GÜNDEM VAKTİ 8-12 KASIM

Selamlar Blog dünyası, Gündem Vakti köşemizden yeni gündem haberlerini okumaya hazır mısınız?


 

Ben Gamzeli Kız, bir haftanın sonunda sizlerle genel haftayı incelediğimiz serimizin yeni yazısını yazıyorum. Umarım bu hafta sizin için verimli ve mutlu geçmiştir. Özellikle de sağlıklı 👌 aman ha dikkat edin de korona olmayın! Ben hiç olmadım inşaAlah da olmadan bitiririm, sizler de 😊 Uzun zamandır vakit sıkıntısı çektiğim için yayınlayamıyordum serinin yeni yazılarını. Hafta sonu evde olmadığımdan zor oluyordu, dönünce de yetiştiremiyordum.  Ama artık düzenli olarak devam etmeyi planlıyorum. Ben de açıkçası birçok haberi sizlerle paylaşırken öğreniyorum. Bu hafta belki güzel şeyler de oldu ama iç karartıcı gündemler de var maalesef. Yazmaktan nefret ettiğim bir konu olacak özellikle bir haber. 😔 Hadi okumaya devam edin de bakalım bu hafta Türkiye de neler olmuş!

KORONAVİRÜS

Türkiye
Toplam vakalar
8.370.000
+23.637
Vefat sayısı
73.127
+217
Tüm dünyada
Toplam vakalar
253.000.000
+585.000
Vefat sayısı



EKONOMİ 

Euro / TL 11,3933               Gram Altın  593,51                Çeyrek Altın 969,94



ABD 2022 mali yılına 165 milyar dolarlık bütçe açığıyla başladı!

ABD federal hükûmetinin bütçe açığı, 2022 mali yılının ilk ayı olan ekimde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık yüzde 42 azalarak 165 milyar dolar oldu.

1 Ekim 2021'de başlayan ve 30 Eylül 2022'de sona erecek 2022 mali yılının ilk ayında federal hükûmetin bütçe açığı 165 milyar dolar olarak hesaplandı.

ABD'nin bütçe açığı, 2021 mali yılında ise toplam 2,8 trilyon dolar olarak hesaplanmıştı ve federal hükûmet yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkisiyle ikinci en büyük bütçe açığını vermişti.


Benzine indirim geldi !!

Benzinin litre fiyatına 32 kuruş indirim geldi. Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGİS) tarafından yapılan açıklamaya göre indirim bu gece yarısından itibaren pompa fiyatına yansıyacak.

Son indirimin ardından benzinin litre fiyatı Ankara'da ortalama 8.18, İstanbul'da 8.10 liraya gerileyecek.


İşsizlik rakamları açıklandı !!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), eylül ayına ilişkin işsizlik rakamlarını açıkladı. Buna göre, işsizlik yüzde 11.5 oldu. Genç nüfusta işsizlik oranı bir önceki aya göre 0,9 puan azalarak yüzde 21.5 olarak ölçülürken geniş tanımlı işsizlik ise yüzde 21.9'a geriledi


İşsizlik oranı bir önceki yılın aynı ayına göre 1,3 puan azalarak yüzde 11,1 oldu. İşsiz sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre 147 bin kişi azalarak 3 milyon 754 bin kişi olarak gerçekleşti.
İstihdam oranı bir önceki yılın aynı ayına göre 3,2 puan artarak yüzde 47,2 oldu. İstihdam edilenlerin sayısı 2 milyon 499 bin kişi artarak 30 milyon 144 bin kişi oldu.

Eylül ayında sosyal güvenlik kuruluşuna bağlı olmadan çalışanların toplam çalışanlar içindeki payını gösteren kayıt dışı çalışanların oranı, bir önceki yılın aynı ayına göre 2,0 puan azalarak yüzde 30,5 olarak gerçekleşti. Tarım dışı sektörde kayıt dışı çalışanların oranı bir önceki yılın aynı ayına göre 1,9 puan azalarak yüzde 18,6 oldu.


KPSS 2022 tarihleri için geri sayım başladı! KPSS lisans, önlisans, ortaöğretim sınavları ne zaman?


