KİTAP YORUMU : 80 GÜNDE DEVRİ ALEM

 Selamlar ben Gamzeli kız bloğuma hoşgeldiniz umarım yazılarımı severek okuyorsunuzdur içerik fikirleriniz varsa sizi yorumlarda görmek isterim düşüncelerinizi  yazıp bana fikirler verebilirsiniz. Bugün okur sever arkadaşlarım için yeni bir kitap yorumu ile geldim. Macera romanları seviyorsanız seveceğinizi düşündüğüm bir kitap. Kitap hakkında , konusu ,özeti gibi konuları aşağıda sizin için derledim. Okumaya devam edin😉

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM-

Öncelikle yazarı çok seviyorum neredeyse bütün kitaplarını okudum diyebilirim yazdığı tür bana çok hitap ediyor.Kitabın konusunu çok sevdim gezi sırasında yaşadıkları olayları heyecanla okumuştum. Sınırlı süreleri oldukları halde yaptıkları fedakarlıklar ve kadını kurtarmaları çok hoştu. En sonunda kazanamadıklarını düşünüp çok üzülmüştüm ama erken geldiklerini farkedince çok mutlu olmuştum.Gerçekten etkileyici bir kitaptı. Kesinlikle okumalısınız.


-KİTAP KONUSU-

Kitap 1872 yılında basılmış macera romanıdır.En sevilen romanlarından biridir. Bir iddia sonucu 80 günde dünya turu  yapan adamın turda yaşadığı olaylar anlatılmaktadır.Adam tüm servetini bu iddiaya yatırmıştır. Yaptığı yolculuk planına göre tam 80 günde turu tamamlayacaktır,Peki ya planda beklenmedik şeyler olursa ne olur ? 

-KİTAP ÖZETİ-

Konferans için gittiği Londra da masada sohbet eden bir grubun konuştuklarına kulak misafiri olur.Konu 80 günde dünyayı gezmenin imkansız olduğudur. Sohbete katılan fogg ödülü duyunca imkansız olmadığını yapabileceğini söyleyerek tüm servetini ortaya koyarak iddiaya katılır. Tur için plan yapmaya başlar plana göre 80 gün sonra eve dönmüş olacaklardır. Plana göre uşağı ile birlikte  Londra, Süveyş, Bombay, Kalküta, Hong Kong, Yokohama, San Francisco, New York ülkelerini gezecek ve döneceklerdir.

Romanda yolculuk sırasında yakılmaya çalışan bir kadını görür ve ona yardım etmeye çalışırlar gezinin aksayacağını bildikleri halde kadını kurtarırlar. Bir banka soygunu ardından soygunu  Fogg un yaptığını düşünen bir polisin katılmasıyla olaylar karışır aksiyonlu ve maceralı bir geziye dönüşür. Phileas ve uşağı olaylar sonrası polis Fogg u tutuklar sonra ise serbest bırakır ancak bu durum nedeniyle 5 dakika geç kalmışlardır. Böyle düşünerek eve dönecekken uşak gazete baktığında 1 gün erken geldiklerini farkeder geç kalmamışlardır.  Ertesi gün kulübe gidip  iddiayı kazanmışlardır. Yakılmak üzere iken kurtardıkları kadın Auda ile evlenir. 



-YAZAR HAKKINDA-

Jules Gabriel Verne, 8 Şubat 1828 de Fransa da doğmuştur. Yazarın babası Avukat annesi ise katı bir iskoçtur. Verne çocukluğunu ailesinin çiftliğinde geçirmiştir. Çocuklu yıllarında geniş bir hayal gücüne sahip olan yazar kardeşi ile macera ounları oynardı yazdığı bilim kurgu kitaplarında da bunları görebilirsiniz.
Okula yazıldığında 9 yaşındaydı yazma ilgisi o zamanlarda başlamıştı liseyi  bitirdikten sonra çalışmak için Parise gitmiştir. Aile mesleği Avukatlık ilgisini çekmediği için derslerden çok kendini yazmaya verdi

. 1948 yılında Pariste bir dergiye dünyanın merkezine adlı hikayesinden parçalar yazıyordu.Bu  dönemlerde Yüzyirmi yılla Paris adlı hikayesinide yazıyordu ancak bu hikaye yazar öldükten sonra yayınlandı.
En ünlü eserleri 80 Günde Devri Alem ve Denizler altında 20.000 Fersah dır.

Kitaplarındaki maceraları daha iyi yaşatabilmek için tekne ile tura çıktı ancak eve dönüş yaptığında bazı sorunlar onu bekliyordu.Yayıncı aynı zamanda da arkadaşı Hetzel ve yazarın annesi vefat etmişti.Bu olaylar yazarı derinden etkiledi ve bir çöküş yaşadı. Siyasete atılmaya karar veren Verne Amienes milletvekili oldu 15 yıl boyunca bu görevi yapan yazar Diyabet(şeker hastası) hastalığı  nedeniyler 1905 yılında hayata gözlerini yumdu geriye ise tüm dünyada tanına eserleri kaldı.

YAZARIN ESERLERİ 

Esrarlı  Ada

Aya yolculuk

Denizler altında 20.000 Fersah 

Zacharius Usta 

Balonla Beş Hafta

Robensonlar Mektebi 
Yazı hakkındaki görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Sağlıcakla kalın.❤❤
TAKİP ETMEYİ UNUTMA!!!/ 























0 Yorum

Yorumunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın :)