YEŞİLİN KIZI ANNE L.M. MONTGOMERY

 Selamlar herkese ben Gamzeli Kız bloğuma hoş geldiniz. Bugün çok istediğim bir kitabın yorumunu sizlerle paylaşıyorum. Benim çok merak ettiğim bir kitaptı 'Yeşilin Kızı Anne'. Ve serinin her kitabını da mutlaka okumak istiyordum. Altta resmini gördüğünüz bu kitaptan aldım ve merakla okudum. Şimdi de sizlere kitap yorumunu paylaşıyorum. Hadi okumaya devam edin 👀



YEŞİLİN KIZI ANNE

Konusu : Anne, yetim olan ve yetimhanede kalan bir kız çocuğudur. Yalnız, kitabı okuyanlara umut olacak hep hayallerini canlı tutan ve hayal etmeyi seven bir kızdır. Green Gables' da yaşayan Cuthbert kardeşler kendilerine yardım edecek bir erkek çocuğu isterken yetimhanede çıkan bir yanlışlık sonucu Anne ile karşılaşır. Bir süre onlarla yaşadıktan sonra o ailenin arasında kendine bir yer bulur.


ARKA KAPAK :

Anne Shirley, Green Gables adı verilen çiftlik evine gelir gelmez, hayatının sonuna dek burada kalmak istediğini anlamıştı.

Peki Cuthbert kardeşler onun kalmasın izin mi vereceklerdi yoksa onu tekrar yetimhaneye mi göndereceklerdi? 

oldukça zayıf, kızıl saçlı ve hareketli bir kız olan Anne, Cuthbertlerin karşılaşmayı umduğu çocuk olmadığını biliyordu. 

Bu yetim kızın en büyük hayali bir gün Green Gablesli Anne olabilmekti.


Yorumum :

Kitap hakkında şunları söyleyebilirim; öncelikle küçük bir kızın hayal gücü ile bezenen bir hikaye okumak çok zevkli. Hikayeyi yazarın anlatımıyla okuyoruz ama genellikle yaşanılanları bize Anne anlatıyor. Onun Marilla'ya anlatışından dinliyoruz. Sade ve anlaşılır bir dilde yazılmış. 

 Çoğu yerde Anne için çok üzüldüm.  Marilla her ne kadar onu sevmiş de olsa bunu göstermemesi çok üzücüydü. Matthew çok sakin bir karakterdi ve çok düşünceliydi. Çok fazla rolü olmasa da çok bağlanmıştım ve onu çok sevmiştim son sayfalarda yaşanan olay içinde çok üzüldüm. Gözlerim falan doldu. Daha henüz ilk kitabı okudum ama bu sondan sonra diğer kitapları aşırı merak ediyorum ve bir an önce okumak istiyorum. Elime aldığımda dalıp gittiğim bırakmak istemediğim bir kitaptı. Hayallere dalmak çok mutlu ediciydi. Anne'in hayal ettiği her bir yeri ben de kafamda canlandırıp hayal ettim. Kendi koyduğu isimler çok güzeldi.

Gilbert için başında yaptığına kızmış olsam da Anne'in onu affetmesini bekledim. Sonradan pişman oldu ama özür de diledi. Aynı yer de yıllarca hiç konuşmadılar. Ama kitabın sonu çok güzeldi ikisi açısından. Ben çok iyi arkadaşlar olacaklarına inanıyorum. Diana ile arkadaşlıkları da çok tatlıydı. Birbirlerine Canciğer arkadaşım demeleri çok hoşuma giden bir detaydı. Birbirleri ile sohbet etmeleri, dertleşmeleri ve hep beraber olmaları da gerçekten çok hoştu.

Anne'in başarılarını okuduğumda da çok mutlu oluyordum. Karakterlere inanılmaz bir şekilde çok bağlandım :D yaptığı hatalarda  ben de hüsrana uğruyordum. Neyse ki çoğu hatasını düzeltebildi. :) Anne gerçekten ilk geldiği günden sonra çok değişti ve Green Gablese çok alıştı. Kendini herkese sevdirdi. 


ALINTILAR

  • "Bu sabah derin bir umutsuzluk içinde değilim. Sabahları asla derin bir umutsuzluk içinde olamam... Sabahların olması harikulade değil mi? Ama üzgün hissediyorum. ,aslında istediğiniz çocuğun ben olduğumu ve böylece burada sonsuza kadar sizinle kalabileceğimi hayal ediyordum. Hayal ederken her şey çok güzeldi, kendimi gayet iyi hissediyordum. Ama hayal etmenin en kötü yanı da budur, öyle değil mi? Durmanız gereken zamanın gelmesi ve bunun acıtıyor olması."

  • "Bir de büyük kelimeler kullandığım için insanlar bana gülüyor. Fakat büyük fikirlerimiz varsa onları ifade etmek için büyük kelimeler kullanmanız gerekir, öyle değil mi?"

  • "Ben inci kolyemle Green Gableslı Anne olmaktan memnunum."

  • "Canciğer, yani yakın. Çok samimi. Bilirsin işte, kalbinin en derinlerindekileri bile paylaşabileceğin candan bir arkadaş. Ruhumu ona emanet edebileceğim, gerçekten kibar başka bir ruh...

  • "Sevgili yaşlı dünya, öyle güzelsin ki senin içinde yaşadığım için çok mutluyum."

Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/gamzeli_kiz_blog

TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/

13 Yorum

  1. Ben ilk iki kitabını okudum da ikinci için tanıtım yazmamıştım henüz. :)
    Matthew' i çok sevmiştim ben de. Anne' in maceralarını okumak güzel ama sanırım bir süre devam etmeyeceğim seriye. İki kitap yetti gibi geldi, aldığım yayınevinin yine ucuz baskısı çıkarsa belki alırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığında okumayı çok isterim :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Netflix ile bu dizi sayesinde tanışmış ve kızıl saçlı kızı çok sevmiştim. Size birkaç soru sormak istiyorum, bana yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  3. Ben daha dizisini izlemedim ama kitabı okuduktan sonra mutlaka okumalıyım dedim :))

    YanıtlaSil
  4. ilk kitabı okudum, çok sevdim, hüzünlendim, ağladım, güldüm, dizisinde deee :)

    YanıtlaSil
  5. Yeşilin Kızı Anne geçen seneden beri en merak ettiğim serilerden ama henüz alamadım. Kitabı okuduktan sonra dizisini izlemek istiyorum:)))

    YanıtlaSil
  6. Yine blogda okumuştum sanırım bu kitapla ilgili hoş bilgileri.
    Devamlı karşıma çıkması tesadüf olmamalı. Okumak isterim. Çok teşekkür ederim Gamzeli. Emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  7. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Çok bana hitap etmeyen bir tür ancak bu kitap hakkında bilgi almak isteyenler için oldukça doyurucu bir içeriğe sahip bir yazı olmuş. Tebrikler...

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)