JULES VERNE ÖYKÜLER 2

 Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Öncelikle yeni yazıma hoş geldiniz, sefalar getirdiniz 😊 Çok sevdiğim ve bana okuma alışkanlığını kazandıran yazar Jules Verne'in öykülerinin toparlanılarak hazırlanmış olan bu kitabını sizlere tanıştırmak istedim. Dediğim gibi Jules benim çok fazla okuduğum ve her bir eserine hayran kaldığım bir yazardır. Özellikle macera konsepti ile yazıyor oluşu da çok ilgimi çekiyor. Neredeyse tüm hikayelerini okumaya çalıştım, bu kitapta iki kez okuduğum kitabı oldu 😅 Neyse sizi fazla tutmadan kitabın içeriğinden bahsetmeye başlayayım. okumaya devam edin 👀

Kitap, Jules'in yazdığı kısa öykülerin birleştirildiği bir kitap. Birinci kitabı da var fakat onu okuyamadan elime ilk bu geçti. İçerisinde toplamda 9 öykü bulunuyor. Ayrıca öykülerde içlerinde kısa bölümlere ayrılıyor. 



Saatçi Zacharius Usta

Yaşamın sırrını ve sürekliliğini, ihmal ettiği saatlerin çark ve yaylarında bulan bir saat ustasının şeytanla yaptığı anlaşma…

İnsan kendini yaratıcının yerine koyabilir ya da kurulu düzenin şartlarını zorlayabilir mi?

 

Alıntılar;

“…Dünya üzerinde her şeyin bir sonu vardır. İnsan elinden, ebedi kalıcılığı olan hiçbir şey çıkmamıştır…”

“…Saatlerimden herhangi birinin duruşunda kalbimin de durduğunu hissederim. Ben onları kalbimin atışlarına göre ayarladım… onların durması benim ölümüm demektir.”

“Her kim kendini Tanrı’yla bir tutarsa ebediyen cehennemlik olmaya mahkumdur!”

 

Marki Anselme des Tilleus’ün Evliliği

Zenginlik dışında hiçbir şeyden nasibini almamış bir Marki ve onun akıl hocası! Soyunun kuruyacağı korkusuna kapılan Marki, artık yeter diyerek bir gün evlenmeye karar verir ama bu iş o kadar da kolay olmayacak ve hocasına sıkıntılı anlar yaşatacaktır.

Alıntılar;

“Vides quantum te amen, seni ne kadar sevdiğimi biliyorsun!”

“Multus annos utor familiariter patre tuo, uzun süredir babanıza bağlıyım!”

“…Ortaya esas metni koymadan önce birbirinizi kelimesi kelimesine iyice anlamalısınız. Duo in cuna carne! (Bir bedende iki kişi)


Meksika'da Bir Facia\ Meksika Donanmasının İlk Gemileri

Denizde başlatılan bir isyan, iki İspanyol savaş gemisinin ele geçirilerek Meksika hükümetine satılmasına yol açar... Ancak hainleri cezalandırmak isteyen birileri vardır ve isyancılar bu hareketlerinin cezasını çok ağır ödeyeceklerdir...

Alıntılar;

"Vicdan azabı mı? Hayır böyle bir şey yok,"

"Çılgınlık istemez Teğmen!"

"Hem Kaptan Don Orteva'nın hem de İspanya'nın intikamı alınmıştır, dediler."


Avda On Saat 

Daha önce yaşamadığımız bir av macerasına davet edilseniz ve bu arada, avlanmaktan ziyade nasıl büyük bir avcı ve atıcı olduklarından bahseden bir grubun arasına katılsanız, ardından sakarlıklar ve bazı ufak kazalar peş peşe gelmeye başlasa... Ne yaparsınız? 

Bounty İsyancıları 

Pasifik Okyanusu'nun ortasında bir İngiliz gemisi ve kaptanlarına isyan eden tayfalar... bir tarafta denizde kaderlerine terk edilmiş mürettebat, diğer tarafta hadisesinden sonra kendilerine saklanacak daha güvenli yerler arayan asiler...


2890'da Bir Amerikan Gazetecisinin Günü

İçinde bulunduğumuz yılın 100 yıl sonrasını düşünebilir misiniz? Geleceğinizi oluşturacak olan buluşları, yeni yaşam tarzlarını, ortaya çıkacak yeni oluşumları bugünden hayal edebilir misiniz?  Hayal ettiklerinizi birtakım bilimsel verilerle destekleyip olabilirliğini şimdiden kanıtlayabilir misiniz? 


Ablukadan zorla Geçiş

Bir tarafta satılması ve satın alınması gereken çok kıymetli ticari mallar, diğer tarafta genç ve güzel bir kızın hapisten kurtarılması arzusunu yerine getirebilmek için deniz ablukasını yarmayı ve müthiş bir mücadeleye girmeyi göze alabilecek mi? 

Alıntılar;

"Yapacağını bu kahramanca davranış sadece zavallı bir adamın hayatının kurtarılmasını sağlamayacak, bir genç kızın ebedi dostluğuna doğru atılmış güzel bir adım olacaktır." 

"Delphin, Bay Halliburt'u almadan Charleston limanından hareket etmeyecektir.


Yorum:

Kitap hakkında genel bir yorum yapmak istiyorum. Jules, beni okumaya alıştıran bir yazardı. Kitaplarını, öykülerini ve yazım dilini hep çok sevdim. Tam bana hitap eden türde yazan bir yazar. Çok güzel maceralar kurguladığını ve heyecanı ile birlikte çok başarılı yansıttığını düşünüyorum. Bu kitap da tüm öykülerinin bir arada olması ile bir harikaydı. Daha önce iki kez okuduğum halde yeniden okumak istedim. Normalde kitapları tekrar okumam ama Jules'in kitapları ve çok etkilendiğim kitapları yeniden hissetmek isterim. 


Kitabı ayrıntılı anlatmak istedim. Umarım beğenmişsinizdir. Hiç Jules Verne okumuş muydunuz? Benimle yorumlarda paylaşın. Kendinize iyi bakın.❤

Instagram: gamzeli_kiz_blog

Twitter:  Gamzelikizblog


15 Yorum

  1. Çok güzel, detaylı bir paylaşım olmuş. Küçükken yazarı okuduğumu hatırlıyorum ama aklımda bir şey kalmamış. Belki ben de kitabını okumalıyım. Bazı öyküler ilgi çekici geldi. :)

    YanıtlaSil
  2. Jules Verne ile ilkokul yıllarında tanışmış bir çok eserini okumuştum. Ama bu hikayeleri benim için çok yeni. Denizle ilgili çok hikayesi varmış. Ve komik olduğunu düşündüğüm konularda da yazmış. Kitaba sıcak baktım. Okuma listeme alırım.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet denizle ilgili çok hikayesi var özellikle Denizler Altında 20.00 Fersah. Hatta ben Jules'ın maceraya olan düşkünlüğü üzerine ve bu macerayı yazmak için deniz seyahatine çıktığını hatırlıyorum, yanlış hatırlamıyorsam böyle okumuştum. Yorumun için sağ ol :)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Maalesef hiç Jules Verne okumadım. Aslında bunu söylemeğe utanıyorum ama, maalesef okumadım işte. Bu yaştan sonra da Jules Verne belki okuyamam ama, en azından hikayesinin birini Jules Verne'yi tanımak adına okumaya çalışacağım.

    Bu güzel jules Verne kitabı tanıtımınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. İnsan okuduğu kitabı sevdikten sonra bırakın bir kez okumayı bin defa bile okur. Siz de okuyabilirsiniz. Hatta bıkana kadar okuyun. Okumak gibi var mı!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç utanılacak bir şey değil. Herkesin ilgi alanları farklı olabiliyor. Tavsiye ederim bence yaş konusunda düşünmeyin bırakın bazen zihniniz sizi başka zamanlara götürsün. Güzel yorumunuz ve iyi dilekleriniz çok teşekkür ederim. Okumak gibisi yok gerçekten :)

      Sil
  4. oooo okurum bunu saol yaa jules verne kısa öyküleri okumadım ama zakarius u duymuştum, verne romanları okudum tabisii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de romanlarının hepsini okudum. Hatta tüm eserlerini okumak hedefimdi. Sanırım birkaç eksiğim kaldı :D Yorumun için çok sağ ol Deepsi :)

      Sil
  5. güzel alıntılar seçmişsin, detaylı anlatımını da çok sevdim :) twitter'da takipleşebilir miyiz bu arada blog için kullanıyorum sadece, kişisel değil :)

    YanıtlaSil
  6. Jules Verne'nin eserlerini okumayı hep sevmişimdir. En son okuduğum kitabı da Zacharius Usta'dır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Birpembesever :) Ben de bu kitabın içerisinde okudum :D

      Sil
  7. Çok güzel bir tanıtım olmuş. Bu kitabı bilmiyordum. Yakın zamanda Zacharius Usta kitabını okuyup, çok sevmiştim ve bloğumda yazmıştım. Yazarın kalemini çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazını okumuştum :D Ben de 80 günde devri alem kitabı ile tanımıştım :) Yorumun için çok teşekkür ederim Kitapkesfi :)

      Sil
  8. Jules'ten okuduğum ve onu tanıdığım ilk kitaptı. Sonu beni etkilemişti açıkçası, hatta bloğumda da yazmıştım ilk zamanlar. Ama hiç izlemedim uyarlamasını. Yorumun için çok teşekkürler Müfred :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)