AĞAÇ EV SOHBETLERİ 121

  Elinizde olsa kitap, film, anime, dizi vs. herhangi birinin finalini ya da belli bir bölümünü değiştirmek ister miydiniz? Nedenleriyle birlikte nasıl bir değişiklik yapmak istediğinizi yazınız.



Selamlar ilk kez bu seriye katılıyorum. Bu yazının konusunu Duygu verdi. Benim de ilgimi çektiği için aklıma gelen ilk ürün ile bir şeyler yazmak istedim. 

Ben Victor Hugo'nun Sefiller kitabını okumuştum bu yıl. Dünya klasiklerinden en beğendiğim bu kitaptır net. Okurken çoğu kısımda duygulandım ve kitaba da çok fazla bağlandım. Kitap normalde çok kalın ve üç ciltten oluşuyor ama ben kısaltılmış kitabını okumuştum yaklaşık 500 sayfaydı. 

Baş karakter Jan Valjan'ın hayatı beni ilk sayfalardan itibaren fazlasıyla içine çekti. Yaptığı hatalar bile olsa sonrasında yaptıklarını hep takdir etmiştim. Ve asıl konumuza yaklaşayım. Ne yapmış olursa olsun hayatını değiştirme kararı aldıktan sonraki dönemlerinde mutlu olmayı fazlasıyla hak etmişti. 

Küçük bir kız çocuğuna bakmıştı hatta kendi evladı gibi. Yine de bazı zorluklar yaşadı. Seneler geçerken kaçak durumuna kadar geldi. Ama sırf yaptığı bir hata yüzünden genç kız evlenirken bunun pişmanlığını yaşayıp onlardan uzak durdu. Genç kızın babası bildiği Valjan'ın ondan uzak kalmasına olan üzüntüleri beni de üzmüştü. Keşke geçmişi bıraksa her şeyi çıkıp anlatsa demiştim. Ama bazen bizlerin düşündüğü gibi gelişmiyor bazı şeyler. Yazar her bir karakteri hissederek yazmış ve kendi belirlediği bir son ile kitabı sonlandırmış. 

Yine de biz okurlar o karakterleri zihnimizde başka yerlerde taşıyoruz. Bazen çok bağlanıyor ve hayatlarını biz hayal etmek istiyor bile olabiliriz. Benim okuduğum birçok kitapta böyle olmuştu açıkçası. 

Sefiller kitabında da ben Jan Valjan'ın genç kızın ellerinde son nefesini vermesindense onlarla beraber mutlu bir hayat yaşamasını isterdim. Çünkü gerçekten hak etmiştim. Yanlış anlaşılmalara göre yargılanacak bir adam değildi. damadının gösterdiği tavrı da hiç hoşuma gitmemişti. 

Evet bugünlük bu kadar Ağaç Ev Sohbetleri çok sevdiğim herkesin fikirlerini açıkça sunduğu ve okumaktan zevk aldığım bir seri. bu seriyi hazırlayan ve yazanların hepsinin eline sğaaık. Bu arada Duygu'nun yazının görüm bugün ona da bakarsanız sevinirim. O da çok hoş şeyler yazmıştı. Linki aşağıya bırakayım. Sağlıcakla kalın, kendinize iyi bakın ❤

Duygunun yazısı:  https://duyguemanet.blogspot.com/2021/12/agac-ev-sohbetleri-121.html


21 Yorum

  1. Çocukken Sefiller' i okumuştum ama eski bir basım ve inceydi. Aklımda pek bir şey kalmamış. Düşüncelerini güzel açıklamışsın, bazen her şeye rağmen mutlu bir son olsun istiyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle özellikle de olayların baştan sona nasıl geliştiğini ve karakterin gelişimini okuyunca kitaba farklı sonlar yakıştırabiliyoruz. En çok da mutlu sonları seviyoruz. Çok güzel bir konu vermişsin Duygu :) yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Yeni bitirdiğim bir kitabın kurgusu ya da yeni izlediğim bir filmin senaryosu üzerine sıcağı sıcağına tartışmak hoşuma gidebilir belki. Karakterlerin davranış biçimlerini değiştirmek, kötü karakterleri iyiye döndürmek ya da sonu kötü biten bir olayı mutlu sona çevirmek değil, daha ziyade eğer varsa hayatın olağan akışına ters düşen bağlantıları değiştirir onları akla, mantığa uygun hale getirirdim muhtemelen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim :) Aslında konu elbette ki yazarın yazdıklarını tümüyle değiştirmek değil. Sadece giriş itibari ile sonuç bölümüne kadar okuduklarımız ve anladıklarımız ile sonunu değerlendirmek. Ya da bir bölümü değiştirebilmek. Örneğin Sefiller romanındaki gibi benim düşüncelerim karakterin yaşadıkları üzerine son da mutlu bir hayat sürdürmesi yönündeydi.

