DİL ÖĞRENMEK İÇİN UYGULAMA ÖNERİLERİ #1

Selamlar herkese ben Gamzeli Kız. Bloğuma hoş geldiniz. Bugün sizlere yeni bir dil öğrenmeye başlarken yardımcı olacak uygulama tavsiyeleri vermek istedim. Kullandığım ve sevdiğim uygulamaları sizler için derledim. Vereceğim uygulamaları ücretsiz bir şekilde telefonunuza indirebilir ve rahatlıkla kullanabilirsiniz. Hadi yazıya geçelim, okumaya devam edin 👀




Duolingo

Dil öğrenme konusunda bir arayışa girdiğinizde önünüze çıkan ilk uygulamalardan biri Duolingo. Ücretsiz indirebiliyorsunuz. İstediğiniz bir dili seçerek onu öğrenmeye başlıyorsunuz. Bir dili seçtikten sonra o dille ilgili kulüpler çıkıyor, o kulüplerde de farklı insanlar oluyor ve paylaşımlar yapıyorlar. Senin başarına göre seni sıraya sokuyor.  



Bir cümleyi sesli telaffuz ettikten sonra karışık kelimeler veriyor ve siz onları düzgün bir sıraya sokuyorsunuz. Boşluk doldurmalarda yer alıyor. Özellikle sesli telaffuzu sayesinde siz de kelimelerin ve cümlelerin telaffuzuna alışıyorsunuz. Fotoğraflarla beraber kelimeleri öğrenebiliyorsunuz. Size konuyu öğretene kadar da farklı tarzlarda çevirip çevirip önünüze getiriyor. 

Bir de size hatırlatıcı mailler gönderiyor. Örneğin "Bugün İngilizce çalışmadın İngilizce çalış, Şu kişi seni puanında geçti" gibi mesajlarla sizi çalışmaya çağırıyor. 



Busuu


Bu uygulamada başlangıç seviyesini seçtiğinizde direkt merhaba, nasılsın? gibi kelimelerle başlıyor. Tamamlandığında da sana bir diyalog çıkarıyor. Ve sen bu diyalogu boşlukları doldurarak kendin oluşturuyorsun. Bir artısı da şu ipucu adı altında kelimelerle ilgili kültür bilgileri veriyor. 




Sosyal diye bir kısım da var işte bu kısım da arkadaş edinmeyi sağlıyor. Örneğin ben Türkçe konuşup İtalyanca öğrenmek istiyorsam karşıma İtalyanca konuşup Türkçe öğrenmek isteyen insanları çıkarıyor. 





Beelinguapp

Bu uygulama benim karşıma tesadüfi bir şekilde çıkmıştı. Gerçekten çok verimli bir uygulama.
Uygulama size seçtiğiniz dil üzerinden sesli kitaplar okuyor. İstediğiniz dilde istediğiniz kitapları okuyorsunuz. Üst kısımda o dilde, alt kısımda da kendi dilinizde yazıyor. Dinlerken ve okurken aynı zamanda da altından Türkçe takip edebiliyorsunuz. Bu da kelimelerin anlamlarını çıkartabilmenize olanak sağlıyor. 

Güzel olan bir tarafı da var ki o da şu, kişisel sözlük. bilmediğiniz bir kelime varsa o kelimeye basılı tutup sözlüğünüze ekliyorsunuz. Daha sonra girip bilmediğiniz kelimelere bakabiliyorsunuz bu da eksiklerinizi görebilmenizi sağlıyor. 




Mondly 

Ve son olarak kendim keşfettiğim bir uygulama olan Mondly'den bahsetmek istiyorum. Bir ara Korece öğrenmeyi çok istiyordum hala ara ara çalışıyorum ama o zamanki kadar değil tabii. Dizileri altyazılı izlerken birkaç kelime öğrenmiş oluyorum. İşte o dönem de PlayStore' dan araştırma yapmıştım ve karşıma bu uygulama çıktı. Daha sonra da bir uygulamada 33 dili barındırdığını öğrendim. Ama ayrıca dillere özel uygulamaları da var. 


