#40SABAHERKENKALK| ERKEN KALMAK !

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz, sefalar getirdiniz. Eğer bloğumu takip etmiyorsanız başlık ilginizi çekmiş ve bu nedenle gelmiş olabilirsiniz. Demek ki erken kalmayı siz de istiyorsunuz, ben gibi 😉   Ancak bunu bir türlü başaramıyor ya da devamlılığını sağlayamıyor olabilirsiniz. Ben tam da burada devreye girerek öğrendiğim tüm bilgileri sizlere iletmek amacı ile bu yazıdayım. Bugün sizlerle erken uyanmak ile ilgili konuşacağız. Öğrendiğim tüm bilgileri size aşağıda aktaracağım. Hadi okumaya devam edin 👀




  • #40SABAHERKENKALK

Ben de erken kalmayı çok sevenlerden fakat bir süre bunu başarsam da devamlılığını kaybetmiş bir insanım. Yani sizin gibi benim de şu an bu yazıyı yazmaya çok ihtiyacım var. Bu konu üzerine düzinelerce videolar izledim.

Ç
okça izlemeyi sevdiğim kanallardan biri olan Barış Özcan'ın videosuna denk geldim.
(Kanal linkini aşağıya bıraktım oradan ulaşabilirsiniz.)  Erken uyanmak ile ilgili anlattıklarını duyunca bunların bana nasıl fayda sağlayacağını düşündüm ve bunu yapmaya karar verdim. 40 gün boyunca her sabah saat 6'dan sonra uyumadım. Bazı günler tabii ki de bu aksamış oldu ama çoğunluk olarak bunu başardım. 
Bugün de sizlere erken uyanmanın yararlarını, benim düşüncelerimi ve nasıl erken uyanabileceğinize dair tavsiyeleri  paylaşacağım.

Öncelikle erken kalmak demek herkesten bir adım öne geçmek demektir bunu kabul edelim. Hem vücut sağlığı hem de psikolojik açıdan size iyi gelir. Ayrıca sabahın o sessizliğinde ve havanın o manzarasında işlerinizi erkenden halletmek ve şu "Yetişemiyorum" bahanesinden kurtulmak için mükemmel bir çözüm.



Gün içerisinde planlarınızda bir yoğunluk varsa bunu bir normal saatte uyandığınızda bir de 2-3 saat önce uyandığınızda analiz edin. Erken uyandığınızda normal uyanma saatinize gelene kadar yapmanız gereken işleri hallediyor ve rahatça nefes alabiliyorsunuz.

Eğer diyorsanız ki benim gün içinde yapmam gereken sorumluluklarım yok ya da ben bunlara yetişebiliyorum, yine de erken kalkmayı denemelisiniz. Sabahın o güzel sessizliğinde bir şeyler okuyarak ilminizi arttırabilir, spor yaparak vücudunuzu dinç hale getirebilir ya da kendinize farklı hobiler edinerek uykudan ayırdığınız o birkaç saati kendinizle ilgilenerek geçirebilirsiniz.

Şu noktada önemli ki erken kalkıp televizyon, bilgisayar ya da telefonla daha çok uğraşmak elbette ki sizi başarılı yapmaz. bir ara dizi izlemek için erken uyanıyordum ve bu hayatıma bir şey katmadı sadece gözlerim o saatte çok fazla mavi ışığa maruz kalarak ağrıyordu. Erken uyandığınızda o vakti verimli geçirin. 


Uyku Rutini oluştur

Uyumadan önce size iyi gelecek ve rahat bir uyku çekmenizi sağlayacak kısa bir rutin hazırlayın. Örnek olarak ;

Kısa bir meditasyon dinleyebilir ya da uyku için yapılan yoga hareketlerini deneyebilirsiniz. 

Yarım saat belki bir saat kitap okuyabilirsiniz. Bu uykunuzun gelmesini sağlayacaktır.

Kesinlikle karanlık bir odada uyumaya çalışın, hatta göz bandı takabilirsiniz. 


Yatağa girmeden önce yapmaman gerekenler

Televizyon veya telefon gibi teknolojik aletlerden uzak durun. Yaydıkları mavi ışık uykunuz ve vücut sağlığınıza kötü etki eder. en az iki saat önce bu cihazlardan uzak durun.

Yatmadan iki saat önce yemeyi bırakın. 

Temiz uyku kıyafetleri giyinin. Gün içinde evde kaldığınız pijamaları uyurken değiştirin. 