ÖSYM 2022 sınav takviminin henüz yayınlanmaması nedeniyle KPSS’nin 2022 yılında ne zaman yapılacağı belli değil. Ancak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin 2022 yılına ait sınav takvimini yayınlamasıyla birlikte hem sınavların tarihleri hem de başvuruların tarihleri netlik kazanacak.

Bu nedenle kurumdan gelecek 2022 sınav takvimi açıklamasının beklenmesi gerekiyor. ÖSYM Sınav Takvimi 2021 yılında Ocak ayında yayınlanmıştı.


YİNE KADIN CİNAYETİ !

İşte bu haberi girerken o kadar kötü oluyorum ki. İlk haber kanalında gördüğümde inanamadım resmen ya. Ve şunu tekrar anlıyoruz ki. Kadınlarımızın hiçbir suçu bile yokken sırf kadın olduğu için sırf güçsüz denildiği için öldürüldüğünü görüyoruz. Artık öyle bir ülkeye dönüştük ki bir cani sırf canı sıkıldığı için bir kadını hem de bir samuray kılıcıyla öldürüyor. Gerçekten inanamadım ya kanım dondu! 

Türkiye, mimar Başak Cengiz’in kaldırımda yürüdüğü sırada Can Göktuğ Boz isimli katilin samuray kılıcıyla vahşice katledilmesine ağlıyor. Can Göktuğ Boz, "tasarlayarak canavarca hisle veya eziyet çektirerek öldürme" ve "silahlı tehdit" suçlarından tutuklanırken gelişmeleri takip edenler “Neden” sorusuna soruşturma safhasında elde edilen bilgiler ölçüsünde yanıt bulabiliyor. Katilin cinayet anına ilişkin görüntüleri daha önce ortaya çıksa da net bir fotoğrafı bugüne dek görülmemişti. Show Ana Haber ekibi, Can Göktuğ Boz’un fotoğrafına ilk kez ulaştı.


EVDEN ÇIKARKEN ÖLDÜRMEYİ PLANLADIĞINI ANLATTI

Katilin özel bir üniversitenin mühendislik bölümünde okuduğu, ayrıca Açık Öğretim Fakültesi Sosyoloji Bölümü'ne de kayıt yaptırdığı biliniyor. Babası bir inşaat firmasında mühendis koordinatör, annesi ise avukat olan katilin Ataşehir'deki evinde yalnız yaşıyor. Poliste verdiği ifadesi ile de kan donduran katil, evden çıkarken birini öldürmeyi planladığını, erkeğin kendisine karşı koyma ihtimaline karşılık bir kadını öldürmeye karar verdiğini anlattı.

KILIÇLA YARIM SAAT SOKAKTA DOLAŞTI

DHA'nın haberine göre de, Mimar Başak Cengiz´i öldüren Can Göktuğ Boz´un dehşet sonrası elinde kılıçla binaya giriş anına ilişkin fotoğraflar ortaya çıktı. Güvenlik kamerası kayıtlarına göre, saldırgan elinde kılıçla yaklaşık yarım saat sokaklarda dolaştı.


YÖK Başkanı Özvar: 15 olan ihtisaslaşma üniversiteleri 21 oldu


Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, ihtisaslaşma üniversitelerinin sayısının yeni 7 üniversitenin katılması ile 21'e yükseldiğini söyledi

Başkanı Özvar, "Üretilen bu bilginin ve yetiştirilen insan kaynağının da öncelikli olarak bulunulan bölgeye katkısı büyük önem taşıyor.

Yükseköğretim Kurulu, Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşma Program ile üniversitelerin bulundukları bölgelerin ihtiyaçları, sahip oldukları potansiyel ve kapasiteyi göz önüne alarak bölgesel kalkınmanın sağlanmasında öncü, yönlendirici ve aktif bir rol oynamaları hedeflenmiştir. Yine bu programla üniversitelerin bölgesel kalkınmayı sağlamak üzere kendi hedeflerini ve stratejilerini bölgeleriyle ilişki kurarak yeniden tanımlamaları, vizyon ve misyonlarını bölgenin ihtiyaçları kapsamında farklılaştırmaları beklenmektedir" dedi.

