GÜL GİBİ İLE RÖPORTAJ

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Röportaj serimizin yeni yazısına hoş geldiniz. Her yazıda bir blogger2ın bize eşlik ettiği serimin yeni yazısında sevgili Gülten ile beraberiz. Kendisi ile çok hoş, sohbet tadında bir röportaj yaptık. Ben sordum o da güzel cevaplar verdi. Öncelikle kendisine bana bu yazıda eşlik ettiği için, sizlere yazımı ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Gülten'in blog linkini aşağıya bırakmış olacağım uğramayı unutmayın. bir de yorum bırakırsanız çok güzel olur. Hadi hemen röportaja geçelim siz de okumaya devam edin 👀



Öncelikle merhaba Gülten, bizlere kendini tanıtabilir misin? 

Aslen Elazığ'lıyım ancak Malatya'da doğdum büyüdüm. Babam Almanya'ya gelince özel sebeplerden Lise'yi 2ci sınıfta terk ettim:( Başarılı bir öğrenci olduğum için bu içimde bir ukde olarak kaldı. Daha sonra ben de Almanya'ya geldim. Şuan Almanya'nın en büyük kozmetik firmasında çalışıyorum. Yorucu ama çok güzel bir işim var:)


Seni tanıdığımıza çok sevindik. Şimdi sorularıma giriş yapıyorum.



SORU 1: Blog açmaya nasıl karar verdin? Bize biraz bu macerandan bahseder misin?

Blog açmaya bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine karar verdim. Yazmayı hep severdim. Yapı olarak sessiz ve sakin bir insanim. Ilkokuldan bu yana sözlülerde heyecandan tir tir titrerdim. Fakat sınav oldu mu, içimden bir canavar çıkıyordu adeta;) Hatta ortaokulda edebiyat sınavı sonrası hoca kağıtları verirken "Gülten kim" demiş, ben ayağa kalkınca "kızım

Bu kâğıt senin mi, sen dersde yoksun " demişti. Yazmayı hep sevdim, yazarken kendimi çok özgür hissediyorum, istediğimi yazıyorum, kimse lafımı kesmiyor;)
Dediğim gibi bir arkadaşım " abla istersen blogda yazabilirsin" deyince, ben de blog açtım.



SORU 2: Blog açma sebebin neydi? Açmaya karar verdiğinde ne düşünüyordun?

Aslında sebep yazdıklarımın hatıra olarak kalmasıydı, ilerde benden sonraki yeğenlerim okusun diye açtım bloğu.


SORU 3: Hangi tarihte bloğunu açtın? Ve ilk hangi yazını yayınladığını hatırlıyor musun? 

Tam olarak hangi tarihte açtığımı hatırlamıyorum 2018 olabilir. Daha önce telefonumda notlar alıyordum. Oradan da bloğa ekledim. Sanırım Zamana dair kısa şiir tadında bir yazıydı, onu da eklerim istersen;)



SORU 4: İlk tanıştığın blogger kimdi? Kimseden fikir aldın mı?

Bazı bloglara yorum yaptım ama hiç ziyaretçim yoktu. Bir gün Cem Kazan, yaşamdan yazılar bloğunun bir yazısına yorum yaptım, daha sonra hiç ziyaretçim olmadığını, blogumu nasıl okunabilir hale getirebilirim diye e-mail attım O'na. Cem Bey de Sade ve Derin bloğuna yorum yaparsam yardımcı olurlar dediğinde şaşırdım biraz:) Böylece önce Cem Bey sonra da Deepsi ile tanıştım.



SORU 5: Blogger hakkında genel bir düşüncen var mı? Bizimle paylaşabilir misin?


Blogeri çok seviyorum. Imkânları ve temalar kısıtlı ama kullanması rahat ve ücretsiz. Aslında ben 5 yıl önce bir yemek tarifleri sitesinde yazıyordum. Site çok ayrıntılı fakat bloğun tadı bambaşka bence.



SORU 6: Peki genel olarak hayatında veya yazılarında ilham aldığın bir var mı? Varsa kim?


Ben de her yazar gibi ilhamı her yerden alıyorum, bazen küçük bir çocuğun söylediği tek bir kelimeden, bazen bir resimden, bazen bir arkadaşımın bana yaptığı bir iltifattan, bazen bir rüyamdan, bir filmden , bir şarkıdan bir kuş sesinden ;) ayrıca şiirlerimin içinde yeğenlerimin kullandığı çok kelimeler var;)



SORU 7: İsmine nasıl karar verdin? 

Ben ikizler burcuyum ve acayip kararsız bir insanım. O yüzden bloguma bir türlü isim bulamadım;) Önce kendi ismimle kullandım. Bir süre ara verip döndüğümde aniden " Gül gibi " olsun diye düşündüm. Bu isimde bir şiirim var. Ayrıca son yazdığım bir öyküm var, ismi yine "Gül gibi ".



SORU 8: Biraz da bloğunda yayınladığın yazılardan bahsetmek istiyorum. Yazdıkların gerçekten de çok hoş . Özellikle şiir konusunda yetenekli olduğunu düşünüyorum. Yazarken nelerden ilham alıyorsun? Yazı hakkında bir hayalin var mı? 

