KİTAP YORUMU ; EMPATİ

 Selamlar ben Gamzeli Kız bloğuma hoşgeldiniz bugün sizlere bir kitap önerisi ile geldim  kitabımızın adı Empati. benim kitap hakkındaki yorumum şu ;

 ben kitabı aşırı merak ederek okudum neredeyse bırakmak istemiyordum ,okudukça heyecanıma heyecan katıyordu . Ayrıca karakterleri de çok severek okuyordum özellikle Stevie Grimes karakterini çok sevmiştim.  Kitapta ilk olarak karakterlerimizin şu an ki hayatlarını inceliyoruz. Elijah ın fobileriyle zor anları , Winter ın kariyerinde yaşadığı problemleri... Ve zaman zaman eskiye gidip olaylar karışsa da heyecanlı okuyuş devam ediyor. Beni kitapta üzen tek nokta Laszlo karakterinin ölmesiydi 😢 Ama Winter ve Elijah ın hiç pes etmemesi ve yaptıkları gerçekten de büyüleyiciydi. Ve okulun yaramaz öğrencisi Stevie nin bilgisayar dehası olup ,olayları çözmede büyük bir etkisinin olması gerçekten harika bir ayrıntı diyebilirim .

Kısacası eğer macera ,aksiyon ,gerilim seviyorsanız bu kitap tam size göre diyebilirim.Onun dışında felsefe konularını seviyorsanız belli bir bölümde felsefe konularından bahsediliyor, eğer ilginiz varsa hoşunuza gidebilir . Kitabı merak ediyorsanız  buyrun kitabı beraber inceleyelim  ❤



                                                      EMPATİ 

Empati, amerikalı bir yazar olan ADAM FAWER tarafından yazılmıştır. 2008 basımlı olan bu kitap gnostizism , empati , sineztezi gibi konuları ekseni içerisine almış bir kitaptır.Geçmişte yaşanan bazı olayların akılcı bir şekilde toplandığı bu kitapta ,Elijah Glass ve Winter Zhi  isimli iki karakterin başından geçen olaylara şahit oluyoruz.


Olasılıksız kitabı ile iyi bir başarıya imza atan ve dünyanın tanıdığı yazar Adam Fawer  Empati ile farklı bir başarıya daha imzasını atarak bizleri şaşırtarak, kişisel gelişimle ilgili aklımızı karıştırmaya devam ediyor.


Empati kitabında farklı olarak isimlendirebileceğimiz çocukların hayatlarının nasıl değiştiğini ve neler yaşadıklarını açıkça görüyoruz. yıllar önce birbirini tanıyan iki insan değişir ve tekrar karşılaşırsa ne olur ?Kitapta nelerin yaşandığını  yavaş yavaş öğrenirken, parçaları yerine oturturken yeni olaylarla yeni bir heyecana adım atıyor ve olayları çözmeye çalışıyoruz.

                                         

EMPATİ  KİTABININ  ÖZETİ  

Kitabımızın ana kahramanlarından biri olan Laszlo adındaki farklı güce sahip yetenekli bir öğretmendir.İşlediği derslerde hayal ettiğimiz öğretmen şeklini çoğu zaman yansıtmaktadır. [hepinizin keşke benimde böyle bir öğretmenim olsa dediğini tahmin edebiliyorum] .Laszlo  kendisi gibi bu güce sahip öğrencileri farkedince onları  bir sınıfta toplayıp eğitmeye başlıyor ve bu konuda daha bilgili olmalarını sağlıyor. Sınıfta güce sahip olan iki öğrenci bulunmaktadır. Birisi erkek öğrenci olan Elijah Glass, diğeri ise  Winter Zhi  isimli bir öğrencidir. Winter ın babası Çinlidir. Elijah ise utangaç bir çocuktur.