Uygulama şu şekilde ilerliyor, önce başlangıç dersleri ile başlıyorsunuz. Kategorilerden ben başlangıcı seçerek başladım. Bunun yanı sıra iş görüşmesi, sipariş verme gibi farklı kategorileri de seçebilirsiniz. 

size resimli kartlar vererek kelimeleri öğretiyor, sonra karışık şekilde devamlı sorup ezberletiyor. Sonra tıpkı Duolingo gibi sesli cümleyi okuyor ve sizden cümleyi seçmenizi, cümleyi birleştirmenizi istiyor. Ve kelimeleri böyle öğrendikten sonra dersin sonlarında kelime ve cümleleri sizin telaffuz etmenizi istiyor. Hem eğlenceli hem de verimli bir uygulamaydı. Öğretirken aynı anda da telaffuzunuzu iyileştirmeye yardımcı oluyor. 


***

Bugün sizlere dil öğrenirken kullanmanızı önerdiğim uygulamalardan bahsettim. Umarım sizler için yararlı olur. Daha önce kullandığınız uygulamalar var mıydı? benimle yorumlarda paylaşabilirsiniz. Düşüncelerinizi yorumlara bekliyorum. Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın ❤

Instagram: gamzeli_kiz_blog
Twitter: Gamzelikizblog




25 Yorum

  1. online uygulamalar ve online oyunlar yararlı bu yolda gerçekten de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için sağ ol:) Geliştirme ve öğrenme konusunda verimli oluyor.

      Sil
  2. Duolingo uzun süre kullandığım ve güzel bir uygulama:) Bende tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  3. beelinguapp ve mondly, bu ikisi için teşekkür ederim sanaa, bilmiyodum :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler, yararlı bir paylaşım olmuş dil öğrenicekler için. Ben bu uygulamalara pek alışamadım. Kendim Rusça öğrenmeye başladığımda denemiştim ama olmadı. Sanırım benim için sadece normal kalem, kağıt, kitap lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Herkes telefondan verimli alabiliyor tabii. not almak da önemli :)

      Sil
  5. Yine faydalı bir paylaşım Gamzeli Kız:) Son paylaşımımda senden de bahsettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülten, gördüm sağ ol :)

      Sil
  6. Sürekli olarak dil öğrenme uygulamalarından faydalanan biri olarak paylaşımınızı çok yararlı buldum. Beelinguapp'ı deneyeceğim. Teşekkürler. Takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Yorumunuz için teşekkür ederim. Yararlı bulmanıza sevindim.

      Sil
  7. Tüm uygulamalar birbirinden güzel ama Duolingo ve Busuu beni daha çok motive ederek başarabileceğim bir uygulama ve harika bir paylaşım teşekkür ederim sizi takibe aldım. Görüşmek üzere Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoş geldiniz :) siz de Allah'a emanet olun :)

      Sil
  8. Duolingo kullandım bir süre, sonra yarım bıraktım. Oldukça verimli ve güzel bir uygulama bence. Son zamanlarda yeniden başlasam mı diye düşünüyordum. Sanırım yeni yılda yapacağım ilk şeylerden bir:))) Busuu duydum ama tam olarak bilmiyorum, diğer uygulamaları da yazın sayesinde öğrendim:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna vesile olmak şimdiden beni mutlu etti, faydalı olmasına sevindim. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Duolingo ve Cambly çocuğum için faydalandığım platformlar. Faydalı bir paylaşım olmuş. Emeğine sağlık Gamzeli Kız 😊🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Yıldız :) Bol verimli olsun, başarılar diliyorum onlara :)

      Sil
  10. Güzel bir yazı olmuş. İlgiyle okudum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Bunlardan bazılarını biliyorum. Çok faydalı bir paylaşım, teşekkürler gamzeli kız.:)

    YanıtlaSil
  12. Duolingo en güzellerinden :)))

    YanıtlaSil
  13. Bu yazı tam benlik. Araştırma tutkunu insanlar için yabancı dilin ilerletilmesi şart. Türkçe kaynaklar hem kısıtlı hem de yanlı oluyor maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olmasına sevindim. Ben de size katılıyorum, dediğiniz gibi yabancı dil öğrenmek önemli.

      Sil

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)