KAĞITTANDÜNYAM İLE RÖPORTAJ

 Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bugün Röportaj serimizin yeni konuğu KağıttanDünyam ile beraberiz. Çok güzel bir röportaj oldu. Sorduğum sorulara cevap verdiği için ona da çok teşekkür ediyorum. Eğer yeni yazıda sizi de konuk almamı isterseniz mesaj atmanız yeterli 😊 Hadi hemen Röportaja geçelim okumaya devam edin 👀




1)Merhaba bize kendini tanıtabilir misin?

Merhaba. Ben Kağıttan Dünyam bloğunun sahibi İlkay. 2015 yılından beri bloğumda kitap, film ve dizi yorumlarının yanı sıra, kendi kaleme aldığım öykü ve düşünce yazılarımı paylaşıyorum.

 

2)  Blogger ile nasıl tanıştın ve nasıl başladın?

Bir bloğa sahip olmadan önce özellikle de kitap bloglarının sıkı bir takipçisiydim. Takip ettiğim bu blogların yazılarını hem ilgiyle, hem de açıkçası biraz da imrenerek okuyordum.


3) Ne zaman blog açtın ve neden açmaya karar verdin?    

Lise dönemindeyken blog açma fikri aniden aklıma geldi. Hatta o kadar ani bir fikirdi ki ‘’ben neden bir blog açmıyorum’’ dememle bloğumu açmam bir oldu. Ancak yol bilmem, iz bilmem; temadır, düzendir hiç hiç bilmem. Hal böyle olunca 2014’ün Kasım ayında açtığım bloğum beklemede kaldı. 2015’in Mart ayındaysa ilk yazımı yayınladım. O gün bu gündür de uzun aralar vermeksizin güncel olarak yazmayı sürdürdüm. Neden açtım dersem… Anlatmak istiyordum. Aslında en yalın cevabım bu: Anlatma isteği.


4)ilk tanıştığın  blogger  kimdi?             

Soruda tanıştığın diye sorulduğuna göre, bloğum olmadan evvel takip ettiğim bloggerları cevap olarak veremeyeceğim. Çünkü o blogları uzaktan takip eder, yorum bırakmadan yazılarını okurdum. Ancak blog açtıktan sonra ilk tanıştığım kişi Okuyan Muggle bloğu olmuştu.


5) Ne tür içerikler paylaşmayı düşünerek hesabını açtın?          

Sanırım kitap ve film yorumları. Ancak içten içe içimden gelen her şeyi anlatmak istiyordum. Sonradan bu şekilde yazmaya başladım da. Blog yazarken kendimi hiçbir zaman kısıtlamadım. İlla şu çizgiden ilerleyeceğim, şu konudan yazacağım demedim. Tek çizgim özgün olmak diyebilirim.


6) Gördüğüm kadarıyla yazdığın hikayeler de var, yazar olmayı düşünüyor musun ?

Açıkçası evet, düşünüyorum. Zaten halihazırda yazan bir insanım :) Küçüklüğümden beri bir şeyler anlatmayı hep sevdim. Ama tabii yazarlık başka bir olay. Bloğun bana katkılarından biri de kendime güven hissi vermesi oldu diyebilirim. Çünkü blogda yorum yazısı yazsam dahi sonuçta belli bir bütünlük dahilinde düşüncelerimi ifade ediyorum. Bence öykü veya başka bir türden herhangi bir metni yazmak için temel nokta da bu: İfade etmek, edebilmek. Kendimi ifade etme becerimi geliştirmek için anlatımlar yaptıkça yazmaya dair daha çok emek vermeyi düşünmeye başlamıştım. Ancak daha ilerleyeceğim çok yolum olduğunun bilincindeyim. Bu nedenle kendimi geliştirmeye çalışıyorum.


7) Hayatında herhangi bir konuda ilham aldığın biri var mı ?

Bu soruyu biraz düşündüm. Çevremde saygı duyduğum insanlar elbette var. Keza tarihte yer edinmiş isimler, edebiyat dünyasından isimler, yönetmenler vs. arasında da saygı duyduğum, takdir ettiğim insanlar var. Ancak tek bir insanın bütün özelliklerini değil de, birçok insanın bazı özelliklerinden özellikle ilham alıyorum diyebilirim. Bu nedenle spesifik olarak bir isim veremiyorum.

8) Peki ismine nasıl karar verdin ismi ne anlama geliyor ?