kitabın bir diğer karakteri Darian isimli bir kadındır. Yazar Darian ı  çekiciliği ve fiziksel özellikleri ile ön plana çıkarmıştır. Bir örgütün üyesi olan Darian ın hedefi fiziksel özelliklerini kullanarak Laszlo yu kendine aşık etmektir. Olayların başlamasına neden olan da Darian a verilen görevdir. Görevi , Elijah ı ve Winter ı örgüte kazandırmaktır ,  Laszlonun korumasında olan çocuklara ulaşmak Laszlo dan geçtiği için Darian Laszlo ile yakınlık kurmaya çalışacaktır. Yurt dışında güzel bir eğitim alacakları konusunda gözlerini boyamayı başarıyor.Laszlo da aileleri ikna edince Darian ın planı tıkırında ilerlemeye deam ediyor , peki bu plan bozulacak mı?  tabii  bu süreçler içerisinde Darian da Laszloya karşı  bir şeyler hissetmeye başlıyor.Daha sonrasında ise yaşanan olaylar bu dörtlünün yollarının ayrılmasına neden oluyor. Bunun üzerine Elijah ve Winter  birbirlerini ve yaşadıklarını tamamen unutuyor ve yeni hayatlara başlıyorlar.

Kitabın bittiğini düşünmediniz değil mi ?işte kitap tam olarak burada başlıyor . Burada anlatılan olaylar gelecekte yaşanılacak olayların sadece bir teaserı diyelim 😉 İlk olarak aradan seneler geçtikten sonra kör olan Laszlo ve Darian yeniden buluşuyor. Ve zamanında onlara kötü anlar yaşatan Valentinus'un geri döndüğünü söylüyor ve bu ikili birleşip Valentinus'u yenmeye kara veriyor ama birileri  eksik sizce kim ?  Daha  öncesinde Winter ve Elijah a verdikleri tılsımları geri almaya karar veriyorlar.

Elijah  da zaman içerisinde Hafefob [dokunulmaktan korkma] ve Enoklofob [karanlıktan korkma] fobileri gelişiyor. Aldığı psikolojik eğitimler sayesinde sinema sektörünün aranan danışmanı  oluyor. Ve bir otelde yaşamını sürdürüp Terry isimli bir arkadaşı sayesinde işlerini hallediyor. 

Winter Zhi ise bir keman ustası oluyor ve turnelere çıkarak hayatına devam ediyor ancak skandallarının çıkması üzerine zor dönemlerden geçiyor. Bundan sonra biribirlerinin hayatında olmadan yaşadıkları hayatları anlatıyor yazar. Zaman içerisinde yolları birleşen bu ikili birçok maceraya atılıyor.

fantastik\aksiyon türü olarak değerlendirilen bu kitap içinde felsefe konularını da içinde barındırıyor. Okurken biraz durup düşünebileceğiniz ,sizi aksiyon aksiyona  sürükleyecek  bir kitap olduğuna emin olabilirsiniz . Kesinlikle okunacaklar listenize eklemenizi tavsiye ederim. 



                                                 

                                                       YAZAR  HAKKINDA 

Empati kitabının yazarı Adam Fawer,1970 yılında Newyork eyaletinde doğmuştur.
Pennslyvania Üniversitesinde lisans ve lisansüstü eğitimini tamamlamıştır.
İlk romanı Olasılıksız ,18 dile çevrilmiş ve '' En iyi ilk roman'' dalında 2006 İNTERNATİONAL THRİLLER WRİTERS ödülünü almaya hak kazanmışıtır.
2008 yılının Nisan ayında da ikinci romanı Empati çıkmıştır. 2008 Yılında Almanca,Japonca ve Türkçe dillerine çevrilmiştir. Yazar, Sony music,JP Morgan ve  About.com gibi büyük şirketlerde çalışmıştır.

   

  YAZARIN  DİĞER KİTAPLARI  

  • OZ 
  • OLASILIKSIZ 
                                           

Eğer kitabı okuduysanız yorumlarınızı paylaşmayı ve yorumlamamı istediğiniz kitabı bana yorum olarak gönderebilirsiniz.❤

10 Yorum

  1. Beğendim gerçekten güzel olmuş farklı kelimeler kullanmışsın ve güzel anlatmışsın BAŞARILARININ devamını dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun çok teşekkür ederim bloğumu takip ederek bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

      Sil
  2. Çok güzel kitap bende okudum yazarı çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğumu takip ederek bana destek olursanız çok mutlu olurum.

      Sil
  3. Kitabı okudum ve tavsiye ediyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğumu takip ederek bana destek olursanız çok mutlu olurum.

      Sil
  4. Efsane bayıldı bende okudum❤

    YanıtlaSil
  5. Harika çok begendim anlatımın da mükemmel sizi takip edeceğim 😊

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)