      Sil
  3. Sefiller romanı en güzel klasiklerin başında gelir. Ben de çocukken kısaltılmış halini okumuştum. Şu an kitaplığımızda iki ciltten oluşan kitabı mevcut. Uygun zamanda okumak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ciltli olan halini okumak istiyorum. Elimde kısa olanı mevcuttu ve kitabı bitirdikten sonra kısaltıldığını öğrendim. İnşaAllah okumak bana da nasip olur. Teşekkürler yorumun için :)

      Sil
  4. Hikaye kahramanlarını öldürmek eserleri daha vurucu mu yapıyor acaba? Okuyucunun isyan duygularını ayağa kaldırmak istiyor da olabilir yazarlar.
    Sevdiğimiz karakterlerin ölmesini ben de istemiyorum, mutlu sonla bitsin eserler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle ya da yazar zihninde çok farklı düşüncelere sahip oluyor. Çoğu kötü sonla biten eserler var ama biz genellikle mutlu sonu tercih ediyoruz. Bazen kötü sonla bitenler de vurucu oluyor. Mesela çok aklıda kalıcı olmak gibi.

      Sil
  5. oleey, sahiden de nefis bir roman tabii, iki tane de film versiyonunu izledim, haklısın sölediklerinde, yazar öyle kurgulamış ama işte senin dediğin gibi olsa belki valjan da kız da daha mutlu olurdu de miii :) peşindeki adam da ne gıcıktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim Deep :)Hiç filmini izlemedim ama sesli kitabını dinlemiştim çok güzeldi. Kesinlikle daha mutlu olmalarını isterdiiim. Ah evet o adam var ya okurken beni öyle sinir etti ki. Ama sonlara doğru değişmesi de güzel bir detaydı, etkileyiciydi.

      Sil
  6. Sefilleri okuduğumda ben de benzer şeyler düşünmüştüm. Bence de daha farklı bir son olmalıydı çekilen onca acıdan sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim:) Benim de fikrim bu yönde. Jan Valjan çok çekti :(

      Sil
  7. Olayları ve karakterleri çok net hatırladığım söylenemez fakat okuduğumu gayet net hatırlıyorum.
    Güzel bir kitaptı. Ve Duygu'nun seçtiği bu konu için güzel bir örnek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim :) Evet, Duygu çok güzel bir konu seçmiş, benimde ilgimi çekti. Çünkü bazen kafamda bu tür şeyler döndürüp duruyorum.

      Sil
  8. Mutsuz sonları sevmiyoruz,orası kesin.Kaba taslak biliyorum hikayeyi ama kitabı okumadım.Sizin gibi kısaltılmış haline bakmalıyım belki de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim :) Yorum için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Bilmiyorum bu haftaki konu güzel ama çok zor, ben her şeyi olduğu gibi kabul etmekten yanayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim Gülten :) Bazı izlediklerim veya okuduklarımda ben de kabulleniyorum ama bazen de keşke böyle bitmeseydi diyebiliyor insan.

      Sil
  10. Biraz Spoiler'lı anlattım muhtemelen iyi yapmışsın İlkay :) Yazarken pek ona dikkat edemedim :D
    Mutlaka okumanı tavsiye ederim, yorumun için sağ ol :)

    YanıtlaSil
  11. Sefiller'i yıllar önce okumuştum ama bazı yerlerini çok net hatırlayamıyorum. Tekrar okumam gerekiyor. Konu çok güzelmiş, sen de ne güzel yazmışsın, mutlu son en sevdiğimiz her zaman:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu gerçekten de güzeldi. Sefiller de beni çok etkileyen bir kitaptı. Aklıma ilk o gelince onu yazmak istedim. Yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)