Soru: 8 Öncelikle güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim. Yazmaya şiirle başlamadım ama kısa yazmayı tercih ediyorum ve ilk yazdıklarım da şiir tadında kısa yazılardı. Ilk olarak "kimisi" isimli bir şiir yazmıştım ve ilk ve tek şiirim gibi düşünmüştüm. Sonra ara ara birkaç şiir yazdım. Gül gibi twiterda beğenildi. Blog etkinliklerinde de eski dilde bir şiir denedim ve sevildi. Sonra ne olduğunu anlamadan şiirlerin içinde buldum kendimi ve bir gün " biriciğim " isimli bir şiir yazdım. Çok beğenildi ve youtube da seslendirildi. Ilham olarak da yine annem, çocuklar, hayalimdeki Aşk, hüzünler, ayrılıklar her şey var




SORU 9: Mesela bir şiir kitabına ne dersin?

Soru: 9 Işte bu şuan tek hayâlim aslında;) Çünkü çok fazla mesaj aldım, şiirlerin çok güzel ve mutlaka kitap yapmalısın dediler.  Fakat şiir kitabına yayınevleri çok çekimser davranıyor, basmak istemiyorlar. Insanlar şiiri sosyal medyadan ve youtube dan dinlemeyi tercih ediyor.




SORU 10: Yazılarında nelere dikkat ediyorsun? 

Yazılarımın hemen çoğunluğu çevremdeki insanlardan aldığım ilhamla yazılmış şeyler. Özellikle hikâyelerde daha sonra okuyacak insanları incitecek bir durum olmamasına dikkat ediyorum. O yüzden de hikayelerde biraz kurgu, biraz gerçek hepsi iç içe. " Gurbetçi Ali" serisinin hepsi tamamen gerçek hikâyeler.


SORU 11: Sence blog sayfalarının popülerliği azaldı mı? Senin bu konudaki düşüncelerin ne?

Blog sayfalarının popülerliği azalsa da yazmayı sevenler asla bırakmaz diye düşünüyorum. Ayrıca popüler olan her şeyin bir süre sonra popülerliği azalır. Ben bir süre sonra blogların tekrar popüler olacağını düşünüyorum, ya da öyle olmasını diliyorum;)



SORU 12: Twitter da fazla aktif olduğunu görüyorum diğer uygulamalara nazaran. En sevdiğin sosyal medya uygulaması hangisi? 

Evet twitter Blogtan sonra küçük bir dostumun tavsiyesi üzerine açtım. Aslında sosyal medyayı çok kullanabilen ve seven bir insan değilim. Twiterı insanlarla bire bir kontak olduğu için seviyorum. Bu aralar azaltmaya çalışıyorum;)

Insanlara soru sormak ve cevap vermelerini görmek çok güzel. Diğer hiçbir uygulamayı twitter kadar kullanmıyorum ben.


Soru 13:  Bloggerlara bir tavsiyen ya da söylemek istediğin bir şeyler var mı?

Derinin sayesinde birçok blog tanıdım ve hepsi de birbirinden harika şeyler yazıyorlar. Benim kendimi geliştirmemde hepsinin katkısı var, herkese çok teşekkür ediyorum. Hepsi çok kaliteli ve güzel.


Eveet, sorular ve cevaplar bu kadardı. Umarım hoşunuza gitmiştir. Gülten'in bloğuna buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Yorum da bırakmayı unutmayın 😊 Cevapları için sevgili Gülten'e ve yazıyı okuduğunuz için sizlere teşekkür ederek kaçıyorum ben. Kendinize iyi bakın ❤


Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog












12 Yorum

  1. Çok keyifli bir röportaj olmuş. Bütün röportajları gerçekten severek okuyorum, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kitapkesfi :) Beğenmen beni çok mutlu etti :)

      Sil
  2. Keyifle okudum. Sorular da cevaplar da güzel. Gülten' in daha yakından tanımış olduk. Şiirlerine devam etmelisin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Duygu:) Bakalım hayırlısı, şiir okumayı,yazmayı ve dinlemeyi çok seviyorum;)

      Sil
    2. Yorumun için teşekkür ederim Duygu :) Ben de sana katılıyorum devam etmeli! :)

      Sil
    3. Şiirlerimi beğenmenize ve güzel düşüncelerinize teşekkür ediyorum;)

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim Ilkay;)

    YanıtlaSil
  4. Çok keyifli ve güzel bir röportajdı Gamzeli Kız;) Çok teşekkür ederim 🌹😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim :) Kendine iyi bak Gülten :)

      Sil
  5. Yorumun için çok teşekkür ederim İlkay:) Beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  6. çok keyifliydi sahiden :) gülten ivit blogda aktifken twitercı oldu :) twitırda şiir ve anketleri seviyor, blog insanları twitır insanlarından daha iyi, daha düzgün :) twitır daha geçici, uçucu, anlık, blog kalıcı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog insanları tabiki daha düzgün Deep:) Adı üstünde sosyal medya:) Ne onunla ne de onsuz olmuyor;)

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)