SAĞLIKLI PRATİK TARİFLER

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma ve yeni yazıma hoş geldiniz. Bugün sizlerle bulduğum hem pratik hem sağlıklı hem de lezzetli yemek tarifleri paylaşmak istedim. Daha önce böyle yazılar paylaşmıştım onlara da bloğumdan ulaşabilirsiniz. Hadi yazıya geçelim okumaya devam edin👀





TAVUK PİZZA

Malzemeler:

  • 250 gr Tavuk göğsü
  • 2 adet yumurta 
  • 50gr (yarım paket) kaşar peynir 
  • sosu için Domates
  • Tercih ettiğiniz baharatlar ve 1 tutam tuz
  • Üzeri için kapya biber ve roka

Tarif: 

Tavukları yatay biçimde julien doğruyoruz. sonra bıçakla ezerek düz bir hale getiriyoruz. Pizzanın tabanı burası olacak. Bir kaseye alıyoruz ve üzerine 2 yumurta ve baharatalar ekliyoruz. Karıştırdıktan sonra tavaya güzelce seriyoruz. Üzerine domates sosumuzu sürüyoruz. Biraz piştikten sonra üzerine rendelediğimiz kaşarları serpiyoruz. Onlar da üzerinde erirken kapya biber ve roka ekliyoruz üzerine. Tercihe göre malzeme ekleyebilirsiniz.


📌 90 gr Protein 600 Kcal 





PATATES MANTI 


Malzemeler:

  • 4 adet patates 
  • yumurta 1 adet
  • 1\2 çay bardağı zeytinyağı
  • Tuz, tercih ettiğiniz baharatlar
Üzeri için;
Yoğurt, acı sos

Tarif: 

Patatesleri haşlayıp eziyoruz, üzerine yumurta ve baharatları ekleyip karıştırıyor ve şekil hazırlıyoruz. 180 derecede üzerini kızarana kadar fırına veriyoruz. Üzerine de yoğurt ve acı sos gezdirip afiyetle servis ediyoruz. İster ana isterseniz de ara öğünde tüketebilirsiniz. 

📌 Toplamda 4 porsiyon çıkıyor. 1 porsiyon 150 kalori 




SEMİZOTU YAZ SALATASI

Malzemeler:

  • Semizotu ve nane yaprağı
  • Nektari ya da şeftali
  • Ceviz
  • sos (balsemik sirke, limon suyu, tuz)
  • Keten tohumu 


Tarif: 

Semizotu ve nane yapraklarını bir kaseye ekliyoruz. Zaten yaprakları küçük olduğu için doğramanıza gerek yok. Fakat isterseniz doğrayabilirsiniz. 

Sonra içine doğradığımıza nektarileri atıyoruz. küp şeklinde ya da elma dilimi şeklinde kesebilirsiniz. 

Cevizleri de içine attıktan sonra sirke, tuz ve limon suyu ile hazırladığımız sosu üzerine döküyoruz. 

Afiyet olsun 


Tarifleri deneyecek olursanız şimdiden Afiyet Olsun 👅 Umarım beğenmişsinizdir. En çok hangi tarifi beğendiniz? Yorumlarda buluşmayı unutmayalım. Kendinize iyi bakın ❤

Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter: Gamzelikizblog


12 Yorum

  1. Hepsi çok güzel tarifler. Tavuk Pizzayı bilmiyordum, deneyeceğim:))) Semizotunu çok sevdiğim için hemen her çeşidini yaparım, çok da güzel ve lezzetli oluyor. Patates mantı da deneyeceklerim arasında:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de semizotunu çok severim. Yoğurtlu salatası bile çok güzel olur :D Çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  2. Eline sağlık, özellikle patates mantı ve semizotu salatası favorim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Gülten :)

      Sil
  3. Tavuk pizza, nefis görünüyor. Semizotunu da severim, yoğurtlu yapılanı da güzel oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler :) Ben de çok severim yoğurtlu semizotunu :D

      Sil
  4. Böyle yazıları açken okumamalı😀. Tavuklu pizzayı denemek isterim. Patatesin girdiği her şeyi çok severim. Bakalım hangisi daha leziz olacak. Teşekkürler Gamzeli 🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle :D Şimdiden afiyetler dilerim, denediğinde benimle paylaşırsan sevinirim :) Ben teşekkür ederim Yıldız :)

      Sil
  5. üçünü de beğendim, üçü de çok sevceğim tarifler, kolay hem de :) patates mantı bana en ilginç olan geldi. oleey teşekkürler. tarif her zaman verebilirsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim :) Sen yeter ki iste tarif bool :D Teşekkürler deepsi :)

      Sil
  6. Çok güzel bir tarif, teşekkürler Gamzeli Kız.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Eğitim pınarı :)

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)