Bloğumun ismi Kağıttan Dünyam. Yine aniden karar verdiğim bir isim oldu. Aslında bu konuda fikir almak için arkadaşlarıma danışmıştım. O dönemde kitap bloğu açmayı düşündüğümden bana gelen öneriler çok klişe öneriler olmuştu. Oysa ben beni yansıtacak bir isim istiyordum. Düşündükçe de işin içinden çıkamıyordum. Bir konuda çok düşünürsem geri adım atmak gibi can sıkıcı bir özelliğim var. O nedenle bilgisayarın başına oturmuş ve nasıl karar aldığımı bile fark etmeden blog başlığımın yazacağı yere Kağıttan Dünyam yazmıştım. O anda aldığım bir karardı. Ancak sonrasında dönüp baktığımda yerinde bir isim olduğunu görüyorum. Pek çok kişi blog ismimi kitaplarla ilişkilendirebilir belki. Ancak işin iç yüzü daha farklı. Ben anlatmak istemiştim, kendi kağıttan dünyamı.

Ayrıca bloğumun url’si başlığımdan farklı. Blog başlığım ile url’sini bloğumu açtığım dönemde niçin farklı yaptığım konusunda şu anda gerçekten bir fikrim yok, hatırlamıyorum. Ancak bloğumun url’si olan fairytaleess, çok sevdiğim bir şarkıya aitti: Alexander Rybak - Fairytale. Neden e’leri ve s’leri uzattığıma gelirsem, uzatmadan yazdığımda o url alınmış durumdaydı, yani sistem bana vermedi. Ben de kimsenin almadığı iki e’li ve iki s’li şeklini blog url’m olarak almış bulundum.

9) Bloggerlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Blog ortamı diğer pek çok sosyal ortama göre daha düzeyli bulduğum bir ortam. İnsanlar birbirlerinin ve kendilerinin sınırlarını biliyorlar. Aslında bunu blog ortamının daha kendi halinde bir ortam olmasına bağlıyorum. Blog sayesinde yüz yüze olmasa da tanıdığım insanlar oldu. Hepsi de takip ettiğim kadarıyla saygılı, kendini bilen ve duyarlı insanlar. Bu nedenle olumlu şeyler düşünüyorum. Ayrıca blogger arkadaşların yorumlarını okumak, yazılarımda yorumlarda buluşmak en sevdiğim şeylerden biri. Benim için çok değerli onlarla sohbet etmek.


10) Kitap çıkarma gibi bir düşüncen var mı?

Var. Ancak şu anlık ortada somut bir ürünüm yok. Zihnim dağınık maalesef ki.  Bunun yanı sıra korkularım var. Yine yol bilmiyor, iz bilmiyorum. Ancak tıpkı blog açma kararımda olduğu gibi bir anda gözümü karartarak hayalimin peşinden gideceğime dair içimde kuvvetli bir his var.

Son olarak, röportaj teklifin için sana da çok teşekkür ederim Gamzeli Kız. Cevaplamaktan keyif aldığım sorulardı. Herkese çokça sevgiler gönderiyorum.


Sorduğum sorulara cevap verdiğin için ben de sana çok teşekkür ediyorum


KağıttanDünyam'ın Blog linki :https://fairytaleess.blogspot.com/

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/gamzeli_kiz_blog

TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/




15 Yorum

  1. Keyifli bir röportaj olmuş. İkinize de teşekkürler. Blog ortamı gerçekten güzel. :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifli ve ilgi çekici bir ropörtaj olmuş, elinize sağlık 👏 🙏

    YanıtlaSil
  3. ah bir tatliş sormuş bir ponçik cevap vermiş. çok iyiydi bu sohbet. altıncı maddeye ise bayıldım bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti teşekkürler :) Beğenmenize sevindim

      Sil
  4. Ne güzel bir ropörtaj olmuş. Blog da yazan arkadaşlarımızın blog açma hikayelerini öğrenmek çok keyifli :)

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş olmuş röportaj :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir röportaj olmuş keyifle okudum:)
    hem sorular hem cevaplar harikaydı,ikinize de sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir röportaj olmuş, emeğine sağlık:))) Keyifle okudum ve çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
  8. Bugün, soruları cevaplayan İlkay'ın bir yazısını okuyunca kendisini merak etmiştim. Gayet düzenli, akıcı ve eğlenceli bir üslubu var. Burada onu görmek beni sevindirdi. İkinize de teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)