tarafından basılmış. Tasarımını da ben çok beğendim. Şimdi sizlere derince kitabın içeriğinden bahsetmek istiyorum. Okumaya devam edin 👀


Gemi 






Sayfa sayısı: 417

Bölüm sayısı: 40

Yazar: Stefan Mani

Basım Tarih: 2013

Türü: Gerilim

Konusu;

Per se isimli geminin Surinam'a yaptığı bir yolculukta gemiye binen tayfanın planları ve içeri giren yanlış kişiler ile bu yolculuk akıl almaz bir şekilde değişir. Tehlikeli bir mafya olan Şeytan ve eşini öldüren bir katil olan Jonas'ın içine binmesi içeride yanlış anlaşılmalara yol açar. Gemiye binen mürettebatın bir grubu da şirket tarafından yapılan bir plan ile işten atılacağını duyduğu için içeri gizlice silah sokar. Gemi yolculuğunda yaşanan aksilikler ile işler çığırından çıkar. 

Kitap Yorumu ; 

Roman, şimdiki zaman ile yazılmış. Hep -yor ekini görüyoruz genellikle. Başladığım da ilk bölümler de hatta birçok bölümde olayları tam kavrayamadığım anlar oldu. Okudukça her şey yerine oturdu ben de. Sorun bende mi bilemiyorum 😂 ama kurgu gerçekten de düzenli bir şekilde ilerliyor.

Yazarın hayatını okuduğumda gerçekten böyle bir roman yazıyor olması aslında çok farklı gelmedi. Çünkü kendisinin balıkçılık yaptığını okumuştum. Gemideki her bir kavram detaylı ve yerindeydi. Kısaca Gemiyi çok güzel ve açıklayıcı anlatmıştı. Betimlemeler de kesinlikle kıvamındaydı yani çok fazla sıkacak şekilde değildi. 

Ama yazarın kendisi balıkçılıkla uğraştığı için romanın her detayının kaliteli olması gerçekten harikaydı.  Anlamadığım ve bilmediğim kelimeler vardı ve birçoğunu öğrenmiş oldum. Gemi seyahatinin içindeymiş gibi hissederek okumak her sayfayı daha heyecanla çevirmeme neden oldu. Zihnimde anlatılan her yeri hayal etmeye çalıştım ve bazı zamanlar karışsa da zihnimdeki gemi gerçekten de güzeldi. Ayrıca karakterlerin isimleri de çok hoşuma gitti. 

Sevdiğim karakterlerin aksine sevmediğim diyemem ama ısınamadıklarım da oldu. Özellikle bazılarına yaptıklarından dolayı bayağı sinirlendim. Fazla bağlandım sanırım. :D 

Arka kapaktan bir kısım;


"İnsanı tekrar tekrar başa döndürüp yeni korkulara salan bir roman. Heyecan ve ürperti dolu geceler geçirmek garanti."

Der Spiegel


"bir kitap okumak nadiren bu denli korkutucu, karanlık ve tehditkar hisler uyandırır... Baştan sona artan gerilim, gemide bulunanların içindeki karanlık ve kötülüğü acımasızca ortaya çıkarıyor."

Die Welt




STEFAN MANİ KİMDİR? 

Yazar, İzlanda'nın batı kıyısında, küçük bir balıkçı köyünde doğdu. 17 yaşında okulu bırakıp yirmi yıl boyunca balıkçılık ve inşaat işçiliği yaptı. İşini kaybettikten sonra girdiği bunalımla beraber yazmaya başladı.

2006 yılında yayınladığı bu roman, İzlanda'da çok satanlar listesine girdi ve en iyi suç romanlarına verilen Bloodropinn (Kan Damlası) ödülünü kazandı. 





Alıntı köşemize hoş geldiniz ! 👀😊😊


  • "...Medeniyet dediğimiz olgunun bir türlü değerini bilemediği, paha biçilmez bir hazine."  
  • "Bence alemde tek gerçek merhamet, insanoğlunun varlığın bütününü görme ve idrak etme kabiliyetinin olmamasıdır."
  • Varoluşun içinde bir delik gibi sessizlik.
  • "Sadece yaşadığına inanalar korkar ölümden. ben ölüyüm ve hiçbir şeyden korkmam!"
  • "Ama ben çocuğunun ölüsünü kucağında tutan bir anneyle bir dakika yol alacağıma, sonsuza kadar her gün fırtınada boğulmayı tercih ederim. Zavallı kadın..."
  • "Gel gör ki, teknenin adı Lootus'tu. Estoncada 'umut' demek bu..."
  • "Hayat savaşsa ölüm barıştır, tersi değil."
  • "İyi de, ruhun cehennem ateşinde kıvranırken vücut sağlığının ne önemi var?"
  • "Vicdanınla dinle çünkü o doğruyu yalanı bilir."
  • "Ama unutma ki kalbin gördüğünü akıl her zaman idrak edemez.
  • "İblis de olabilir, İnsanın nefsini günaha veya sevaba çekmeye çalışan iki güç olduğunu unutmayalım."
  • "Neyse ne! Sonunu düşünen kahraman olamaz."

Güzel bir kitabın daha sonuna geldiğimde sizlerle paylaşmak istedim. Umarım yazıyı beğenmişsinizdir. Kendinize iyi bakın. Görüşmek üzere. görüşlerinizi ve yorumlarınızı eksik etmeyiniz  :)

INSTAGRAM: gamzeli_kiz_blog

TWİTTER: Gamzelikizblog









14 Yorum

  1. Gemi yolculuğunu anlatan hikayeleri severim. Yazarın balıkçı olması ve detaylı anlatımı ilgimi çekti. Okumak isterim, güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Duygu:)

      Sil
  2. yani aksiyon macera mıııı :)

    YanıtlaSil
  3. gemilerde geçen korku filmlerine merakım vardı bir ara kitabı da merak ettim o yüzden :)

    YanıtlaSil
  4. It sounds like a good read, thanks for the review.

    YanıtlaSil
  5. Bu aralar kitap okuyamıyorum ama sizin anlatımınızdan sonra bu kitabı merak ettim. En kısa zamanda okumak istiyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. vay be...! hayatını okudum ilham aldım desem yeridir

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir kitaba benziyor, teşekkürler gamzeli kız:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)