Özvar, konuşmasına şöyle devam etti: "Halihazırda başkanlığımız tarafından yürütülmekte olan Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşma Programı kapsamında 2016 yılında 5, 2018 ve 2019 yıllarında ilave 5'er üniversite olmak üzere toplam 15 üniversite ile sürece devam edilmektedir. Bugün sürece 7 üniversitemizi de dahil ederek 22 üniversitemize bölgesel kalkınma odaklı misyon yüklemiş olacağız. Programa yeni katılan üniversitelerimizi de tebrik ediyorum.”




Bugünlük biraz hızlı hızlı girdim haberleri. Umarım hoşunuza gider. Düşüncelerini yorumlarda benimle paylaşmayı unutmayın. kendinize iyi bakın. Yeni yazıda görüşmek dileğiyle :)


Instagram: gamzeli_kiz_blog
Twitter : Gamzelikizblog 




















9 Yorum

  1. Böyle devam edersen haber kanalı aç abla �� Akşam ki ana haber gibi iş yapıyorsun. Sıra gelelim kadın cinayet haberine! Gerçekten çok üzülüyorum böyle haberlere... Bende erkeğim ve kendimden utanıyorum. Böyle ülkemizde cani ve vahşiler varken... Allah sonumuzu hayır etsin!

    YanıtlaSil
  2. Böyle canilere kendilerinin yaptığı gibi işkence edeceksin, hak ediyorlar.
    Kpss 2022' ye hazırlananlardan biri de benim. Bu yıl İnşallah uçlarda soru sormazlar.

    YanıtlaSil
  3. dolar euro çok fenaa gidiyo, cinayetler de aman yaa.

    YanıtlaSil
  4. Dolar aldı başını gitti..
    Bu kadın cinayetleri konusu çok canımı sıkıyor en son Başak Cengiz cinayetine çokk üzüldüm.

    YanıtlaSil
  5. Ekonomi son sürat, cinayet haberi ise çok ürkütücü. Herşeyden habersiz, yok yere bir insan canından oldu, çok üzücü...

    YanıtlaSil
  6. Maalesef ülkede ve dünyada hiçbir şey iyiye gitmiyor. İyi haberleri aradan cımbızla çekmek gerekiyor. :(

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı olmuş:) Kadın cinayetleri konusunda artık diyecek laf kalmadı, çok üzülüyorum ve artık kendim ve hepimiz adına da çok korkuyorum. Umudumu kaybetmek istemiyorum, iyi düşünmek istiyorum ama çok zor... Bu arada bloğunun yeni tasarımı çok güzel olmuş, çok beğendim, çok hoş görünüyor, hayırlı olsun:))))

    YanıtlaSil
  8. Korona virüs geçen seneye göre burda 2 katı artmış ve daha da tehlikeli durumda ama ilginç olan geçen yıl olan yasaklar bi sene yok. Benzin fiyatları burda da aldı başını gidiyor. Trafik cezaları da yine iki katı zamlandı. Başak Cengiz olayına diyecek kelime bulamadım ve yüreğim yandı. Katilin eğitimli olması hiçbirşeyi değiştirmiyor.Psikolojik rahatsızlığı olduğuna da inanmıyorum.Genel olarak idama karşı olsam da bazen idam gelmeli diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Rüyam Yatak
    Kampanya İmalattan halka,sıfır baza başlık yatak istenilen ölçü ve renk mevcuttur kapıda ödeme.

    Bazalarımız çelik profil 6 ayaklı açılabilen tek ve çift kişilik ve özel ölçü dahil olmak üzere siz değerli müşterilerimize sunmaktayız.
    yataklarımız yaylı ortapedik yataklardır istenilen ölçü ve renk kalınlık mevcuttur kendi imalatımız olup ürünlerimiz kaliteli ekonomik ve rahattır.


    İletişim: Ethem Kırmızıgül 0553 852 3818
    Karabağlar Sanayi imt. 641/2 sok no 24 buca seyhan

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)