Belirli bir yatma düzeni hazırla ve uykunu al

Bu düzene uymak çok önemli. Uyku saatinde 8 saati geçmeden ve çok da azaltmadan uyumak önemli. Mesela 23-06 arası bir düzen uygulayabilirsiniz. Ya da 22-05 de iyi olabilir. Ama bu düzen belirli olsun. Aksama yapmamaya dikkat edin. 00.00'dan önce de uyumuş olun. Gece salgılanan Melatonin hormonundan mahrum kalmayın :)

Ek Tavsiye📌 
Sabah namazına kalktığınızda sonra özellikle kerahat vakti çıkana kadar ilk 45 dakika uyunmaması tavsiye edilir. O sürede Vakıa suresi okuyabilirsiniz. Eve fakirlik girmesini önler.
Peygamber efendimiz s.a.v. rızkı ve hayrı erken kalkan kulları için istemiştir. Bunu ve erken kalkan çoğu başarılı insanı da unutmayın 😊


Bir Sabah Rutini
 
Sabah uyandığınızda kendinize alışkanlık haline getirebileceğiniz basit bir rutin belirleyin ama bunlar dediğim gibi basit şeyler olsun. Hemen bir örnek ile açıklayalım;

  • Uyandığınız gibi camı açıp en az iki dakika nefes egzersizleri yapabilirsiniz.
  • Yataktan kalkar kalkmaz tekrar yatağa girmemek için yatağınızı toplayabilirsiniz.
  • Bir bardak suyu baş ucunuzda hazır edin. İstediğiniz şekilde ister limonlu, tarçınlı veya başka şekilde yapabilirsiniz. Genellikle uyandığımızda metabolizmanın çalışması için limonlu su içmek tavsiye edilir.
  • Güzel bir bakım rutini hazırlayabilirsiniz. Bu kendinizle ilgilenerek daha da uyanmanızı ve iyi hissetmenizi sağlayacaktır.
  • Bu arada uyandığınız ilk saatlerde hemen kahveye sarılmayın. bunun nedenini hemen şöyle bir video ile bırakıyorum. Zaten kısa bir video izleyebilirsiniz.


Yazının sonuna geldik. Umarım sizler için faydalı olmuştur. Bundan daha önce paylaştığım Uyku Tavsiyeleri ve Erken Uyanma Tavsiyeleri yazılarımda da bakabilirsiniz. Orada da güzel tavsiyeler vermiştim. Sizlerde bu konudaki düşünceleriniz benimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.





Instagram: gamzeli_kiz_blog
Twitter: Gamzelikizblog

12 Yorum

  1. erken uyanan insanlar gerçekten de başarıyı yakalama yönünde birkaç adım önde oluyor dünyada, sağlık açısından da önemli bir konuya değinmişsiniz, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Evet bu durumun örneklerini gerçek hayatta sıklıkla görüyoruz :)

      Sil
  2. Çok güzel tavsiyeler Gamzeli Kız. Biyolojik ritmimize en uygun rutini oluşturmak en güzeli galiba.

    Mutlu yıllar diliyorm. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru Yıldız :) Sağlıklı ve huzurlu yıllar İnşaAllah:)

      Sil
  3. Güne erken başlamak, diğer insanlardan bir adım önde olmak gibi. Senin de bahsettiğin gibi. Gün daha bereketli geçiyor, zaman kısa gelmiyor, gün uzadıkça uzuyor. Tavsiyeler için de teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten gün daha iyi geçiyor ve insan kendi için bir şey yaptığını bildiğinde çok iyi hissediyor :) Yorumun için sağ ol birpembesever:)

      Sil
  4. Her gün - hafta sonu dahil - 06.45'te uyanıyorum ve en geç 07.00'de yataktan kalkıyorum. Öğretmen olmanın ve anne olmanın dayanılmaz hafifliği demek isterdim ama kaçılamaz ağırlığı da diyebiliriz. Bünye bir kez bu düzene alışınca hafta sonu bile sektirmeden uyanıyor kendi kendine. İçimde alarm var sanki. Erken kalkmak konusunda rutin kesinlikle çok önemli. Tavsiyeler ve vurguladığın motivasyon kaynakları güzel. Bu arada videosunu paylaştığın Berk MD çok severek izlediğim ve bana umut aşılayan gençlerden biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaylıklar diliyorum :) Alışkanlık kazanmak da çok önemli. Dediğin gibi insan alışınca tak diye kalkıyor :D Ben de çok severek izlerim Berk MD'yi dediğin gibi, faydalı bir kanal :) Yorumun için çok sağ ol Manxcat

      Sil
  5. Merhabalar.
    Gece uyku uyuyaman ve sabah da erken kalkamayanlar için hazırladığınız ve bizlerle paylaştığınız yazınız çok güzeldi. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar :) Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Saygılar.

      Sil
  6. Bu konuda çok planlıyım. ( gerçi her konuda çok planlıyım :))) ) Yattığım saat ve kalktığım saat bellidir. Bir nebze tatil günlerimde esneme olabiliyor ama genel olarak istikrarımı koruyorum.

    YanıtlaSil
  7. İşe gittiğim zamanlar sabah 4:30 da kalkıyordum ve 5:30 da evden çıkıyordum. Şimdi bu kadar erken kalkamıyorum, geceleri geç yatmamın etkisi oldukça fazla. Ya kitap okuyorum, ya film izliyorum:))) en geç 8:30 ya da 9:00 da kalkıyorum uzun zamandır. Çok güzel öneriler var yazında, emeğine sağlık:))))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)